Toon posts:

[OC] Athlon XP 1466@2006

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AGOIA "K" 0204

best een geinige overclock voor zo'n 'goedkope' CPU.
Keep in mind dat het met een Vapochill is, maar die levert met de huidige XP's weinig extra op... laatst had ik een 2100+ die deed 1.96 GHz air cooled en slechts 2.03 GHz in m'n vapo... een wondermiddel is het niet, wel fijne procjes... iets anders dan AGOIA lijken ze ook niet meer te fabriceren.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/XP1700+2000.jpg

Verwijderd

Mooi, erg mooi

Met welke cooler gebruik je?

b.t.w. Kruisje (al gefixed :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 19:23 schreef vanDee het volgende:
Mooi, erg mooi

b.t.w. Kruisje
geef een mens toch 30 sec om dat ff te fixen ;)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21
Op dinsdag 02 april 2002 19:23 schreef vanDee het volgende:
Mooi, erg mooi

Met welke cooler gebruik je?

b.t.w. Kruisje
bij mij anders nie, en deze post is maar 1 min later.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

Nice!

1466 mhz is dat een 1600+??
Kan niet zo goed rekenen zonder ti83 :o

\_Specs_/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Op dinsdag 02 april 2002 19:26 schreef ZiegoM.tk het volgende:
Nice!

1466 mhz is dat een 1600+??
Kan niet zo goed rekenen zonder ti83 :o
1700+ :+

wel vette overklok :9

Verwijderd

Huh? 1466?
Mijn 1700 haalt maar 1463?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op dinsdag 02 april 2002 19:22 schreef DuronDude het volgende:
AGOIA "K" 0204

best een geinige overclock voor zo'n 'goedkope' CPU.
Keep in mind dat het met een Vapochill is, maar die levert met de huidige XP's weinig extra op... laatst had ik een 2100+ die deed 1.96 GHz air cooled en slechts 2.03 GHz in m'n vapo... een wondermiddel is het niet, wel fijne procjes... iets anders dan AGOIA lijken ze ook niet meer te fabriceren.

[afbeelding]
Leuke overklok, maar dat zijn ze eigenlijk allemaal als ze bij jou vandaan komen. In je andere topic met die 2000+ op 2150Mhz zat ik toch net iets meer te :9~

edit:

2100+ in 2000+ veranderd :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 10:57 schreef glo0mdud3 het volgende:
Huh? 1466?
Mijn 1700 haalt maar 1463?
gewoon een kleine afwijking op je externe clock. Elk moederbord heeft een iets andere waarde. Bij de ideale clock (133.33333333) is de CPU 1466 MHz. meestal zitten ze daar een paar MHz onder of boven

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
netjes gedaan :9~
maar wat voor cooler gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 11:24 schreef Crash-Override het volgende:
netjes gedaan :9~
maar wat voor cooler gebruik je eigenlijk?
staat in sig
Vapochill

zie ook topic 2000+

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Lees dan!!! Hij heeft een vapochill kast!!!!

Meh ...

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

DuronDude jij heb ook altijd de fijnste CPU's.

mooie overclock. :)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
hmmm ...
Mijn AGOIA - Y wil ook wel hoor ...

Zit nu op 1750Mhz, strax me nieuwe Mobo + memory installeren, dan komt ie nog wel hoger.

Zit nu vast aan max FSB(140) en max MP(12.5) :(

Moet strax met Epox 8KHA+ en PC2100 Crucial wel beter gaan :)

Back on topic, doe je dat testen trouwens thuis voor je plezier of voor je werk ofzo ?
Als het voor je werk is ... WAAR WERK JE >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Nice oc, ik wou dat dat mijn cpu zo hoog kon trekken :+. Maar met mijn abit kt7/sdram (merkloos) is dit waarschijnlijk niet mogelijk. In je sig staat inderdaad dat je vapochill hebt, maar wat voor moederbordje heb je? En speciale netwerkkaart/Sblaster?? Want een bus van 183 Mhz, sjezus, vette overkill :9

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 03 april 2002 12:03 schreef DumphuiZ het volgende:
Nice oc, ik wou dat dat mijn cpu zo hoog kon trekken :+. Maar met mijn abit kt7/sdram (merkloos) is dit waarschijnlijk niet mogelijk. In je sig staat inderdaad dat je vapochill hebt, maar wat voor moederbordje heb je? En speciale netwerkkaart/Sblaster?? Want een bus van 183 Mhz, sjezus, vette overkill :9
Mobo staat er gewoon bij: KR7AR+
Dat is een abit bord!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Waarom zet je de multyplier niet hoger?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 03 april 2002 12:12 schreef minipolopikoler het volgende:
Omdat de cpu volgens mij nog gelockt is. Verder is het waarschijnlijk niet zijn cpu aangezien hij er elke week wel een paar test (ik ben jaloers ;)).

