Toon posts:

P4 2.0 Ghz --> 2.4 á 2.8 Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is dus aan de hand, Ik ga het volgende aan schaffen:

Abit Siluro GF4 Ti4400 128Mb TV-out Retail
3COM 3C905C-TXM (netwerkkrt.)
Microsoft internet (keyboard)
Logitech Cordless Optical Wheelmouse
FDD 3.5 1.44MB OEM TYPE D359M3
Iiyama MA901U Vision Master Pro452 19, 0,25 - 0,27 mm Diamondtron NF, 96kHz, TCO99
Abit BD 7Abit BD 7 moederbord
Aopen HQ08 Kast 300W
Maxtor 80,0 GB D740X 7200 rpm UDMA 133
SDRAM DDR 256MB - PC333/PC2700 POWER MODULE
SDRAM DDR 256MB - PC333/PC2700 POWER MODULE
INTEL P4-478 2,0GHZ 0.13 512KB CACHE BOXED (NORTHWOOD)
LITEON DVD-ROM 16X48X RETAIL
CREATIVE SOUND BLASTER AUDIGY SB0092 OEM
Speaker Creative Inspire 5300

(8>

Maar die wil ik overclocken tot 2.4 á 2.8 Ghz.
Wat voor Cooling prop ik er in?
Budged is nog ong. 250,-
Zou iemand in normaal NL antwoord willen geven, en een beetje advies willen geven of alles wel goed op elkaar is afgestemd?

Ik dank!

}:O

Verwijderd

Watercooling, als hem gaat OC-en met 400 to 800 Mhz

/me is erg blij met z'n DragonOrb3

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18
dat red je makkelijk met de gewone intel koeler die bij de CPU zit (in a box) (moet je wel geluk hebben en anders toch een waterkoeling gaan nemen)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb hem watergekoeld op 2667 Mhz. 2779 boot nog wel naar Windows maar loopt na een tijdje vast. Ik heb geen idee hoe het loopt met de retail fan, die ligt nog keurig verpakt in het doosje ;) Ik denk dat 2500 Mhz met deze koeler zeker te doen moet zijn.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 17:42 schreef Sonic- het volgende:
dat red je makkelijk met de gewone intel koeler die bij de CPU zit (in a box) (moet je wel geluk hebben en anders toch een waterkoeling gaan nemen)
var 2.0 naar 2.8 met de standaard Intel cooler :?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips...
Ga zo door!!!
Maar kan iemand me namen van merken geven???
Ik lees net een forum van iemand die het gelukt is van 2.2 naar 3.1 te gaan!!! Dan moet het toch ook mogelijk zijn om van 2.0 naar 2.8?!?!?!?
:8>

Verwijderd

Die Alpha 8045 voor P4 misschien? :9~

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op dinsdag 02 april 2002 17:55 schreef Killer_Sam het volgende:
Dank voor de tips...
Ga zo door!!!
Maar kan iemand me namen van merken geven???
Ik lees net een forum van iemand die het gelukt is van 2.2 naar 3.1 te gaan!!! Dan moet het toch ook mogelijk zijn om van 2.0 naar 2.8?!?!?!?
:8>
Dan heeft hij geluk gehad.

Bij overclockers was het gem. 2700 mhz. Met luchtkoeling is d 2500 waarschijnlijk haalbaar

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Afbeeldingslocatie: http://www.gerla.com/water/koelblok-kit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gerla.com/water/blok-gemonteerd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gerla.com/water/radiator.jpg

voor een kleine 218 euro bent u klaar :)

Hiero

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Kijk!!!!!

Hier heb ik wat aan!!!

Tot hoever denkt de algemene Tweaker hiermee te kunnen Overclocken??!?!?!

(8>

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 17:46 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb hem watergekoeld op 2667 Mhz. 2779 boot nog wel naar Windows maar loopt na een tijdje vast. Ik heb geen idee hoe het loopt met de retail fan, die ligt nog keurig verpakt in het doosje ;) Ik denk dat 2500 Mhz met deze koeler zeker te doen moet zijn.
Wat voor Koeler heb je???

Das misschien ook wat nuttige info pour moi!

(8>

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 02 april 2002 19:29 schreef Mary Wana het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

voor een kleine 218 euro bent u klaar :)

Hiero
'Dan kun je beter als los kopen met "betere" onderdelen

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 02 april 2002 20:13 schreef memendo het volgende:

[..]

