Ik heb pas van een vriend 3 SCSI schijven gehad met elk slechts 540 mb schijf ruimte (t'is de moeite niet, maar gewoon leuk om te proberen). Maar nu, als ik opstart vind mijn scsi kaart (adaptec AHA 2940 en AHA 2930) de schijven gewoon en zegt dat alles ok met ze is, als ik ze geformat heb en gecheckd op errors! Ze beginnen ook netjes op te spinnen (eerst niet, was vergeten het aan te zetten in de bios
). Maar als ik eenmaal in windows ben (XP), dan zie ik ze niet onder windows verkenner, maar als ik naar apparaat beheer ga, detecteerd ie ze wel. Weet iemand toevallig een manier om dit op te lossen zodat ik ze toch gewoon kan benaderen?
ehm, k weet niet zeker, waar zit dat precies, ik heb iig de schijf geformateerd en op fouten gecheckd als je dat bedoelt.
Bij WinNT (XP) kan/moet (
) je bij extra schijven die je later toevoegd een driveletter toewijzen. Bij Win9x/me verschuift alles en wordt het automatisch verdeeld.
Uitgaande van nederlandse Windows 2000 (XP zou niet veel anders moeten wezen)
Start => instellingen => configuratie scherm => systeembeheer => conputerbeheer.
In computerbeheer:
opslag => schijfbeheer. Staat hier je schijf bij?
Zo ja dan rechter knop op de schijf en dan stationsletter en pad wijzigen.
Start => instellingen => configuratie scherm => systeembeheer => conputerbeheer.
In computerbeheer:
als de schijf geformatteerd is zou ie gewoon in XP te zien moeten zijn aan het einde van de rij schijven en cd-dvds die je al hebt.
Mocht al een letter zijn toegewezen in appraatbeheer maar nog niet zichtbaar zijn in je explorer, wijs even een andere letter toe en dan weer de oude dan zie'jm meestal wel.
Mocht al een letter zijn toegewezen in appraatbeheer maar nog niet zichtbaar zijn in je explorer, wijs even een andere letter toe en dan weer de oude dan zie'jm meestal wel.
oude scsi werkt meestal wel op nieuwere controllers...
Ok thnx zal het morgen ff proberen, ik draai idd op XP.Op woensdag 03 april 2002 11:24 schreef PROnline het volgende:
Bij WinNT (XP) kan/moet () je bij extra schijven die je later toevoegd een driveletter toewijzen. Bij Win9x/me verschuift alles en wordt het automatisch verdeeld.
In computerbeheer:
Volgens mij staat mijn disc daar idd bij.
Osama, wat bedoel je ermee dat oude scsi schijven meestal wel op nieuwere kaarten worden gedetecteerd (ik heb hier 5 adaptec scsi kaarten liggen en op alle kaarten worden de schijven herkent
Ken het euvel. Arnoman, werkte de geboden oplossing bij jou?
The desire to know is natural to all good people!
Pagina: 1