Toon posts:

SB Live! 5.1 Platinum en Sony DAV-S800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste folks,

bovenstaande staat te glimmen op mijn kamertje, maar ik krijg maar geen geluid uit mijn live i.c.m. de optische aansluiting op de Sony set.

Er zit op de versterker een optische ingang, welke (lijkt mij) geschikt is voor DD 5.1. Dus een kant van het kabeltje knoop ik aan de versterker, en de andere kant van het kabeltje aan de Live Drive. In de software alleen nog ff "Digital Output only" aanklikken, en klaar is kees dus niet. Afgezien van die ene seconde geluid die ik had, en wat popjes en klikjes hoor ik nix. Terwijl de analoge aansluiting op de live i.c.m. een standaard stereo speakersetje wel werkt. En als ik me PS2 optisch aansluit op die versterker, doet ie het wel direkt.

P.S. Mijn OS is WinXP Prof. NL, met driver-update van creative, welke versie dat is weet ik niet precies, kan ik niet nakijken hier. Heeft iemand een hint?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Is dat geen Dolby PROLOGIC versterker ? En stuur je er geen Dolby Digital stream in ? Dat gaat nl. niet werken.. Aangezien de versterker niet de benodigde Dolby Digital Decoders aanboord heeft.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Neej, die versterker is zeker weten Dolby Digital 5.1/DTS, als ik Swordfish DVD erin duw, klinkt het iig behoorlijk 5.1.

Laat ik mijn vraag simpeler stellen:

De optische uitgang op de LiveDrive bij de SoundBlaster Live! 5.1 Platinum, behoort ie DolbyDigital output te geven ja of nee, of is die uitgang alleen bedoeld voor naar een minidisc speler oid?

Verwijderd

Topicstarter
Denk er maar eens een dagje rustig over na :) Ik ga naar huus. Hoor ik het morgen van jullie? ;)

Verwijderd

Die update die jij hebt gepak werkt dus van geen z*k.
Ik heb die update ook gepakt.
Maar ik heb gezien dat windows xp en soundblaster slecht met elkaar gaan (veel problemen)

Verwijderd

Topicstarter
Ja okeej, maar ik denk dat dat het probleem niet is. Analoog geluid werkt wel allemaal prima, maar ik hoor via de optische uitgang gewoonweg helemaal NIX.

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar even een klein schopje naar boven. :Z

Verwijderd

bij mij werkte het ook. Ik had de optical out van mijn geluidskaart aangesloten op de optical in van mijn versterker. Als ingangsignaal had ik digital(kon ik instellen op versterker) maar geen dts. Probeer dat eerst is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan. Versterker pakt automatisch als eerst optisch, daarna analoge aansluitingen. Zelfs als ik ALLEEN de optische kabel aansluit werkt het niet.
Ik ga vanavond maar eens Win98 proberen, misschien dat dat wel werkt.

Verwijderd

Heb je de standaard drivers van winXP al geprobeerd, je kan ze als het goed is weer gewoon terug zetten. Misschien werkt dat.

Suc6 ermee
Pagina: 1