'Dan kun je beter als los kopen met "betere" onderdelen
tis een leuk begin :0 vind alleen radiator echt de moeite waard ;)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
En noem dan eens wat betere onderdelen....

:7

• FMS
  • Niet online

FMS

Overclocken heeft ten eerste te maken met de (kwaliteit van) proc, mobo (lees chipset), geheugen en voltage. koeling kun je zien als een bijzaak, meer voltage = beter koeling. het is dus niet zo dat je met waterkoeling gelijk 400mhz verder komt ofzo. overclocken verschilt per PC, dus je moet het maar zelf gaan proberen.
een nothwood 2ghz kun je hoogstwaarschijnlijk met de Intel Retail koeler naar 2.8 opvoeren.

verder raad ik je aan om een Epox 4SDA+ of een Soyo's P4S Dragon Ultra te nemen, die overclocken namelijk beter, (meer voltage, hoge FSB enz).

wat WC betreft, wacht nog ff met kopen, OC-shop krijgt binnenkort een reeks socket478 WC spullen binnen. (ook de maze3 misschien).

hier kun je een idee krijgen van hoever welke nothwoods overclocken: [topic=435460/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk !!!
Hier heb ik wat aan!
~Ga zo verder!

• Sonic
  • Laatst online: 09:18
Op dinsdag 02 april 2002 17:49 schreef vanDee het volgende:

[..]

na een vmod en dergelijke moet dat wel te doen zijn ja

Verwijderd

Topicstarter
leg is in normaal NL uit??

(8>

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25

[..]

naar 2.8 niet, is wel erg hoog gegrepen, maar 2.6 moet zekers lukken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe denkt men over de huidige situatie van de status van de aanschaf van de pc? (Lekker duidelijk dus...)

Is het een goede comb?

En Moet ik nou Water of "gewoon" lucht cooling...???

(8>

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?!?!?

;(
Ik weet de zon schijnt , maar zouden jullie svp iets duidelijker willen zijn over mijn hoofd vraag?

Merci

:)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
gewoon eerst proberen met je de standaard koeler en als dat niet lukt pas gaan denken aan waterkoeling

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor je aan je overklock avontuur moet je het volgende bedenken:
1) Het boeit me niet hoeveel geld ik uitgeef, als ik maar het snelste heb. -> Neem waterkoeling. Nadeel van waterkoeling is nl. dat de energie-rekening schrikbarende vormen gaat aannemen en het is duur in aanschafkosten.

2) Je wil lkkr goedkoop uit zijn door niet de duurste cpu te nemen, maar een langzamer model en deze overklokken. -> Neem een simpele luchtkoeler die bij de retail version van de pentium 2.0ghz al aanwezig is. Koelt prima zoals je hier kan zien:
http://home.wxs.nl/~merab000/indexschema.html

Nog iets waar je aan moet denken is dat er een groot verschil zit tussen DDR-geheugen & Rambus geheugen. Zoals je in de volgende link kan zien: Een pentium 4 2.2@3.0ghz icm DDR geheugen is langzamer dan een pentium 4 2.2@2.6ghz icm Rambus geheugen.
http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020128/octitans-11.html
Neem daarbij mee het feit dat rambus geheugen ongeveer even duur is als ddr geheugen en maak daarbij zelf de conclusie maar af.

Btw, wrm geen iiyama vmp 454 ipv de 452?

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
Op woensdag 03 april 2002 15:54 schreef wwillem het volgende:
Nadeel van waterkoeling is nl. dat de energie-rekening schrikbarende vormen gaat aannemen en het is duur in aanschafkosten.
Sorry? Waar haal je die wijsheid vandaan, het kost qua aanschaf misschien wel een paar tientjes meer als je alles echt nieuw wilt kopen, maar energiekosten?!?! Da's onzin hoor, dat heb je alleen als je met vette peltiers gaat werken.

[afzeik]
effe opzoeken
Geb. datum: 10 november 1702

juist, heel serieus persoon......
[/afzeik]

disclaimer: normaal doe ik niet zo snel aan afzeiken, maar dit vond ik wel heel toevallig.......de rest van je post ziet er tenminste redelijker uit....

