award bios continuous beep

Pagina: 1
Acties:

• Freezer|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
ja, je hep het goed gelezen. hij beept continu. maar nu komt het probleem:
de pc waar het om gaat is een cyrix 166 mhz met een award biosje. Een continue beep zou een memory of videoprobleem moeten zijn...
Op het mobo zitten 4 simm sloten, waarvan 2 volzaten met elk 16 mb (edo dus) DIT WERKTE PERFECT TOTDAT....
Wij er nog een dimm-tje met 128 mb bijdrukten (sdram). Hij gaf in totaal 64 mb aan, dus wij trekken die edo eruit en geeft dat ding 32 mb aan. We hebben alles een beetje gewisseld, maar hij gaf met de test altijd 64 of 32 aan.
toen hebben we de 128 mb eruit gehaald en weer de oude edo er alleen in...
BEEP BEEP BEEP BEEP BEEP BEEP BEEP enz.... |:(
daarna nog veel geprobeerd, maar niets werkte (met ram omwisselen, alle kaarten eraf ed)

iemand? subtiele hint, misschien ben ik wel dom geweest
of is dat geheugen flink naar de kloten?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik weet dat dimm + simm nooit met elkaar goed gaat, dus das iig niet tof.
Probeer altijd zoveel mogelijk onderdelen in andere pc's, zodat je onderdelen kan uitsluiten.

Misschien ram (simm) opnieuw plaatsen (hint : moet per 2 gelijke module's) of een dimm van 32 mb erin.

De reden dattie op die dimm maar 32 mb gaf, is waarschijnlijk dat het bord niet hoger gaat als 32 mb per module (dat kan je in je mobo-boekje nakijken)

• Freezer|IA
ja dat had ik dus gechecked, maar hij kan tot 128 mb ram aan.... maar het probleem is dus nu dattie het helemaal niet meer doet (met of zonder dimm/simm)

het enige wat wij gedaan hebben is een 128 mb dimmetje erbij gedrukt dus, verder is alles hetzelfde

het is zowieso vreemd dattie de ene keer (met al het geheugen erin) 32 aangeeft en de andere keer 64

• Freezer|IA
hij beept niet meer, maar tis wel vreemd dattie het geheugen niet goed detecteerd. in het mobo-boekje staat dat hij het zou moeten detecteren, in een andere pc heb ik het btw nog niet getest, zal dat wel ff doen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Continuous beep = inderdaad geheugenprobleem.
Videoprobleem = beeeeeeeeeeeeep beep beep (1x lang, 2x kort) :)

Om wat voor een moederbord gaat het? Welke chipset? Elk chipset heeft inderdaad haar eigen beperkingen qua het type geheugenreepje. Een niet ondersteund reepje wordt dan voor maar de helft geadresseerd of er is voor het chipset een maximum aan verbonden.