Toon posts:

[win2k] CD spelers niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP-Vectra PIII 800MHz. Hij ziet de cd-speler niet meer. Als ik bij de device manager kijk zegt hij dat de cd-speler niet werkt omdat de juiste stuurprogramma's niet geinstalleerd konden worden.

Ik heb er ook een Adaptec 29160N scsi controller in gedaan met een HP 9210 cdwriter, en daarbij geeft hij hetzelfde aan.

Ik heb al alle controllers verwijderd uit de devicelist, maar na herstarten werkt het nog steeds allemaal niet. Iemand een idee?

Verwijderd

Heb je toevallig Nero geinstalleerd? Want toen waren mijn CD-roms ook allemaal weg. Ik had Windows opnieuw geinstalleerd - zodra Nero erop stond *tjoef* weg CD-roms. Het was bij mij een registry probleem. Op de Nero website kan je er meer van vinden...suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een tijdje geleden heb ik dit topic gepost. Geen antwoord op gekregen, maar wel opgelost. Had ik hier best ff neer kunnen zetten, sorry.

In de Computer!Totaal (van maart geloof ik) las ik bij 'vraag en antwoord' een inzending van iemand die een oplossing voor deze vrij veel voorkomende Win2k-bug had. Wanneer je een CD-speler als master op je 2e IDE poort hebt, zou Windows deze ineens uitschakelen door in het register iets aan te passen. Deze waarde moet 0 zijn, maar wordt verandert in een 1. Als je hier weer een 0 van maakt, werkt alles weer tot het opnieuw gebeurt.

Overigens: als je in de Device List uitroeptekens in de CDROMnaam ziet staan, is het waarschijnlijk dit probleem.

Alleen heb ik die C!T niet meer, heeft iemand dit gelezen toevallig? En heeft iemand die registersleutel onthouden?