Waarom mag dit wel en dat niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik lees net dit stukje in een internetdeel FAQ hier op GoT:
Algehele disclaimer: officieel verbiedt een aantal ISP's (bijvoorbeeld Chello en @home) het om je internetverbinding te delen. Alle bovenstaande mogelijkheden vormen bij die providers formeel dus contractbreuk.
UPC, Chello(-helpdesk/support), @home, e.a. en uiteraard Gathering of Tweakers kunnen op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele gevolgen voor de contractant na het gebruiken van een router en het delen van de internet verbinding.
De ISP's gaan momenteel zeer mild om met gebruikers die toch internet delen, maar er is geen garantie dat men dat blijft doen.
Bij MxStream en de meeste andere ADSL providers is het wél toegestaan je internetverbinding te delen. Lees zelf de voorwaarden van je provider na voor zekerheid.
Oke, men geeft wel het handvat om een handeling te verrichten die officieel bij veel providers niet is toegestaan met als disclaimer dat Tweakers niet verantwoordelijk kan worden gesteld.

Wat is dan de reden om andere zaken zoals warez/mp3's en het unlocken van GSM's enzo wel streng te verbieden hier omdat dat niet toegestaan is?

Waarom bestaat daar niet gewoon een disclaimer voor zoals: Tweakers kan niet verantwoordelijk worden gesteld als users illegale dingen downloaden via een link op GoT blabla. :?

Laat eens door een jurist uitzoeken zou ik zeggen in hoeverre Tweakers verantwoordelijk kan worden gesteld als een bezoeker zoiets post wat officieel niet is toegestaan. Als die zegt: ze kunnen jullie weinig maken, dan zou ik dus gewoon niet meer zo krampachtig proberen dat verbod te handhaven.

Ik ben benieuwd. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 02 april 2002 17:26 schreef jelmervos het volgende:
Er zit een wezenlijk verschil tussen 'informatie over dat soort zaken uit te wisselen' als de daadwerkelijk verwijzigen naar de verschillende links waar een crack te vinden is.

Dat laatste is gewoon altijd strafbaar en zelfs als het _nu_ niet strafbaar is dan is dat vast binnen een aantal maanden strafbaar gesteld. Dat risico willen we gewoon niet lopen.
Daarnaast heb je nog het feit dat een warez-board allerlei fout publiek aantrekt (ja het kan echt nog wel fouter) en dat je zodra je dat eenmaal toestaat van kwaad tot erger vervalt.

Een internet verbinding delen is _lang_ niet bij alle providers verboden. En ook nog niet een handeling waar je je provider ernstig mee benadeelt (tenzij je je verbinding met je buurman gaat delen, maar in je eigen huis kan je toch niet meer dan 1 aansluiting krijgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
OK, ik snap wat je bedoeld maar toch: kan Tweakers daadwerkelijk aansprakelijk worden gesteld als een gebruiker hier iets illegaals post?

Ben benieuwd wat een jurist hierover zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

sorry, maar hier was nog niet eens een week geleden nog een discussie over in LA....

En als je niet wil snappen dat Warez uitwisselen toestaan VEEL grotere consequenties heeft dan het toestaan te lullen over internet delen (wat providers vaak ook toestaan) dan is dat helaas gewoon even pech, denk ik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op dinsdag 02 april 2002 17:34 schreef jelmervos het volgende:
OK, ik snap wat je bedoeld maar toch: kan Tweakers daadwerkelijk aansprakelijk worden gesteld als een gebruiker hier iets illegaals post?

Ben benieuwd wat een jurist hierover zegt.
Wij bieden een platform welke de mogelijkheid biedt, dat wij het actief tegengaan, dat zorgt er voor dat we niet continue iemand over de schouders hebben meekijken hier @ the Office.

Als we het gaan toestaan bieden we willens en wetens een platform waar illegale activiteiten plaatsvinden, waar wij wel zeker negatieve consequenties van zullen ondervinden.

Ik denk dat het zo wel weer duidelijk genoeg is.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 15:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Op dinsdag 02 april 2002 17:38 schreef Floris het volgende:

[..]

Wij bieden een platform welke de mogelijkheid biedt, dat wij het actief tegengaan, dat zorgt er voor dat we niet continue iemand over de schouders hebben meekijken hier @ the Office.

Als we het gaan toestaan bieden we willens en wetens een platform waar illegale activiteiten plaatsvinden, waar wij wel zeker negatieve consequenties van zullen ondervinden.

