Hoe lang duurt nummerportering?

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Ik ben onlangs "overgestapt" van Dutchtone naar Telfort. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mijn oude nunmmer te behouden. Telfort zou automatisch mijn abo opzeggen en het nummer zou geporteerd worden. Het is nu bijna 2 weken geleden dat ik dit aangevraagd heb, maar er is nog niks gebeurd. Het vervelende is dat mijn Dutchtone abo ook nog steeds actief is en ik daar dus ook voor betaal.

Hoe lang moet dit porteren normaal duren en wie is er uiteindelijk zelf achteraan gegaan bij de telecom provider die er niks aan deed / waarbij het te lang duurde?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
bij mijn moeder duurde het 4 weken ongeveer...

maar dat was van abbo naar prepay bij vodafone.

[off topic]
ik vind jou user icon heel irri
ook als je replies geeft enzow
[off topic]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het duurt net zo lang als je opzegtermijn met Dutchtone... Maandje of 3 dus...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Opzegtermijn D* is 1 maand!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij mij duurde de portering van Libertel naar Dutchtone 3 maanden. Dat kwam door de opzegtermijn van Libertel. Ik kon vanaf het begin bellen met Dutchtone (onder een tijdelijk nummer) en natuurlijk nog drie maanden met Libertel. De eerste twee maanden van Dutchtone waren gratis, dat was toen de aanbieding. Ik kreeg na een maand ongeveer een bevestiging van Libertel dat mijn abonnement zou worden beëindigd, en van Dutchtone dat mijn nummer zou worden geporteerd. Dat verliep zonder problemen op de afgesproken datum. En het leuke was dat Dutchtone me over die periode alle abonnementskosten terugbetaalde (drie maanden, waarvan ik er maar één had betaald). De eerste drie maanden van mijn abonnement heb ik dus meer dan gratis kunnen bellen, ik kreeg zelfs 100 gulden toe :).
De portering van Dutchtone naar Telfort prepay een jaar later verliep ook zonder problemen. Binnenkort wordt dit nummer trouwens weer naar Dutchtone terug geporteerd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 02 april 2002 20:10 schreef VIC_TOR het volgende:
Opzegtermijn D* is 1 maand!
Dan duurt het dus een maand...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 19:56 schreef [Airwolf] het volgende:
[off topic]
ik vind jou user icon heel irri
ook als je replies geeft enzow
[off topic]
Waar heb je het over?!? :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
nou je kots smilie enzow vind ik gewoon irri :)

net of je op iedereen kotst

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Grappig, als ik de pagina open dan zie ik die smiley (pukey) helemaal niet, maar in mijn profiel staat ie wel.. (hoe kan dat).

En inderdaad, hij was niet bedoeld om vrouwtjes te versieren. Hij hoorde bij de ondertitel, wat weer een reactie was op de vele helige boontjes topics een jaar terug ofzo.

Toch knap van je dat je die vreselijke aanblik hebt overwonnen en gepost hebt.... :)

Verwijderd

Ik ben laatst overgestapt van KPN prepay naar Dutchtone allin en mijn portering was binnen een week geregeld. Super snel dus. Ik heb wel gigantische spijt dat ik nu bij Dutchtone zit want de ontvangst is KUT. Vooral als je KPN gewend bent. Maar de portering ging supersnel.

Waarschijnlijk omdat ze bang waren dat ik weer snel de overstap zou maken naar KPN (binnen 8 dagen).

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 06:54
Een portering duurt bij ALLE providers tussen de 5 en de 120 dagen. Dat wil niet zeggen dat er een hele grote variatie is, maar dat er wordt gekeken naar de opzegtermijn.
Bij elke provider kan je in principe na 5 dagen al overgezet worden, mits je door je oude provider niet aan een termijn wordt vastgehouden.

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Bij mij ook nog een beetje onduidelijkheid over nummerportering...

Ik heb nu dus een Telfort abo en wil opnieuw een Telfort abo afsluiten en mijn oude nr daarnaar porteren.