• dr snuggles
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:05 schreef _Evert_ het volgende:

[..]

Sorry? Waar haal je die wijsheid vandaan, het kost qua aanschaf misschien wel een paar tientjes meer als je alles echt nieuw wilt kopen, maar energiekosten?!?! Da's onzin hoor, dat heb je alleen als je met vette peltiers gaat werken.

[afzeik]
effe opzoeken
Geb. datum: 10 november 1702

juist, heel serieus persoon......
[/afzeik]

disclaimer: normaal doe ik niet zo snel aan afzeiken, maar dit vond ik wel heel toevallig.......de rest van je post ziet er tenminste redelijker uit....
Owh ja, jij gebruikt waterkoeling zonder peltier. Tuurlijk, dat kost idd veel minder energie :+. Klein nadeel is dan dat ie niet koelt. De schrikbarende vormen is idd wat overdreven, maar je zou het voor de grap eens moeten uitrekenen wat zo'n waterkoeling kost incl energie in 2 jaar en dan gaan uitrekenen hoeveel nieuwe cpu's je daarvan kan kopen.

Bovendien kan je niet aan iemand zijn geboorte datum zien of de persoon gelijk heeft.
Zie bijvoorbeeld jouw geboortedatum, die klopt vast, maar je brabbelt gedeeltelijk onzin.
Maar goed, het is je vergeven hoor ;).

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, Mensen, Ga nou geen Ruzie maken...Daar komt alleen maar :'( van .De vraag is gewoon hoe ik het beste kan overclocken...

C'est tout!

Wat ik ook nog zou willen weten: Is de Chieftec TA-10W-D een goede kast?

(8>

Verwijderd

Topicstarter
En kom Nou eens met merken!

:D

(8>

• _Evert_
Ik denk zelf dat het niet veel uitmaakt; een pomp en een langzaam draaiende 120mm fan op een rad of een flinke delta hp, maar dat is puur op gevoel beredeneerd.

Killer_Sam: als je echt dat burget van 250,- hebt (euro???), kan je daar heel leuk waterkoel-spul voor kopen. Nieuw, hoewel een rad van de sloop wel veel goedkoper is.
Voordeel van waterkoeling is dat je het heel stil kan houden. En je kan gelijk flink overklokken zonder delta's aan te moeten schaffen.
Ja, ook een p4 op 2+ ghz stoot een hele hoop warmte uit. Waterkoeling is nooit overbodige luxe bij nieuwere cpu's en/of overklokken.

En verder kan je die links van wwillem bekijken....maar als je specs al vast staan heb je daar, is dat misschien mosterd na de maaltijd.

edit: ruzie? niet mijn bedoeling (en zeker ook niet van wwillem), ik ben al verbaasd dat et zo snel bijna-fout kan gaan.....
merken voor kasten? ik heb sinds kort een inwin q500, is wel een leuke, maar er zijn heel veel mooie kastjes
merken voor waterkoeling? dangerden/swiftech
kijk ook eens bij de links in de ocm faq

Verwijderd

Neem in plaats van DDR geheugen, RDRAM in combinatie met een ABIT TH7-II

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 16:42 schreef knutsel het volgende:
Neem in plaats van DDR geheugen, RDRAM in combinatie met een ABIT TH7-II
En de rede hiervan is?

(8>

Verder bedankt voor je advies! _Evert_

Maar kan je ook met wat merken komen.. Want ik ben een beetje verdwaald op het web op dat gebied..
Danks

Verwijderd

Een P4 presteert het beste met een hoge bandbreedte, dus i.p.v dat je DDR gebruikt, zou ik RIMMetjes gebruiken omdat RDRAM dus een hogere bandbreedte kan halen...

*** DUS KORTOM BETERE PRESTATIES ***

• dr snuggles
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:50 schreef knutsel het volgende:
Een P4 presteert het beste met een hoge bandbreedte, dus i.p.v dat je DDR gebruikt, zou ik RIMMetjes gebruiken omdat RDRAM dus een hogere bandbreedte kan halen...

I couldn't agree more 8-)

Btw, er is geen ruzie hoor. Alleen klein meningsverschilletje, maar das vast al opgelost :).

