Toon posts:

56 graden Idle (amd Xp 1600+)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is dit normaal, er zit een standaard cooler op en ik vrees dus dat het ding te slecht is, ik wil namelijk OCen.
Welke cooler is Buiten water en ander extreme cooling een aanrader.
bij voorbaat bedankt

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Allereerst een casefan :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

niet normaal. jij zou rond de 40 moeten zitten, idle

Alpha Pal 8045 heatsink met een 80mm cooler. De Delta 80CFM bijvoorbeeld >:)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:23

Wimo.

Shake and Bake!

a7v266(e) ? dan is dat je probleem

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gigabyte Ga-7VTXE in een big tower.
en waar kan ik dan het beste de fan voor de kast plaatsen, want ik zag laatst wel een schematische tekening op dit forum er van maar kan het niet meer terug vinden:(

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 02 april 2002 18:08 schreef -EGF-Sephiroth het volgende:
ik heb een gigabyte Ga-7VTXE in een big tower.
en waar kan ik dan het beste de fan voor de kast plaatsen, want ik zag laatst wel een schematische tekening op dit forum er van maar kan het niet meer terug vinden:(
gewoon, voorin onderin je intake. Achterin, bovenin je output :!

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een 120mm fan kan die mooi gebruiken :P

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
Mijn 1800+ is idle 60 + en stressed (Folding@Home) soms wel 70 +. Draait wel stabiel, maar volgens mij is dit ook te hoog. Zal wel aan de standaard koeler liggen. Is ook niet bedoeld om te OC-en. Dan moet je toch echt iets zwaarders nemen (het is per slot van rekening geen Intel ;) ).

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 13:52
Een Alpha Pal 8045 past misschien, maar misschien ook niet.

Als die niet past: Coolermaster HHC-001, koelt heel goed en ook niet zo duur, maakt wel veel lawaai, maar de fan op 7 volt zetten en hijs behoorlijk stil

Ook een tip: Thermaltake Vulcano 7+

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
hehehe maar ik heb nix geOCed en toch is ie zo warm....duz ligt denk ik aan de standaard cooler.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 02 april 2002 18:13 schreef -EGF-Sephiroth het volgende:
hehehe maar ik heb nix geOCed en toch is ie zo warm....duz ligt denk ik aan de standaard cooler.
En als je geen geen casefans hebt, ook aan de airflow in je kast.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik dan geen gat in mijn kast maken om "verse"lucht van buiten van de voorkant de kast in te zuigen, want bij mij is ie aan de voorkant dicht
er zit wel een gaze luikje bij mijn processor misschien kan ik het daar wel plaatsen of zucht ?blaast ie dan niet goed ten opzichte van de CPU cooler.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 02 april 2002 18:19 schreef -EGF-Sephiroth het volgende:
maar moet ik dan geen gat in mijn kast maken om "verse"lucht van buiten van de voorkant de kast in te zuigen, want bij mij is ie aan de voorkant dicht
er zit wel een gaze luikje bij mijn processor misschien kan ik het daar wel plaatsen of zucht ?blaast ie dan niet goed ten opzichte van de CPU cooler.
Je moet ten eerste zowel voor als achterin een mogelijkheid hebben om de lucht er in of uit te blazen. Als je kast voor of achterin compleet dicht is, heb je dus niet echt een toppie kast voor OC-en. Dus dan ff een gas boren.

The trade of the tools

Verwijderd

Ik heb ook een xp 1600+ en die draait idle 52', full load 75', zal wel niet goed zijn maar en ook wel minder lang meegaan.

Maar ik ben van plan om een swiftech MCX-370 te nemen en dan een home-made fan-adapter van 60 naar 92 mm en dan een enermax erop, alleen denk ik dan dat hij misschien wel eens eraf zou kunnen vallen.

Dus ik ben op zoek naar de nieuwe versie van dat heatsinkje want die heeft een clip met drie bevestigingen.

de koeler die er nu opzit is een 80 * 60 mm heatsink van een FQB 68 van global win met een home-made fan-adapter van 60 naar 80 mm met daarop een 80 mm 2300 rpm sunon, en een lazy 60 mm global win outtake fan (was eigenlijk mijn standaard fan op die heatsink) op 7 v

Verwijderd

Ik heb hier ook een XP1600+ beze draait idle op 39 c,en op full load 45 c,met een standaard coolermaster en geen verdere cooling,wel gehad maar maakte teveel lawaai.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

die van mij draait op 40graden idle en 44 graden stressed. :) standaard cooler zonder casefans.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

De mijne draait 30 graden idle en 59 full load en geen problemen ermee

Verwijderd

Kheb ff weer de normale situatie hersteld en zit nu dus weer met die herrie in m'n kast. FQB 68 met standaard 60 * 60 mm fan a 4300 rpm erop en een 80 * 80 mm outtake
(die sunon dus)en hij wordt nu

46' idle
57' full load (2 uur lang BURNK7)

maar ik wil van die herrie af!

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ach jongens, dat zijn echt normale temperaturen voor een Athlon met simpele (bijv. Coolermaster) coolers.

Een Athlon functioneert prima in de 70 graden, bij de 90 verbrand ie pas.
Misschien dat ie door die temperatuur maar 5 jaar ipv 15 mee gaat, boeie. Dan heb je toch alweer een nieuwe.

Echt koele en geruisloze coolers zijn er dacht ik niet, dan moet je aan waterkoeling gaan denken :)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op donderdag 04 april 2002 14:06 schreef QuarK het volgende:
Ach jongens, dat zijn echt normale temperaturen voor een Athlon met simpele (bijv. Coolermaster) coolers.
Coolermasters simpel NOT, deze proucent heeft al lang ervaring, kijk voor de gein is naar de cooler genaamd HHC-001 :P Die koelt dus echt ZWAAR GOED

De meeste mensen deugen!

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
Op donderdag 04 april 2002 14:07 schreef marzzman het volgende:

[..]

Coolermasters simpel NOT, deze proucent heeft al lang ervaring, kijk voor de gein is naar de cooler genaamd HHC-001 :P Die koelt dus echt ZWAAR GOED
Je weet best dat ik de meest standaard Coolermaster coolers bedoel ;)
Die cooler die je krijgt als je om een Athlon cooler vraagt, van 20 euro ofzo :D

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mijn broer heeft dus 2 casefans in onder in en 1 boven uit
en de hhc-001 dat koelt dus mega goed
hij komt niet boven de 40 grade uit

Tweakers Discord

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Op woensdag 03 april 2002 17:10 schreef vluggejapie het volgende:
De mijne draait 30 graden idle en 59 full load en geen problemen ermee
die 30 graden meet je zeker gelijk als je je pc aanzet, daar kan echt nooit zo'n verschil in zitten tussen idle en full-load

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Pagina: 1