Hoe snel komt mijn oude nr vrij? Is dat pas nadat mijn oude abo verlopen is? Of soms al eerder? Opzegtermijn bij Telfort is schriftelijk 7 dagen dacht ik...
En kan portering binnen dezelfde provider ook gewoon?

offtopic:
backgroundinfo:
Waarom nieuw abo bij Telfort en geen contractverlenging? :?
Omdat Telfort zulke fijne aanbiedingen heeft bij contractverlenging (NOT) heb ik besloten om maar voor een telfort-abo via genie te gaan.
Heb je tenminste keus uit gsm's (bij telfort alleen nokia 3330) en lekker veel smsvoorraad dus dat loont de aansluitkosten ;).
Als iemand betere ideeën heeft sta ik daar voor open :)

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 06:54
Vraag me af of Telfort een portering van Telfort abo naar Telfort abo toelaat....
Veel providers zijn daar "niet zo blij" mee.

Verwijderd

offtopic: Airwolf, Ik denk dat er iets met jou computer is, want zoals ik laatst zei ik je msn online status niet als je usericoon, en nu dit

ik zie geen kots iccon

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Officieel is het volgens mij niet mogelijk om een contract bij telfort te verlengen. Het kan wel op de volgende wijze:

Je vraagt een nieuw telfort contract aan met nummerbehoud; dit gebeurt bij telfort d.m.v. een simswap binnen 48 uur. Het oude contract wordt stopgezet. Telfort ziet dit als een soort verlenging en berekent geen aansluitkosten.

Persoonlijk zou ik toch voor dutchtone kiezen aangezien ze aantrekkelijke abbo's hebben waarvan je ALLES betaalt. Ook hebben ze denk ik een beter netwerk. Zeker in Amsterdam eo.
En als laatste zijn de telefoons veel goedkoper bij D*.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op woensdag 03 april 2002 23:33 schreef isdnsux het volgende:
offtopic: Airwolf, Ik denk dat er iets met jou computer is, want zoals ik laatst zei ik je msn online status niet als je usericoon, en nu dit

ik zie geen kots iccon
offtopicSorry
jij hebt webicons dus uitstaan ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Telfort ziet dit als een soort verlenging en berekent geen aansluitkosten.
Ik heb zelf pasgeleden (januari dit jaar) een nummerportering van Telfort naar Telfort gedaan (SIM Swap) en dat ging eigenlijk prima! Ik moest helaas alleen wel gewoon opnieuw aansluitkosten betalen.. :)

Je faxt je oude gsm/sim nr en en je nieuwe gsm/sim nummer naar een afdeling van Telfort en binnen een week is alles omgezet.. Bij mij duurde het een maandje omdat e.e.a. mis ging, maar ik heb toen een briefje gestuurd (met klacht) en toen keurig een maandje abo geld terug gehad. Gewoon doen dus!

Wees consequent, maar niet altijd

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Op donderdag 04 april 2002 07:57 schreef Ook het volgende:
Ik heb zelf pasgeleden (januari dit jaar) een nummerportering van Telfort naar Telfort gedaan (SIM Swap) en dat ging eigenlijk prima! Ik moest helaas alleen wel gewoon opnieuw aansluitkosten betalen.. :)

Je faxt je oude gsm/sim nr en en je nieuwe gsm/sim nummer naar een afdeling van Telfort en binnen een week is alles omgezet.. Bij mij duurde het een maandje omdat e.e.a. mis ging, maar ik heb toen een briefje gestuurd (met klacht) en toen keurig een maandje abo geld terug gehad. Gewoon doen dus!
Thanx (allen) voor de info, bovenstaand ga ik dus ook doen.
Heb Telfort en Genie ffies gebeld en moet allemaal kunnen zeggen ze (zelfs als je oude abo nog loopt, mits je de resterende maanden betaald ;) ).
Dus nu maar hopen dat 't in de praktijk ook zo gaat >:)
Pagina: 1