Toon posts:

HELP, Wat doe ik verkeerd in Winroute??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn privé pc een internetverbinding via @home. nu heb ik mijn zakelijke laptop aangesloten via een intern netwerk op mijn privé-pc (met Winroute Lite 4.2.1) en gebruik daarom een dynamisch IP-adres
Nu is het zo dat ik met mijn laptop een VPN-verbinding kan maken met de zaak (met Nortel VPN) Even voor de duidelijkheid--> Ik mag niets op de laptop veranderen of software aanbrengen!!
Ik wil de verbinding hoofdzakelijk gebruiken om mijn meel binnen te halen (via Lotus Notes) Ik heb het nu al zo voor elkaar dat ik het internet op kan maar ik kan niet via die VPN-verbinding connecten met de zaak. Ik krijg dan de volgende melding:

"Failed to get DNS and WINS configuration information through the Extranet Connection. Connection closed.

Usually this error indicates that a Firewall ispreventing IPSecurity packets from reaching the Extranet Switch"

Het eerste wat ik toen geprobeerd heb is natuurlijk om mijn Firewall (ZoneAlarm) uit te zetten. Maat het probleem bleef zich voordoen.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Heel graag zelfs!

Groeten:
Maurice

Verwijderd

in welke app krijg je die error?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 18:44 schreef spudsimon het volgende:
in welke app krijg je die error?
In Nortel VPN Client. Overigens als ik wel de compurernaam en de werkgroep vrander zoals die op de Privé Pc in de @home gegevens dan lukt het wel!?

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Heb je een firewall geinstalleerd op de proxy?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 18:48 schreef -DEVON- het volgende:
Heb je een firewall geinstalleerd op de proxy?
Ik heb alleen de DNS-proxy aan en daar staat geen Firewall op

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34

dijkmane

biertje ?

als je winroute gebruikt is een andere firewall overbodig.

winroute is je firewall, die andere kan je dus uitzetten.

voor de VPN verbinding moet je wellicht een poort mappen.
in de helpfile van winroute staan veel voorbeelden hoe dit te doen, ook voor VPN !

specs : wil je niet weten

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
Ten eerste: hoezo een dynamisch IP-adres?
Ik gebruik ook winroute, maar heb bij de DHCP voor iedere PC een Lease gemaakt. Is wel zo makkelijk natuurlijk, vaste IP-adressen binnen je eigen netwerk.
Overigens als ik wel de compurernaam en de werkgroep vrander zoals die op de Privé Pc in de @home gegevens dan lukt het wel!
Je mag toch niets veranderen op je laptop? Dus dit is geen optie lijkt mij.

Ik denk dat het verstandig is om de DNS in Winroute uit te zetten (mits je je DHCP aan hebt staan!!!) dan doet ie het ook. Want misschien geeft dat conflicten tussen Winroute en de DNS van het VPN.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Pagina: 1