Toon posts:

amd athlon xp 2100 koelpasta?of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik ben een systeempje aan het bouwen nu ik alles compleet heb wil ik het in elkaar zetten maar ik kom er niet uit.ik heb zo hier en daar al wat gelezen en de 1 zeg dat ik wel koelpasta moet gebruiken en de ander weer niet.
wat is nu echt het beste voor mijn systeem?

asus A7N266-E
amd athlon xp 2100(wordt niet over geclockt)
volcano 7 koeler(er zit op deze koeler een stickertje)
512mb geheugen
80gb hd maxtor
cdrw + dvd

dit alles zit in een lian-li pc60 behuizing
met 3 ventilators en een enermax active pro 350watt.

wat is aan te raden ???

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Stickertje erafhalen met wasbenzine, daarna koelpasta erop (zilverpasta bij voorkeur).

Uiteraard niet te veel, voorzichtig 1 druppel aanbrengen, cooler erop en klaar is prik

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
http://www.twistedhardware.net/
Op deze site staat hoe je koelpasta aan moet brengen :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Laatst stond er een test van een of ander gekke aussie op T.net en de standaard meegeleverde coolprut werkte meestal net zo goed als silver zooi, een soort jam en tandpasta werkten nog beter... maar ja >:)

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
http://www.dvc-computers.nl

en dan monteren cooler

lees dit even voor je cpu naar de eeuwige jachtvelden gaat.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Ja!,

gebruik wel koelpasta. Dit kan wel tot 20 graden schelen!!

Je koeler heeft zo'n maffe sticker die haal je er af.

Onder die sticker zit vaak nog een laagje roze spul.
Haal dit voorzichtig weg bijvoorkeur met een stanleymes. (Chirurgenmesje :) )

Maak daarna de koeler met wat alcohol schoon zodat het oppervlak van de koeler compleet schoon is!

Processor in het moederbord doen.

En leg dan 1 (maar ook echt niet meer!!!!) druppel
Zilver koelpasta op de core.

Laat dan de processor hier op zakken. Geen schuif bewegingen maken.

Dan werkt het het beste !:)

DAMN! http://www.dvc-computers.nl/
heeft zeker een goede uitleg.... :) ik was te laat met m'n mooie verhaal.. maar het komt op het zelfde neer!

Zo'n Spire koeler (zie afb. op die site).. koelt lekker
tot 2100+... maybe hoger ik weet het niet.

M'n 2000+ blijft 41 GRADEN!!!!! haha beters

Verwijderd

Zo'n sticker werkt ook gewoon goed hoor. Paste is natuurlijk beter, maar als dat veel moeite kost zou ik gewoon voor de sticker gaan. Als je niet oc't, dan zou ik gewoon voor de sticker gaan.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25

Cheezus

Luiaard

Het verschil tussen die sticker en Arctic Silver of iets dergelijks is hooguit een paar graden (ligt er een beetje aan wat de kwaliteit van die sticker is) en 15€ :P .
Ik zou gewoon die sticker erop laten zitten.

Verwijderd

Het probleem met die stickers is dat ze meestal heel wat te groot zijn, waardoor die componenten langs de core volhangen als je je heatsink er terug vanaf haalt. Het is veel gemakkelijker om koelpasta erop en eraf te halen dan zo'n sticker-rotzooi, imho.
Koelpasta is dus netter werken en beter afwerken vind ik.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:53
Ik heb hier een spire bigrock cooler, zit een tube zilverpasta en een sticker op.
Op zich koelen stickers wel goed, maar wil je echt het uiterste eruitknijpen, dan ben je op die zilverpasta aangewezen. Scheelt misschien 2 tot 3 graden, veel zal het niet zijn.

Als je n00b bent in het monteren van coolers, zou ik je aanraden die sticker te gebruiken. Koelt voldoende, en omdat ie zacht is breek je minder makkelijk een rand van je core af mocht je em lomp monteren.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op dinsdag 02 april 2002 18:54 schreef Juustem het volgende:
Laatst stond er een test van een of ander gekke aussie op T.net en de standaard meegeleverde coolprut werkte meestal net zo goed als silver zooi, een soort jam en tandpasta werkten nog beter... maar ja >:)
http://www.dansdata.com/goop.htm
Pagina: 1