En met een hogere multiplier zal hij niet veel hoger komen. Misschien een paar mhz'jes meer, maar die kunnen toch niet op tegen de hogere fsb.

• Jan Laros
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

Brute OC, as always DuronDude! :)

Verwijderd

Dit is chill je zit nu boven de 2400+ en als je de P4 vs 2100+ review op Tom's Hardware hebt gelezen weet je wat dat betekent... Maar hoe duur is die koeler die je gebruikt eigenlijk??

• TDLofCC
Op woensdag 03 april 2002 12:36 schreef JanMaster het volgende:
Dit is chill je zit nu boven de 2400+ en als je de P4 vs 2100+ review op Tom's Hardware hebt gelezen weet je wat dat betekent... Maar hoe duur is die koeler die je gebruikt eigenlijk??
VAPOCHILL IS EEN KAST/MERK ... |:(
Geen koeler ... Zit wel een fijne waterkoeling in :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 12:12 schreef minipolopikoler het volgende:
Omdat ik een hogere FSB wil. Als hij unlocked is gaat de multiplier naar OMLAAG. 10.5 x 199 MHz cas2 1T gaat leuk, trust me.

Ik doe dit niet voor m'n werk. Maar ik raak de CPU's weer kwijt aan de prijs dat ik ze koop, soms maak ik er zelfs winst op ;)
Een vapochill is duur maar een eenmalige aankoop eigenlijk... nu zou ik er het geld niet voor hebben ;)
Een vapochill heeft trouwens niks met waterkoeling te maken. zit geen druppel water in

• TDLofCC
hmmm ... geen water ... ok.
Vaag, dacht dat het water was ... naja ... boeit niet.

Hij is >:) :9~ 8-)

• Jan Laros
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

DuronDude, heb jij enige ervaring met de kasten van Koolance? Dat is toch een vergelijkbaar systeem als bij de Vapochill? Ik vind die Koolance er namenlijk veel vetter uitzien dan de Vapo!

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 03 april 2002 12:59 schreef Mephisto het volgende:
DuronDude, heb jij enige ervaring met de kasten van Koolance? Dat is toch een vergelijkbaar systeem als bij de Vapochill? Ik vind die Koolance er namenlijk veel vetter uitzien dan de Vapo!
In de vapochill kast zit een vaporator ofzoiets. Net zoiets als wat Dabit aan het maken is. Daarmee kom je onder het vriespunt met de cpu.

De koolance is een standaard waterkoeling kast. Als je daarmee idle 30 a 35 graden haalt moet je al blij zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Een Vapochill is phase change (R134a) cooling. De Evaporator komt onder het vriespunt, maar m'n CPU bijlange niet. m'n 2000+ @ 2092 MHz 2.09V zit rond de 29°C stressed op de CPU... begint een beetje underpowered te raken m'n Vapo :(

Verwijderd

Heey durondude.
Laat is ff een paar van die sisoft sandra testen is zien
n dan verglijken met p4 2ghz. Want als jij die proc zo hoog krijgt zal er nog veel te verwachten bij amd.
ik hoop als die nieuwe 13micron core uit is dat amd zeker de 2,6Ghz moet halen nie dan maar gefeliciteert met die overclock.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:09 schreef DuronDude het volgende:
Een Vapochill is phase change (R134a) cooling. De Evaporator komt onder het vriespunt, maar m'n CPU bijlange niet. m'n 2000+ @ 2092 MHz 2.09V zit rond de 29°C stressed op de CPU... begint een beetje underpowered te raken m'n Vapo :(
Dan tweak je toch je Vapochill? Die compressor kan nog wat meer toeren maken dan-ie nu doet. 't is een BD35F, dus dan kun je op de site van Danfoss even kijken hoe je het toerental kunt regelen.

Je compressor en condenser worden er wel warmer van. De compressor mag zo heet worden dat je 'm amper nog aan kunt raken; de condenser zou ik beneden de 45-55 graden proberen te houden.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

lol, in het thema "OC alles" :D

24 volt op je fans :D
48 x cdrom @ 72 X :D
en je varpo/watercooling compressor/pomp op 20K toeren :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:02 schreef DaBit het volgende:

[..]

Dan tweak je toch je Vapochill? Die compressor kan nog wat meer toeren maken dan-ie nu doet. 't is een BD35F, dus dan kun je op de site van Danfoss even kijken hoe je het toerental kunt regelen.

