Toon posts:

Filters vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een moeilijke vraag.
Ze spreken vaak over andere filters die gebruik zouden worden door B-merken
De filters die in verschillende topics genoemd worden zitten die in de chip bv in de r200 op de Ati 8500 radeon.
Zit er bv. veel verschil (zichtbaar)tussen de Club3D 8500 PRO en de Ati retail.
en wat doet zo'n filter eigenlijk
BVD

Verwijderd

Als ik me niet vergis is een filter bedoeld om straling van videokaarten te onderdrukken. Ze vern**ken je beeldkwaliteit echter wel. Het kan echter zo zijn, dat sommige filters je beeldkwaliteit iets minder erg verbouwen dan andere, het zijn dan betere filters. De betere filters komen meestal bij de A-merken voor en de slechtere bij de B. Als je echt scherp beeld wilt, soldeer de filtertjes er dan gewoon af :P.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dus kies je dan het snelst voor een kaartje met of zonder filters :?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
waarom hebben die vroegere 3DFX/VOODOO kaarten dan zo'n warme uitstraling op 2d gebied dan?
Ik heb nu een Asus v6800 deluxe en daarvoor een VOODOO Banshee ik moet zeggen op 2 en 3D verslaat de Banshee de Asus qua kleur en zuiverheid van tekst,foto's ect
lag dit aan de filters?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02
Ik weet niet hoor, maar de Banshee heeft nooit bekend gestaan om zijn goede 3D kleuren. Die zou ik eerder omschrijven als flets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze hier naast elkaar staan ik moet zeggen de Asus verliest het echt hoor als ik NFS speel moet je het verschil maar eens kijken.
Als er iets flets is dan is het de AsusV6800 wel

Verwijderd

Topicstarter
kick

Verwijderd

Je ziet het gewoon scherper op hogere reso's ( +- vanaf 1024*768) Het is wel aan te raden een videokaart met goede filters te kopen, ook al is da bij de meeste radeons wel prima. :) Dus jij hebt 99% kans op geen problemen met de beeldkwaliteit. (ik ook niet mijn gf3 ti200 is een leadtek :) )
Pagina: 1