HD dood ?? :-(

Pagina: 1
Acties:

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
Ik heb 2 maxtor schijven,
1x 40 gb 7200 rpm
1x 80 gb 7200 rpm
Soms als ik mijn pc opstart, geeft ie 2 rare 'piepen' en dan kan ie de hds niet vinden.
Nou vandaag deed ie dat weer, gereset, en nou krijg ik ineens de melding dat ik mijn HD moet back-uppen. Er staat ook iets met SMART. Moet ik me daar wat van aantrekken, of is dit 'voor de zekerheid'??

Verwijderd

Als SMART je meldt dat je moet backuppen, dan MOET je backuppen. SMART geeft alleen meldingen als het goed fout is, zodat je je data nog kan redden....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:25
SMART zit er wel eens naast, sommige HDDs waarvan de SMART status niet goed is, gaan nog jaren mee.
Neemt niet weg dat je dat ding gewoon op RMA terug kunt doen, of weer terug naar de winkel. Een bad-SMART status is nml al reden genoeg om garantie te claimen.

• Jaded
Ik hoop dat ik het bonnetje nog heb :-(
Anders wordt het een nieuwe :D

Verwijderd

Tis smart om naar SMART te luisteren... :+

(Sorry heb echt niks beterz te doen |:( )

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:25
Op dinsdag 02 april 2002 19:16 schreef Jaded het volgende:
Ik hoop dat ik het bonnetje nog heb :-(
Anders wordt het een nieuwe :D
Bonnetje heb je niet nodig als je garantie claimt bij de fabrikant. Ik hoop dan wel dat je een Seagate, Maxtor, Quantum, WD of IBM disk hebt, en niet zo'n vaag ding als Samsung (iemand de online RMA link van Samsung gevonden :? )

• Jaded
Ik heb een Maxtor
maar hoe moet ik dat regelen dan ??
Naar Maxtor opsturen ??

• Jaded
*kick*

Gewoon opsturen ???

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kijk maar eens goed rond op de site van Maxtor, daar is de informatie zo te vinden.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Makkelijkste is om terug te gaan naar je leverancier, dis kan je ook snel voorzien van een nieuwe schijf.

Verwijderd

Samsung schijfen kan je ook opsturen hoor wij hebben er al enkele opgestuurd en nieuwe terug gekregen! Ik weet adres niet uit mijn hoofd maar heb het van de leverancier gekregen!
Op dinsdag 02 april 2002 20:39 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Bonnetje heb je niet nodig als je garantie claimt bij de fabrikant. Ik hoop dan wel dat je een Seagate, Maxtor, Quantum, WD of IBM disk hebt, en niet zo'n vaag ding als Samsung (iemand de online RMA link van Samsung gevonden :? )
Pagina: 1