Je compressor en condenser worden er wel warmer van. De compressor mag zo heet worden dat je 'm amper nog aan kunt raken; de condenser zou ik beneden de 45-55 graden proberen te houden.
heb ik al aan gedacht... de compressor wordt flink warm maar niet heet. Op de condenser ga ik een delta 190 CFM zetten dus dat is wel OK. Maar hoe ik de compressor meer toeren laat maken weet ik niet meteen. Er zit een soort schakelaar tussen om je Vapo op 85% of op 100% te laten draaien. Eigenlijk gewoon 2 draden met 3 aansluitingen en 2 weerstandjes ertussen. Als ik die weerstanden bepaal kan ik dat misschien wel eens bekijken... jij anders nog concrete ideeen om de compressor op te voeren ? :) Jij kent er meer van dan ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 13:29 schreef beastlock het volgende:
Heey durondude.
Laat is ff een paar van die sisoft sandra testen is zien
n dan verglijken met p4 2ghz. Want als jij die proc zo hoog krijgt zal er nog veel te verwachten bij amd.
ik hoop als die nieuwe 13micron core uit is dat amd zeker de 2,6Ghz moet halen nie dan maar gefeliciteert met die overclock.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/CPU2090.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/MMX2090.JPG

momenteel is alles hier te warm om hogere tests te doen

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 03 april 2002 15:10 schreef DuronDude het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]

Nou, het ziet er zo anders al best leuk uit!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Met mijn cpu op 1837 haalde ik net boven de 10000 geloof ik. Jij op 11000+ erg lekker!

• TDLofCC
Woei ... en dan zijn er nog mensen die Intel willen ...

Blijft lekker hoor DD >:)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:09 schreef DuronDude het volgende:
heb ik al aan gedacht... de compressor wordt flink warm maar niet heet. Op de condenser ga ik een delta 190 CFM zetten dus dat is wel OK.
Dat hoeft niet zo te zijn. Een koelere condenser is niet altijd beter in een phase-change systeem dat met een capillair werkt.
ik die weerstanden bepaal kan ik dat misschien wel eens bekijken... jij anders nog concrete ideeen om de compressor op te voeren ? :) Jij kent er meer van dan ik ;)
Nou, zo goed heb ik ook weer niet naar die BD35F gekeken, maar ik meende datde compressormotor standaard iets van 2000 toeren deed, en dat je 'm 3000 toeren kon laten maken.

Ik zal de datasheet van de BD35F wel eens bekijken.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 21:13

Allardie

AT..

Op woensdag 03 april 2002 11:35 schreef TheDarkLord666 het volgende:
hmmm ...
Mijn AGOIA - Y wil ook wel hoor ...

Zit nu op 1750Mhz, strax me nieuwe Mobo + memory installeren, dan komt ie nog wel hoger.

Zit nu vast aan max FSB(140) en max MP(12.5) :(

Moet strax met Epox 8KHA+ en PC2100 Crucial wel beter gaan :)
Ik heb een AGOGA Y xp 1700+ die nu op 1.78 volt 1551 (141 mhz ddr)haalt. op 11*150 wil hij niet booten, nou ja xp geeft een blauw scherm met wat onzin erop. Ligt dit aan te weinig spanning op athlon of aan het geheugen? Vio is nog standaard (2.7 volt dacht ik).

Proc wordt ook beetje warm vind ik, 51 graden maar dat is wel onder redelijk zware load (kwartiertje koe draaien). Als die uitstaat is hij 50 dus zoveel scheelt dat ook niet :?
Heb nu swiftech mxcx370oa (60mm) met papst 8412 NGM (80mm) via fanduct.
Wordt misschien Alpha Pal 8045 als ik eens tijd en geld heb. :7

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

He DD,

Waar heb je die Vapo vandaan en wat koste die?
Ben benieuwd wat voor resultaten zou geven op een MP-systeem. :9~
Als het goed is komt er een redelijk betaalbare over 2 maanden uit en die ga ik waarschijnlijk halen (mits vooradig).

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet meer precies hoeveel ik hem heb betaald, maar het is een stuk duurder geworden. ik dacht dat ze rond de 860 euro of zo zitten nu. Een vapochill kan je enkel gebruiken voor een single CPU, geen dual. komt er misschien nog wel in de toekomst

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:09 schreef DuronDude het volgende:

Op de condenser ga ik een delta 190 CFM zetten dus dat is wel OK.
Met de koeling zit het idd wel goed....MAAAR wat een herrie :(

Heb hem nu op 5V en maakt nog een ... herrie.
Best wel spijt van dat ik die gekocht heb, koeling is leuk maar als het zo moet ;(

Verwijderd

Dual zijn ze mee bezig....

kijk maar :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.asetek.com//var/news/images/dual.jpg

linkje...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 15:48 schreef Natte_beschuitbol het volgende:

[..]

