[8KHA-L] FSB hoger dan 119 lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik heb een Epox 8KHA-L moederbord.

Ik wil mijn FSB op 133 zetten, maar in mijn BIOS gaat hij maar tot 119. Er zit een Jumper op het bord om te schakelen tussen 100/133, maar als ik die op 133 zet, start hij niet meer op (ik krijg niet eens beeld).

Mijn specs staan in mijn sign. Ik heb mijn FSB nu op 115 draaien. Hoger lukt niet, want dan istie niet stabiel. Als ik hem echter op 133 kan krijgen, krijgen mijn PCI en AGP bus een hogere divider, waardoor alles weer zou moeten werken.

Weet iemand misschien hoe ik mijn FSB op 133 krijg?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
probeer eens je vcore omhoog te zetten dan zou het misschien kunnen werken.

waarschijnlijk trekt je proc het nu niet maar als je je voltage omhoog zet dan zou het moeten kunnen werken hoop ik voor je.

waarschuwing: pas op dat je hem niet te hoog zet want als je te ver gaat dan brandt je proc. door en ik ben niet aansprakelijk.

• -Mous-
Die kan ik dus niet in mijn BIOS omhoog zetten. Dat kan wel via een aantal DIP-switches, maar wederom: dan start hij niet meer op. Mijn Vcore is nu 1.60 trouwens.

Ik ga het denk nog maar eens proberen. Ik post straks het resultaat wel.

P.S. bedankt voor de snelle reactie.

• -Mous-
Ik heb mijn Vcore dus hoger gezet. hij start nu wel op, maar ik kan nog steeds mijn FSB niet hoger dan 119 krijgen. :(

Verwijderd

JA heel simpel... potlood trucje op je Duron uithalen... 2 bruggen dus verbindingen met een b5 potlood of geleidende lijm... dan kan je Multiplier omlaag krijgen en kan je je FSB op 133 Zetten

• -Mous-
ff voor de duidelijkheid:

Ik kan niet eens hoger dan 119 selecteren in mijn BIOS. Na de 119 springt hij gewoon terug naar de 100.
JA heel simpel... potlood trucje op je Duron uithalen... 2 bruggen dus verbindingen met een b5 potlood of geleidende lijm... dan kan je Multiplier omlaag krijgen en kan je je FSB op 133 Zetten
Zou het dan aan de multiplier lock liggen dat ik geen hogere FSB kan kiezen? :?

Misschien ligt het aan de versie van het moederbord (de "L" dus). Ik lees namelijk van mensen met een 8KHA+ die wel hoger kunnen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je hebt hem nu ook al overgeclocked?
clock hem eens terug en doe het dan
anders potlood truck jah

Tweakers Discord

• -Mous-
Op dinsdag 02 april 2002 16:54 schreef tweakduke het volgende:
je hebt hem nu ook al overgeclocked?
clock hem eens terug en doe het dan
anders potlood truck jah
Mijn CPU-clock draait nu op 115. Als ik hem weer terug op 100 zet, kan ik nog steeds maar 119 selecteren. Ook het aanpassen van de Vcore heeft tot nu toe geen zin gehad (ik ben tot 1.725 gegaan, hij is standaard 1,600).

Verwijderd

Voltage verhogen is alleen om je processor op hogere FSB settings stabiel te houden... zet die dus gewoon terug als die stabiel was... 1.6 Volt... je kan trouwens ook wel is je proc. ietsjes lager zetten. 0.05V of MAx 0.1 V kan die nog steeds stabiel zijn en lagere temp.

Mijn 1.33TB @ 1466MHz hoort op 1.85V te draaien... maar hij staat in mijn BIOS op 1.75V... als ik kijk met Sisoft krijgt mijn CPU 1.81V

Maar volgens mij herkend je BIOS geen 133MHZ CPU en vandaar ook niet de opties om hoger te kunnen... waarschijnlijk is dit board bij 100MHz proc. tot 119 begrenst.

Als je je multiplierlock eraf haalt dan wordt die denk ik wel herkend als 133MHz en kan je hoger clocken + snellere databus... maakt je CPU stukkie sneller :)

• -Mous-
Ik heb het volgende gedaan:

Potloodstreepjes gezet. FSB op 119 gezet (is wel stabiel met Vcore van 1,7). Multiplier op 10 gezet.

Hij draait nu dus fijn op 1190MHZ. Alleen de FSB krijg ik dus gewoon niet hoger. Maarja das dan jammer.

Verwijderd

Heb je de potloodstreepjes wel op de juiste plek gedaan :? want er zijn dus genoeg topics te vinden waar psies uitgelegt wordt waar je de verbinding moet maken...

het kan zijn dat er op je mobo een 100/133 MHZ jumper zit...

• -Mous-
Op dinsdag 02 april 2002 18:05 schreef -KOD- het volgende:
Heb je de potloodstreepjes wel op de juiste plek gedaan :? want er zijn dus genoeg topics te vinden waar psies uitgelegt wordt waar je de verbinding moet maken...

het kan zijn dat er op je mobo een 100/133 MHZ jumper zit...
Ja ze staan goed, en ja er is een jumper, maar als ik die omzet start hij niet op (zie hierboven)

edit:

P.S. Ik heb alles weer teruggezet na wat stabiliteitsproblemen. 10x119 / 10x115 / 10x110 werkten allemaal niet stabiel. Heb hem nu weer op 9,5x115 draaien.

Verwijderd

Ja okay maar je moet eerst je multiplier terugzetten... en dan pas de jumper@ 133 Zetten

Zet je Multiplier bv op 7.5... dan komt die op 1Ghz en dan kan je daarna je FSB boven de 133 zetten ;)

• -Mous-
Het is gelukt!!

Ik heb mijn potloodstreepjes opnieuw gezet en m'n Vcore een stuk hoger gezet (1,850V) en nu draait hij stabiel op 1133MHZ (8,5x133).

Mijn CPU clock moest idd door middel van een jumper naar de 133 worden gezet (max is nu 233!!). Dit had echter (nog) niet gewerkt.

Kwestie van blijven proberen dus.
Pagina: 1