Verwijderd
ff naar de datasheet zoeken.
http://www.citilink.com/~jsampson/lcdindex.htm
ik heb de datasheet nog niet doorgekeken, zal zo eens kijken.
http://www.citilink.com/~jsampson/lcdindex.htm
ik heb de datasheet nog niet doorgekeken, zal zo eens kijken.
die meest linker ook (op foto) ? de zelfde ic?
Uit een typemachine ?.
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
Hye mensen heb me account weer terug gevonden (ben degene van wie de vraag eigenlijk is...)
Hij komt idd uit een typmachine denk ik. Alle ictjes zijn dezelfde. Er zit een 20 aderige kabel aan, maar 4 banen lopen dood op de print. Het is dus 16 aderig zoals alle normale. De enige twijfel kwam door de afwijkende ictjes, met een ander typenummer dan de standaard en daarom vraag ik me dus af of ik hem gewoon kan aansluiten en ook kan aansturen
Hij komt idd uit een typmachine denk ik. Alle ictjes zijn dezelfde. Er zit een 20 aderige kabel aan, maar 4 banen lopen dood op de print. Het is dus 16 aderig zoals alle normale. De enige twijfel kwam door de afwijkende ictjes, met een ander typenummer dan de standaard en daarom vraag ik me dus af of ik hem gewoon kan aansluiten en ook kan aansturen
Verwijderd
*kick
sorry maar wil echt heel graag weten of dit gewoon met het overbekende schema compatible (schreef ik dat goed) is, dan kan ik aan de slag ermee
sorry maar wil echt heel graag weten of dit gewoon met het overbekende schema compatible (schreef ik dat goed) is, dan kan ik aan de slag ermee
als je er niks van kan vinden in de search of op internet dan zou ik gewoon gaan proberen... niks heb je en ja (enz.) 
maar ik denk wel dat ie aan te sturen is via het bekende schema.
maar ik denk wel dat ie aan te sturen is via het bekende schema.
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
is dat een grafisch of karakter lcd?
ik denk grafisch ...
ik denk grafisch ...
Verwijderd
Ik zie geen chars en vind um een beetje lang voor 40 (nu heb ik er nog nooit een echt vastgehouden van 40 maar als ik me 20 ernaast leg is ie nog lang) het zijn wel hitachi chips en ze lijken qua typenummer op de standaard maar zijn het toch niet. de ader is wel 16 aderig dus dat kan dan weer wel...
Ik gok er op dat het een grafish LCD scherm is met een hd44105 controler, dit zou op het linker IC bij de bandkabel moeten staan.
Open je ogen, focuseer op het linker IC bij de bandkabel en probeer al je hersencellen te gebruiken bij het decoderen van de tekentjes die je daar ziet staan.
Mocht het een hd44105 zijn dan heb je denk ik pech, ik heb even gezocht maar ik heb er niks over kunnen vinden.
Open je ogen, focuseer op het linker IC bij de bandkabel en probeer al je hersencellen te gebruiken bij het decoderen van de tekentjes die je daar ziet staan.
Mocht het een hd44105 zijn dan heb je denk ik pech, ik heb even gezocht maar ik heb er niks over kunnen vinden.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
Zoals poster hier boven mischien grafisch scherm,maar weet je alleen zeker door heel precies (Evt loep) serienummer vna de chips te zoeken en te gaan zoeken op het net.
Anders kan je altijd nog een 2x40 schema proberen,mocht het niet werken los solderen en iets anders proberen als laatste optie.
Anders kan je altijd nog een 2x40 schema proberen,mocht het niet werken los solderen en iets anders proberen als laatste optie.
Hmm.. net ff lopen zoeken naar datasheets voor de HD44102, maar ik kan ze nergens vinden. Ik dacht dat ik al eens een datasheet hiervoor gezien had, en als dat zo is dan gaat dit LCD NIET werken met de bestaande software. De commando's zijn namelijk verschillende van de veel gebruikt HD44780 controller. Maar software aanpassen voor ondersteuning van dit LCD (nogmaals: als de datasheet die ik heb gezien voor de hd44102 is..) is niet moeilijk. Eigen drivertje schrijven is zo gebeurd..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Bij de laatste chip (die iets uit verband springt) blijkt er naar nader onderzoek (
) HD44103CH op te staan...
Ik ben idd bang dat het wel eens een grafische zou kunnen zijn maar omdat ik ook nog een 20*4 schermpje heb liggen ga ik toch de spullen halen om hem aan te sluiten (en het andere schermpje ook natuurlijk)...
Ik ben idd bang dat het wel eens een grafische zou kunnen zijn maar omdat ik ook nog een 20*4 schermpje heb liggen ga ik toch de spullen halen om hem aan te sluiten (en het andere schermpje ook natuurlijk)...
Pagina: 1