• _Evert_
Op woensdag 03 april 2002 16:50 schreef knutsel het volgende:

Klopt zeker, maar als je toch gaat overklokken....kan je waarschijnlijk hoger komen met DDR, want RDRAM was dacht ik niet zo'n goed over te klokken spul. Hoe dan ook wil je veel bandbreedte bij een p4 *D

edit: ah crap, vergeten
Maar kan je ook met wat merken komen.. Want ik ben een beetje verdwaald op het web op dat gebied..
Danks
Ik hoop dat dit geen spam gaat heten, maar je kan bij bijvoorbeeld www.oc-shop.nl kijken voor verschillende merken waterblokken/pompen/radiatoren. Zoals dangerden/swiftech voor blokken, sicce/eheim voor pompen en verschillende merken rad's.
Verder moet je maar eens gaan zoeken op de "grotere" computersites, op www.overclockers.com kan je best wel wat verschillende artikelen lezen over waterkoeling, maar dat is maar een voorbeeld.
Kijk verder even in het links-topic (sticky bivenaan het ocm forum, hier dus: [topic=230704/1/25]

Als je vragen hebt na een beetje zoeken....zijn er hier altijd genoeg mensen voor antwoorden. Aangeraden wordt wel eerst flink te zoeken (ik suggereer hierbij niet dat jij dat niet al hebt gedaan, dit geldt in het algemeen voor iedereen).

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik denk ik voor de Watercooling..., maar wat voor merk zal ik nou nemen?

Iemand met ervaring op dit gebied?
En wat voor kast moet ik er voor nemen?

kast+cooling buged is 350,-

Kom maar op met de suggeestyies!

(8>

Verwijderd

Topicstarter
Hey wat is dat nou? Iedereen spontaan overleden?
:?

Dit schiet niet op!

Kom nou met die INFO!

Merci!

(8>

Verwijderd

Kijk bij *Conrad, heeft zijn Water cooling in de aanbieding

Kost 75 euro nog maar, dit is niet de allerbeste zet, maar zeker geen slechte.

:7

Genoeg voor de 2800+

.

.

.
code:
1
*Hannover Duitsland

Verwijderd

Hiero 3,0 GHz met retail cooler

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:35 schreef Killer_Sam het volgende:
Okay, ik denk ik voor de Watercooling..., maar wat voor merk zal ik nou nemen?

Iemand met ervaring op dit gebied?
En wat voor kast moet ik er voor nemen?

kast+cooling buged is 350,-

Kom maar op met de suggeestyies!

(8>
Euro?

Ja -> De Koolance 2 :)(wel nog heel ff w88 dacht ik)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk Euro, Iemand nog suggesties???

(8>

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 04:31 schreef CocaCola het volgende:
Kijk bij *Conrad, heeft zijn Water cooling in de aanbieding

Kost 75 euro nog maar, dit is niet de allerbeste zet, maar zeker geen slechte.

.

.

.
code:
1
*Hannover Duitsland
Ik heb dus nu echt super veel gezocht... Maar vinden?

NADA!!!

Kom nou eens op met echte berichten, want aan dat conrad heb ik dus niets...

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
foutje... |:(

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• _Evert_
Op woensdag 03 april 2002 18:38 schreef _Evert_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit geen spam gaat heten, maar je kan bij bijvoorbeeld www.oc-shop.nl kijken voor verschillende merken waterblokken/pompen/radiatoren. Zoals dangerden/swiftech voor blokken, sicce/eheim voor pompen en verschillende merken rad's.
Verder moet je maar eens gaan zoeken op de "grotere" computersites, op www.overclockers.com kan je best wel wat verschillende artikelen lezen over waterkoeling, maar dat is maar een voorbeeld.
Kijk verder even in het links-topic (sticky bivenaan het ocm forum, hier dus: [topic=230704/1/25]

Als je vragen hebt na een beetje zoeken....zijn er hier altijd genoeg mensen voor antwoorden. Aangeraden wordt wel eerst flink te zoeken (ik suggereer hierbij niet dat jij dat niet al hebt gedaan, dit geldt in het algemeen voor iedereen).

