Toon posts:

nieuw geheugen, maar windows instelling is oud.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nieuw geheugen (SD ram 128 mb) voor mijn oude compaq presario 4526 (tis maar een servertje hoor nix bijzonders ;) ). alleen nu heb ik het oude brakke compaq moduletje verwijderd en het nieuwe SD erin gezet, alleen windows geeft nog steeds aan dat er 16 mb inzit :?
ook in de bios wordt dit aangegeven.

MOet ik een bios update uitvoeren of iets dergelijks??

alvast bedankt

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 17:10

Klippy

Still Game

Vaag, niet in de BIOS wat instellen ofzo?
Maar met Compaq weet je 't maar nooit.

Heb wel eens hetzelfde meegemaakt, maar toen zat de 16MB er nog in en keek dus alleen daarnaar.

Maar kijk een in je BIOS.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

laat me raden: er zit 16 standaard in (op mamaplank oid) en die module die je erbij propt is NIET van compaq :P

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 18:44 schreef LiquidSilver het volgende:
Vaag, niet in de BIOS wat instellen ofzo?
Maar met Compaq weet je 't maar nooit.

Heb wel eens hetzelfde meegemaakt, maar toen zat de 16MB er nog in en keek dus alleen daarnaar.

Maar kijk een in je BIOS.
been there, done that ;) , alleen ik zie helemaal nix wat ik in kan stellen van het geheugen. :?

Verwijderd

zet pc uit
zet het oude geheugen erin.
Start de pc. Hij geeft nu nog steeds 16 Mb aan.
Sluit de pc.
Haal het geheugen eruit. Boot opnieuw.
De pc detecteert: 640Kb Base mem.
Sluit de pc
Zet je 128Mb erin.
Boot opnieuw.
Pc geeft aan: 128Mb.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 18:46 schreef GA!S het volgende:
laat me raden: er zit 16 standaard in (op mamaplank oid) en die module die je erbij propt is NIET van compaq :P
yup, alleen ik heb die compaq 16 mb deruit gehaald...en dat SD ram in het daarvoor bestemde slot gedaan

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 02 april 2002 18:48 schreef Brezy het volgende:

[..]

yup, alleen ik heb die compaq 16 mb deruit gehaald...en dat SD ram in het daarvoor bestemde slot gedaan
En dat is GEEN compaq geheugen?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens, een fout van mij!!, het is dus gewoon onboard 16 mb???? maar nu nog de vraag waarom pakt hij dan dat extra sd-ram slot wat op het mobo zit er niet bij??

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, dus ik kan er nog 32 bij steken??

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat zei ik dus al, 16 on-board en geen Compaq module: m.a.w. vergeet het maar, dat gaat niet werken...

Zoek ff uit (bijvoorbeeld bij Kingston / Infineon / Viking / Compaq zelf) wat voor geheugen er in dat ding moet (eventueel dus inderdaad met bepaald maximum) en bel voor de grap eens wat dat geintje gaat kosten....

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:54 schreef GA!S het volgende:
Dat zei ik dus al, 16 on-board en geen Compaq module: m.a.w. vergeet het maar, dat gaat niet werken...

Zoek ff uit (bijvoorbeeld bij Kingston / Infineon / Viking / Compaq zelf) wat voor geheugen er in dat ding moet (eventueel dus inderdaad met bepaald maximum) en bel voor de grap eens wat dat geintje gaat kosten....
waarschijnlijk TE veel voor zo'n gare bak >:)

Verwijderd

kijk es op je ouwe module of het edo sdram geheugen is ... zoja dan kan er geen normaal sdram op je mobo

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:07 schreef mrneo911nl het volgende:
kijk es op je ouwe module of het edo sdram geheugen is ... zoja dan kan er geen normaal sdram op je mobo
Als et niet gepast heeft, dan had ie dit waarschijnlijk niet gepost. Aan z'n post te zien zat et er goed in, dus het kan geen EDO of FP zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 18:21 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Als et niet gepast heeft, dan had ie dit waarschijnlijk niet gepost. Aan z'n post te zien zat et er goed in, dus het kan geen EDO of FP zijn...
klopt het is echt SD-RAM wnat de 128 module paste er gewoon in :) dus het is SD :)

Verwijderd

edo sdram ziet er het zelfe uit als normaal sdram maar dan met edo chips enzow..ook 168 pins :Z ik had ook een compaq waar alleen dat spul op ging
Pagina: 1