Ik denk dat het zo wel weer duidelijk genoeg is.
helemaal mee eens!

Inet delen is niet zo zeer stafbaar warez e.d. wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 17:36 schreef JvS het volgende:
sorry, maar hier was nog niet eens een week geleden nog een discussie over in LA....

En als je niet wil snappen dat Warez uitwisselen toestaan VEEL grotere consequenties heeft dan het toestaan te lullen over internet delen (wat providers vaak ook toestaan) dan is dat helaas gewoon even pech, denk ik.
Ja kijk, en dat soort opmerkingen kun je dus helemaal NIKS mee. Ik post hier een serieus bedoelde vraag, probeer een beetje mee te denken, en dan krijg je weer opmerkingen dat ik het niet snap enzo zonder enige onderbouwing daarbij.
Als je niet kunt argumenteren, dan vooral domme opmerkingen posten waarmee je de discussiepartner dom wilt laten lijken, een typische tactiek van mensen die iets niet met argumenten kunnen winnen.

Neem dan een voorbeeld aan Floris, ondanks dat hij niet duidelijk zegt dat het volgens de wet illegaal is (is zoiets ooit uitgezocht, stel die vraag niet voor niks. Of het dan ook wordt toegestaan door de crew is punt 2) geeft hij wel een redelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Posten van mp3's en warez is het verspreiden van autereursrechtelijk beschermd materiaal en dat mag niet. Ook al post t.net het niet zelf, sinds de zaak xs4all-scientology moet je als hoster rotzooi weghalen als je er op gewezen wordt.

Tweakers is op geen enkele manier partij bij de overeenkomst die jij sluit met je provider. Er is ook geen wet die internet delen verbiedt, t.net kan dus niet aansprakelijk gesteld worden.

GSM's unlocken met gerippede software mag niet, posten van die software is ook inbreuk op auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Zelfs al zou het mogen, je wil warez niet toe gaan staan, dan wordt het een rotzooitje en je adverdeerders ben je op de pr0n/spam-business na allemaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 02 april 2002 17:46 schreef jelmervos het volgende:

een typische tactiek van mensen die iets niet met argumenten kunnen winnen.
Die antwoorden zijn ALLANG al 1000 keer gegeven hoor... Ik blijf mezelf niet herhalen.

Jij kent precies de reden waarom we warez niet toestaan, lijkt me zo. Ik kan je zo genoeg redenen geven, maar die zijn allemaal al VAAK zat gegeven..

edit: dit naast het feit dat ik jou vaker dingen wel gewoon geduldig en/of persoonlijk heb uitgelegd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op dinsdag 02 april 2002 17:46 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Neem dan een voorbeeld aan Floris, ondanks dat hij niet duidelijk zegt dat het volgens de wet illegaal is (is zoiets ooit uitgezocht, stel die vraag niet voor niks. Of het dan ook wordt toegestaan door de crew is punt 2) geeft hij wel een redelijk antwoord.
Je zegt het zelf eigenlijk al. Bij Tweakers.net en bijbehorenden is het zo dat altijd de wet wordt gehandhaafd. Internet verdelen via een netwerk is -uiteraard- niet wettelijk verboden (als dat wel zo zou zijn dan bestond het internet niet). De algemene voorwaarden waar we het nu over hebben zijn regelingen die niet van toepassing zijn op Tweakers.net omdat Tweakers.net geen klant is van deze providers, dus daar hoeft Tweakers.net zich ook niet aan te houden. Degene die zich er wél aan moet houden is de klant bij de desbetreffende provider. Tweakers.net speelt daar geen rol in, omdat wij ons niet hoeven te houden aan de algemene voorwaarden en dus ook niet illegaal bezig zijn. Trouwens, als je je niet aan de algemene voorwaarden houdt ben je volgens mij niet strafbaar, maar de desbetreffende ISP kan wel de dienst opzeggen.

Overigens weet ik het niet zeker of dat wel verboden wordt door Chello en @home. Een flinke tijd geleden toen ik nog crew was kwam deze vraag eerder langs en had ik even de Algemene Voorwaarden van beide ISP's doorgelopen, en ik kwam nergens iets tegen dat het maar op één PC geïnstalleerd mocht zijn. Of het überhaupt wel verboden wordt is maar de vraag eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Maar iedereen verliest mijn vraag weer uit het oog of wil de vraag niet zien. Ik vraag gewoon: is dit al eens door een JURIST uitgezocht of zoiets eigenlijk strafbaar is, als hier door gebruikers illegale dingen worden gepost.

