Toon posts:

Moederbord kt333 met raid, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze maand een nieuwe pc samenstellen alleen weet ik niet welk moederbord ik precies moet kopen.

De eisen die ik heb zijn:
- Er moet raid 0 op zitten (2 Maxtor 60GB D740X, 7200rpm)
- Hij (of is het nou zij :?) moet snel zijn
- Ik ben in het begin niet van plan hem te overklokken (misschien later)

verder specs zijn:
Amd XP 2000+
512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung)
Geforce 4 Ti4400 of ti4600 (weet nog niet welk merk)
Creative Labs SB Audigy Player (Retail) (Dus hij hoeft geen onboard sound te hebben)
Op de proccesor moet een Cooler Master DP5-7H53F-01 passen
En het moet allemaal in een Antec SX1040BEC

Dus nu is mijn vraag: Welk moederbord (merk en type) kan ik het beste kopen?

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik heb zelf de gigabyte 7VRXP. kun je vinden bij www.exile.nl voor 182 euro. Ben er tevreden mee. Onboard lan, 4 channel sound usb 2.0 en raid. Stabiel en een handige dualbios-feature om veilig je bios te updaten.

Verwijderd

Koop lekker een asus A7V333 :) Ik heb het bordje en het is erg stabiel :) heb hem inmiddels 3 weken en heb nog geen enkele vastloper gehad :) Ik draai win xp pro BTW :)

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ik heb een abit kr7a-raid ook met die 2 maxtortjes draait als een zonnetje
en geen fratsen zoals onboard sound e.d.

ondersteund ook ata 133
maar alleen geen 333 geheugen zullen wel passen maar draaien op 266
maar een 266a

maar of dat nou zo belangrijk is

maar ben in iedergeval tevreden over mijn onderstaande config duss

stabiel als de pest

:9~

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Zie het andere draadje: [topic=455804/1/25]

Daar heb ik al gereageerd met een heel verhaal.

Om een samenvatting te geven de Gigabyte.

Verwijderd

Dat bord van EPOX schijnt goed en snel te zijn, Ik heb zelf die van MSI, alleen ik moet mijn geheugen nu tijdelijk nog ff op 266 klokken, aangezien ik een 200 FSB CPU heb. vanaf volgende week draai ik met een Athlon XP op een 266 bus, en dan kan ik het geheugen wel op 333 laten werken.
Beide borden verwacht ik met jouw verdere spec geen problemen.

Verwijderd

Wingman, dat snap ik niet,
ik heb de asus a7v333 (zonder raid overigens), met een duron, en kan prima de fsb op 100MHz ddr=>200MHz hebben en het geheugen op 333MHz/166x2 zetten, gaat zonder probs..

Met asus overigens oppassen dat je het juiste flashtooltje te pakken hebt, mijne was een week na aankoop gedurende een week buiten dienst....
Verder geen problemen, draai win98se en linux mandrake8.2, win98se wil nogal eens kuren hebben, ook al heb ik een schone install gedaan ed, en de nieuwste drivers voor de chipset etc, maar ja.... aan de hardware ligt het niet, dus mobo is prima.

En voor wie linux op een kt333 bak wil draaien: er is een patch, zonder dat wordt de southbridge niet herkend, en draait 'ie zonder dma... hopelijk gaat dat bij mij vanavond lukken.

Oh nog iets: uit mijn handboek kon ik opmaken dat je op die onboard raid alleen hd's mag aansluiten, ....
voor degenen die denken, leuk, kan je meer dvd-roms/cd-rws aansluiten etc... dat zal je dan op de gewone ide's moeten doen, en zorgen dat je systeem boot vanaf je raid controlled disks..
Alle ide's zijn wel ata133. (Op de asus a7v333 met raid.)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 13:48 schreef aRTee het volgende:
Oh nog iets: uit mijn handboek kon ik opmaken dat je op die onboard raid alleen hd's mag aansluiten, ....
voor degenen die denken, leuk, kan je meer dvd-roms/cd-rws aansluiten etc... dat zal je dan op de gewone ide's moeten doen, en zorgen dat je systeem boot vanaf je raid controlled disks..
Weet je dat zeker? heb je t ookal getest? Je HD moet toch op IDE1 zitten :?
En wat nou als je een kt333 koopt zonder RAID (MSI)? Dan heb je toch wel 4 IDE's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Asus A7V333 raid (€199,-), heeft hier iemand ooit al een review over gezien? en de Epox 8K3A Raid (€159,-)
Wie heeft er ervaringen met deze borden?

Het gaat mij niet om die €40,- verschil maar om de beste stabiliteit, snelheid, en fucties.
Pagina: 1