Met de koeling zit het idd wel goed....MAAAR wat een herrie :(

Heb hem nu op 5V en maakt nog een ... herrie.
Best wel spijt van dat ik die gekocht heb, koeling is leuk maar als het zo moet ;(
ga die enkel gebruiken àls het nodig is, en bij benchmarks bv ;)

met die Dual Vapo zijn ze idd bezig maar die moet je de eerste tijd niet verwachten + die gaat NOG duurder zijn...

• Wolfje666
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Op woensdag 03 april 2002 15:45 schreef DuronDude het volgende:
Ik weet niet meer precies hoeveel ik hem heb betaald, maar het is een stuk duurder geworden. ik dacht dat ze rond de 860 euro of zo zitten nu. Een vapochill kan je enkel gebruiken voor een single CPU, geen dual. komt er misschien nog wel in de toekomst
Is misschien een rare vraag, maar ben toch wel een beetje benieuwd hoe die binnekant van jouw kast eruit ziet.
Zou je er een paar kunnen uploaden?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
ik heb momenteel geen foto's rondslingeren, maar als je een search doet zou je massa's Vapochill fotos moeten kunnen vinden...

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:10 schreef DuronDude het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is echt om te kwijlen shit zeg!!!! echt zwaar relax
ik kan alleen nog een keer 100keer kwel zeggen mooi gedaan durondude. Ga zo door!!!!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://pages.cthome.net/trau/images/vapochill_-_cooler.jpg

Dat zit er dus in een vapochill.....

meer plaatjes hier

edit:

het verschil in temp tussen een delta op 12V en 5V is 2 graden.

Even getest op 12x133.... op 5V chillcontrol = -10
op 12V chillcontrol -12

Ook niet echt de moeite waard bij een NIET getweakte Vapo unit :P

• mark9534
  • Laatst online: 17:11

mark9534

Ondertitel ?

Op woensdag 03 april 2002 13:09 schreef DuronDude het volgende:
De Evaporator komt onder het vriespunt, maar m'n CPU bijlange niet. m'n 2000+ @ 2092 MHz 2.09V zit rond de 29°C stressed op de CPU... begint een beetje underpowered te raken m'n Vapo :(
Erg lekker DuronDude !!
Ik wist trouwens niet dat je cpu met een vapochill nog steeds boven nul kwam. Wel jammer dat ie een beetje underpowered raakt.
Heb je ook al eens een XP 1700+ met AGOIA-Y in je Vopa gehad ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 16:46 schreef mark9534 het volgende:
Erg lekker DuronDude !!
Ik wist trouwens niet dat je cpu met een vapochill nog steeds boven nul kwam.
Heb je ook al eens een XP 1700+ met AGOIA-Y in je Vopa gehad >:)
ja maar die ging niet zo denderend. AGOIA "K" is veel beter dan "Y"
de evaporatortemp blijft rond de -10C, de CPU temp daarentegen niet..

Verwijderd

Dus jij hebt 39 graden tempverschil tussen de CPU en de evaporator?

Wow, lichtelijk best wel veel.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 17:01 schreef DaBit het volgende:
Dus jij hebt 39 graden tempverschil tussen de CPU en de evaporator?

Wow, lichtelijk best wel veel.
je moet rekenen dat de temperatuurmeting van de evaporator een centimeter of 5 boven het contact met de CPU zit. daar is het veel kouder dan op het contactpunt zelf...

Verwijderd

Hmm. Da's dus gewoon een verdamper die de load niet helemaal aankan. Nou weet ik ookalweer waarom ik voor een verdamperoppervlak van ca. 0.1 m2 gezorgd heb. Maar ik verlies weer een hoop graden in de waterkringloop.

Verwijderd

Ah.... misschien weet Dabit er iets meer over.

Als je aan de linkerkant onder een vapochill een boek of wat dan ook van een centimeter hoog legt dan dalen de temperaturen.
Dus als je de vapochill schuin houdt dan daalt de temp.

Mijn temp ging (nadat ik mijn delta heb vervangen door een sunon (tijdelijk) en de blaas richting omgedraaid) -13 naar -16/17

Misschien weet jij dat??

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 19:05 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
Mijn temp ging (nadat ik mijn delta heb vervangen door een sunon (tijdelijk) en de blaas richting omgedraaid) -13 naar -16/17
Misschien weet jij dat??
dit schreef dabit een stukje terug in dit topic:
Een koelere condenser is niet altijd beter in een phase-change systeem dat met een capillair werkt
dit is dus al antwoord op 1 van je vragen :)

Verwijderd

muhahaha... inkoppertje :P

maar hetzelfde gebeurde met mijn delta die de andere kant op stond te straaljageren.... daalde de temp ook een graad of 4/5

Het gaat er dus gewoon om dat als je hem kantelt de temp nog iets lager word (op de chillcontrol)
Geen idee hoe het komt...
Pagina: 1