Is het nou zo moeilijk om 1 vraag te beantwoorden in plaats van hem telkens te ontwijken?

Zeg dan gewoon NEE, we denken dat het illegaal is maar zeker weten doen we het niet en we hebben het nog nooit laten uitzoeken.

En ik zeg niet dat GoT het toe moet staan ofzo!!!!!
Leer eens lezen, ik vroeg alleen naar het rechtsgeldige deel.

* jelmervos wordt soms moe van sommige mensen.
Het woord warez is hier taboe ofzo, iedereen springt gelijk angstig achter het bankstel, paranoide als we zijn dat de BSA dan gelijk met een advocatenleger bij Femme op de stoep staat ofzo als hier over warez wordt gepraat. Zelfs erover discusseren schijnt dan niet eens meer mogelijk te zijn.

Jammer, mijn vraag is serieus bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 02 april 2002 22:11 schreef jelmervos het volgende:
is dit al eens door een JURIST uitgezocht of zoiets eigenlijk strafbaar is, als hier door gebruikers illegale dingen worden gepost.
FYI: cutter is in principe jurist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:13

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 02 april 2002 22:13 schreef ACM het volgende:

[..]

In principe :?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Kan hier niet to the point worden gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 02 april 2002 22:14 schreef Wokschotel het volgende:
In principe :?
Ik weet niet (meer uit mijn hoofd) wat voor baan hij heeft maar bij mijn weten heeft hij iig een bul in Rechten aan de Universiteit van Leiden.

[edit]
Nederlands is moeilijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:15 schreef ACM het volgende:

[..]

Ik weet niet (meer uit mijn hoofd) wat voor baan hij heeft maar bij mijn weten heeft hij iig een bul in Rechten aan de Univeriteit van Leiden.

[edit]
Nederlands is moeilijk :/
offtopic: idd, Univeriteit. :o

Een serieus antwoord, eindelijk. Gelukkig ook mods die wel serieus zijn en nuttige replies geven. Kan die user hier niet ff posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 02 april 2002 22:22 schreef jelmervos het volgende:
Kan die user hier niet ff posten? :)
Excuse me?

Kijk es een stuk hoger in deze thread :?
Op dinsdag 02 april 2002 18:20 schreef cutter het volgende:
Posten van mp3's en warez is het verspreiden van autereursrechtelijk beschermd materiaal en dat mag niet. Ook al post t.net het niet zelf, sinds de zaak xs4all-scientology moet je als hoster rotzooi weghalen als je er op gewezen wordt.

Tweakers is op geen enkele manier partij bij de overeenkomst die jij sluit met je provider. Er is ook geen wet die internet delen verbiedt, t.net kan dus niet aansprakelijk gesteld worden.

GSM's unlocken met gerippede software mag niet, posten van die software is ook inbreuk op auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Zelfs al zou het mogen, je wil warez niet toe gaan staan, dan wordt het een rotzooitje en je adverdeerders ben je op de pr0n/spam-business na allemaal kwijt.
Op dinsdag 02 april 2002 22:13 schreef ACM het volgende:
Die cutter had ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan die user hier niet ff posten? :)
Heeft ie al gedaan hoor, scroll maar iets naar boven :)

[edit] ACM doe eens niet zo snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Gelukkig ook mods die wel serieus zijn en nuttige replies geven.
Sorry, hoor. Ik probeer ook maar mijn best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 02 april 2002 22:51 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Sorry, hoor. Ik probeer ook maar mijn best te doen.
Maar jij bent geen mod (was T.Net crew toch) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Op dinsdag 02 april 2002 22:52 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Maar jij bent geen mod (was T.Net crew toch) :+
Zit wat in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 02 april 2002 22:11 schreef jelmervos het volgende:
Maar iedereen verliest mijn vraag weer uit het oog of wil de vraag niet zien. Ik vraag gewoon: is dit al eens door een JURIST uitgezocht of zoiets eigenlijk strafbaar is, als hier door gebruikers illegale dingen worden gepost.
Duidelijk antwoord:

Hebben wij ooit iemand opdracht gegeven dat helemaal tot op de bodem uit te zoeken?

Nee. (Zover ik weet...)

Hebben genoeg mensen met kennis van zaken ons voorzien van relevant juridische informatie waardoor wij zoeits hebben van "Laten we daar maar ver van blijven".

Ja.

:)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1