Toon posts:

Verkeerde afslag???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb 2 dozen, 1 installed met Win2000 Adv. Server.
De andere doos met WinXP.
De doos met W2K bevat 2 NIC's, een Internet-NIC (met metric 2 - was 1) en een LAN-NIC met metric 10) De WinXP doos 1 NIC, ook LAN-NIC. De W2K-doos is aangesloten op het Internet (via Chello).

Nu doet zich het volgende voor:
Na een opstart van de W2K doos kiest deze standaard voor de LAN-NIC om naar buiten te gaan, wat dus uiteraard niet lukt. Als ik dan de LAN-NIC disable, wordt wel de juiste uitgang gebruikt. Vervolgens de LAN-NIC weer enablen en ik kan een onbepaalde tijd vanaf beide dozen Internetten, mailen, chatten, etc.

Maar na een onbepaalde tijd verkiest de W2K-doos toch weer de LAN-NIC als de uitgang en vervalt de verbinding. Na een dis- en enable van de LAN-NIC lukt het weer voor onbepaalde tijd.

Echter, door het regelmatig dis- en enablen van de LAN-NIC krijg ik problemen met de autorisatie van de XP-doos richting de W2K-doos. Ik kan dan bijvoorbeeld niet meer printen omdat mij de toegang tot de printer wordt geweigerd.

Kortom, hoe zorg ik ervoor dat de W2K-doos standaard de Internet-NIC als weg naar buiten gebruikt en niet de LAN-NIC????

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12
Hmm je gebruikt ICS in 2k neem ik aan? Heb je het vinkje wel op de goede plek aangevinkt? Je wilt dus je internet-NIC delen, niet de interne. Dat ie er na onbepaalde tijd mee ophoudt zou wel eens kunnen doordat ie een nieuwe lease vraagt maar deze (1) niet krijgt of (2) van zichzelf of de XP box krijgt ipv van je provider. En wat als je het IP van je lan nic vastzet naar 10.x.x.x of 192.168.x.x?

Verwijderd

Post de output van 'route print' 's als je wilt?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 10:54 schreef Grasvezel het volgende:
Post de output van 'route print' 's als je wilt?
Het probleem is inmiddels opgelost.
Default Gateway stond om de e.o.a. reden om de haverklap verkeerd ingesteld ???? :?

Ben in ieder geval blij dat het is opgelost, bedankt voor de tip betreffende "route print" :D

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
ik heb gewoon mijn Chello modem op een Hub aangesloten en daar weer 2 pc's op aangesloten.

werkt ook.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
DaŽs dus niet zo slim...
Je chello op je hub .....

Want als je data van de ene computer naar de andere copieert telt je provider dat ook als data verkeer.. dus als je een file van 700mb copieert denk UPC dat jij 700mb gedownload hebt...

Ja ja ja Nee !!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
netwerkaarten weggooien en dan de lan kaart als eerste weer installeren (werkte bij mij wel met een NT4 Server)
Pagina: 1