Toon posts:

Compaq floppydrive compatible met "normale" ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een compaq pc met diskette drive

Toen ik die diskettedrive wou plaatsen in een andere pc , merkt ik dat de flatcable van die diskdrive , minder draadjes heeft dan een nieuws pc aansluiting?

kan dit? en kan deze diskdrive nog dienst doen in een andere pc?

Verwijderd

Compaq is altijd eigenzinnig geweest qua compatibiliteit, dus ik ben bang dat je er niets mee kan beginnen.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
probeer je de diskdrive nu niet op een ide aansluiting te plaatsen?? deze zien er het zelfde uit, zijn alleen breder/ meer draadjes.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 02 april 2002 17:57 schreef Anthrax het volgende:
ik heb een compaq pc met diskette drive

Toen ik die diskettedrive wou plaatsen in een andere pc , merkt ik dat de flatcable van die diskdrive , minder draadjes heeft dan een nieuws pc aansluiting?

kan dit? en kan deze diskdrive nog dienst doen in een andere pc?
Tel de pinnetjes eens. IDE heeft er 40. Floppy heeft er 34. Als de diskdriver er 34 heeft is t goed. Op je moederbord zit een aansluiting daarvoor. Een floppydrive moet dus niet op de ide kabel waar ook je harddisk aanhangt :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

hoort hier niet ech d8 ik :)

Verwijderd

maibe is het een LS-120 drive?? ziet e er hetzelfde uit maar er staat dan eeen driehoekje op de opening

Verwijderd

Topicstarter
ik ken genoeg het verschil tussen ide en floppy ,

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt voor detips

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb je topictitel verduidelijkt. :)

Aannames zijn fataal.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Zal wel werken. Dat ene pinnetje dat mist is om aan te geven hoe het flatcable'tje erin moet, niet op z'n kop.

Probeer gewoon, kan vrij weinig kwaad hoor.
Pagina: 1