Succes!
Op vrijdag 05 april 2002 16:07 schreef Killer_Sam het volgende:

Kom nou eens op met echte berichten, want aan dat conrad heb ik dus niets...
Damn, wat is het probleem?? Lees reviews (op overclockers bijvoorbeeld), bepaal wat het beste voor jou is qua onderdelen, bestel deze ergens (bijvoorbeeld bij oc-shop) en ga lekker oc-en!
ik heb een zooi links gegeven, andere mensen hier ook, verder kan je nog kijken op pricewatch als je wilt weten waar bepaalde onderdelen te koop zijn als je er niet na een beetje zoeken uit komt......
Sorry hoor, maar ik heb het idee dat je de tips van je mede-tweakers niet echt hebt gebruikt.

Nogmaals succes, en kom nou niet weer met de vraag naar merken want die staan al genoeg in dit (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/456952) topic ;)

Verwijderd

Ik heb de alpha8942 voor P4 socket478. Zeer tevreden over volgens mij de beste heatsink die er is voor de P4 en dan ook nog een dikke fan erop gezet :P :9~ 26graden idle en 32 stressed. Ik kan met een P4 1.7 met gemak op 2.2 komen.
De Alpha kan je kopen op Coolerguys. Maar met die budget van jouw kan je ook waterkoeling nemen :P

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

dit is zo verre waar en dat geldt ook voor de info bij tomshardware, dat de bandbreedte van ddr beperkter is dan Rimm. Bij overklokken vant geheugen gaat de bandbreedte hard omhoog, aangezien ddr beter overklokt valt het verschil op de bandbreedte best mee.
hier op 133 gaat ddr rambus al voorbij
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2804977368

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• _Evert_
Op woensdag 03 april 2002 18:38:
Klopt zeker, maar als je toch gaat overklokken....kan je waarschijnlijk hoger komen met DDR, want RDRAM was dacht ik niet zo'n goed over te klokken spul. Hoe dan ook wil je veel bandbreedte bij een p4 *D
Op vrijdag 05 april 2002 16:58 schreef :
dit is zo verre waar en dat geldt ook voor de info bij tomshardware, dat de bandbreedte van ddr beperkter is dan Rimm. Bij overklokken vant geheugen gaat de bandbreedte hard omhoog, aangezien ddr beter overklokt valt het verschil op de bandbreedte best mee.
hier op 133 gaat ddr rambus al voorbij
Ligt er dus aan hoe goed een ddr-chipset+geheugensetje over te klokken is....

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Er is zeker goed overklokbare RDRAM. Neem samsung reepjes 128 Mbit chippies. Een goed bord zoals de Asus pt-e of Abit TH7II (met de goede clockgenerator chippies) en ik heb mensen boven de 133 zien lopen, en dan gaat rambus echt veel harder als DDR.

Verwijderd

check anders deze HSF roundup : http://www.hardocp.com/reviews/cooling/roundup1101/index2.html misschien heb je er wat aan

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

[..]

zelf heb ik een pIV 1.8A @ 2,4ghz met de standaard intel cooler :) 55 graden stressed

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op woensdag 03 april 2002 16:22 schreef wwillem het volgende:

[..]

Owh ja, jij gebruikt waterkoeling zonder peltier. Tuurlijk, dat kost idd veel minder energie :+. Klein nadeel is dan dat ie niet koelt.
Een waterkoeling zonder peltiers koelt niet? Hmm in mijn auto zitten ook geen peltiers en die wordt toch leuk gekoeld met vloeistof.

Met peltiers krijg je em wel veel kouder, dat wel, maar een waterkoeling koelt wel degelijk en als je het een beetje normaal aanlegt, beter dan luchtkoeling IMHO

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• 1Mark
  • Laatst online: 17:30
Hey Sam :)

Ik zou gewoon nog even eerst de standaard retail koeler gaan gebruiken. Je kan later altijd nog besluiten om waterkoeling te gaan gebruiken (lijkt mij ook wel heel gaaf) maar je kan dat geld ook bewaren voor je vakantie en het dan "maar" doen met 2.6 ipv 2.8 Ghz ofzo. ;)

Offeh, je houd in gedachten dat ik bijna jarig ben en koopt voor mij zo'n leuk waterkoelingskastje...hehe.

Maar goed, spaar je geld nog even uit zou ik zeggen...2.6Ghz is ook al heel erg snel, en je moet even kijken hoever je geheugen mee wilt gaan uberhaupt. Als je processor wel tot 3Ghz will gaan maar je geheugen wil na de 2.4Ghz niet meer verder heeft waterkoeling toch niet veel voordelen.
Pagina: 1