Toon posts:

Mijn Philips brandertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2 uur geleden een cd-rw brander van Philips gekocht (16x10x40) en ik heb m erin gezet, geinstalleerd en net nog een mooi cd-tje gefikt. Het enige probleem is de snelheid. Ik hoor te kunnen branden op 16x, maar ik brand met 8x... ik heb gehoord dat je dit in Windows XP (want dat gebruik ik) kunt veranderen... weet iemand waar?

btw: Ik gebruik zolang ff de software die erbij zat (Easy CD Creator 5...)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 21:26
probeer anders nero eens misschien dat die wel werkt :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met de 8x4x32, die wil maar op 4x |:(.

Het ligt bij mij niet aan Easy CD Creator of Nero, allebei doen ze het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de cd es zoeken....

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 21:26
ik wist niet dat XP daar een probleem mee maakte ik reken net even uit hoe snel een 24x (zoals die van mij erover zou moeten doen maar de mijne doet er ook langer over.

Verwijderd

Topicstarter
Grappig... wil ik Nero installeren, krijg ik van Nero installatiegezeik een bericht dak easy cd creator eraf moet pleuren. damn you nero, ik zal cd-r win op diskjuggler es proberen.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
Hoe heb je je CD gemaakt ? Een directe copie van uit je andere CD-rom speler of via je HD.

Indien via CD: Veel CD's lezen maar een kwart tot de een derde van de nominale snelheid bij kleine bestanden. Bij een 40x CD-rom betekend dit 10-16 speed. Bij buffer underruns springt je writter gelijk naar de veilige snelheid van 8x.

Indien je via je HD brandt : Staat DMA aan ? Zit de writter op dezelfde kabel als je HD ? Zo ja probeer je writter eens op een andere (secundaire) kabel te zetten.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
[QOUTE]
Indien je via je HD brandt : Staat DMA aan ? Zit de writter op dezelfde kabel als je HD ? Zo ja probeer je writter eens op een andere (secundaire) kabel te zetten.
[/QUOTE]

DMA staan aan, maar moet de brander echt op de HD zijn aangesloten? Ik zal eerst eens een ander programma proberen. Als dit niks opleverd zal ik mijn DVD-schijf eens met mijn CD-RW wisselen. Danx.

• Tukkie_3
Nee, HD moet juist niet op dezelfde kabel verbonden zijn.
Zobelast je de bus en de kabel met dezelfde stroom gegevens 2 keer. 1x van je HD naar je Mobo en 1x van je Mobo naar je writter.

Voor beide acties is de volledige bus nodig.. Makkelijker is via je primaire bus (HD) naar je secundaire bus (writter). Dan heb je maar 1 flow van gegevens

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik las t fout. Maar... ik heb t dus goed zitten nu :S Wat is er dan mis?

• Tukkie_3
Gegevens kunnen maar met 1 richting tegelijk door je kabel. Dus als je je HD en writter op dezelfde kabel hebt zitten gaat er dus eerst een aantal bites naar je moederbord, om daarna via dezelfde kabel weer terug te gaan.

Je kabel wordt dan extra belast en is theoretisch de zwakste schakel. Indien je je Hd en Writter op twee aparte kabels en bussen hebt, hoeft de bus en kabel waar je writter aan zit maar de helft van het werk te doen

<- HD
mobo
-> MOBO

Anders HD -> <- Writter

Dus geen constante flow van gegevens, Indien de HD data stuurt via dezelfde kabel, kan de writter geen data ontvangen. En indien de writter ontvangt, kan de HD niet sturen. Mogelijk gevolg Buffer underrun, dus lagere schrijf snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja... da heb ik nu :S Nog nix..

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik heb de nieuwste versie van Nero erop gezet en hij brand op 16x. Thnx :D

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 17:56 schreef daan123 het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem met de 8x4x32, die wil maar op 4x |:(.

Het ligt bij mij niet aan Easy CD Creator of Nero, allebei doen ze het niet.
Je moet eens op de site van het merk brander kijke, daar staan wel eens patches

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

ECDC 5 brandt prima op 24x en waarschijnlijk ook wel hoger.
Had je niet oudere cdr's die maar tot 8x kunnen ofzo? (of een rw?)

btw: gecondoleerd met die Philips (ik zou maar niet op die burn-proof achtige technologie vertrouwen, werkt dus echt niet) spreek uit ervaring met meerdere philips branders.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 17:46 schreef TheLemon het volgende:
ECDC 5 brandt prima op 24x en waarschijnlijk ook wel hoger.
Had je niet oudere cdr's die maar tot 8x kunnen ofzo? (of een rw?)

btw: gecondoleerd met die Philips (ik zou maar niet op die burn-proof achtige technologie vertrouwen, werkt dus echt niet) spreek uit ervaring met meerdere philips branders.
Nou tot nu toe werkt t en ik ken iemand die die zooi al vrij lang gebruikt... :P boeie! zolang ie fikt ist goed >:)
Pagina: 1