Zoals de topic al zegt... mijn vraag is gewoonweg; is dit normaal?? Een ander die ik ken heeft zijn 1600+ ge'OCed naar 1600 MHz en die is nog koeler. Nu weet ik dat het per mobo nogal eens kan schelen omdat de ene sensor beter is dan de ander, maar het verschil is toch wel erg groot, zo'n 15 graden ofzow.
Verwijderd
Gewoon ff voelen.. nie mieten!Op dinsdag 02 april 2002 16:10 schreef petgun het volgende:
naja, om nu te zeggen dat ik die met blote handen even eruit ruk; NEE(zeker slecht teken
)
dis een kleine factor en door bios update te verhelpen, het grootster verschil zit het in het gebruikte heatsink+fdan combo.Op dinsdag 02 april 2002 16:03 schreef petgun het volgende:
Nu weet ik dat het per mobo nogal eens kan schelen omdat de ene sensor beter is dan de ander,
naja, ik moet zeggen dat ik hem wel redelijk stabiel draaiend kan houden hoor; daar zit het probleem hem niet in. En mijn fan is toch niet echt slecht.
Maar zou het "gewoon" kunnen dat een OCed 1600+ naar (eigenlijk) een 1900+ minder warmte produceerd dan de std 1900+
Maar zou het "gewoon" kunnen dat een OCed 1600+ naar (eigenlijk) een 1900+ minder warmte produceerd dan de std 1900+
heb je koelpasta er tussen? zit het koelblok er stevig op?
merk koeler en koelblok?
ohja, temp kan best normaal zijn, 1 van de laatste series van type's zijn altijd de heetste
merk koeler en koelblok?
ohja, temp kan best normaal zijn, 1 van de laatste series van type's zijn altijd de heetste
Verwijderd
Hmmm ik heb ook een Athlon XP 1900 + met een coolermaster DP5-7H53.Deze blijft bij idle ook rond de 61 graden hangen.
Bij belasting gaat ie zelfs richting de 74 graden
Ik heb ook al eens gehad dat ie richting de 76 graden gaat maar dan zegt m`n asus A7V333 dat ie nu uit moet.
IK draai nu met open kast.Als ik de kast sluit dan gaat de temp richting de 65 graden idle.Ben nu bezig met extra fans te plaatsen om betere luchtstroming te krijgen.Ook zal ik een andere koeler moeten scooren
Ik heb ook al eens gehad dat ie richting de 76 graden gaat maar dan zegt m`n asus A7V333 dat ie nu uit moet.
IK draai nu met open kast.Als ik de kast sluit dan gaat de temp richting de 65 graden idle.Ben nu bezig met extra fans te plaatsen om betere luchtstroming te krijgen.Ook zal ik een andere koeler moeten scooren
nee, absoluut nietOp dinsdag 02 april 2002 16:23 schreef petgun het volgende:
naja, ik moet zeggen dat ik hem wel redelijk stabiel draaiend kan houden hoor; daar zit het probleem hem niet in. En mijn fan is toch niet echt slechtligt niet aan de fan
[b]Maar zou het "gewoon" kunnen dat een OCed 1600+ naar (eigenlijk) een 1900+ minder warmte produceerd dan de std 1900+[b]
het voelen aan je koelblok doe je om te kijken of je koelblok goed contact maakt. Als ie dat niet doet is ie lauw. Want als je proc 60 gradne is, is de heatsink zeg maar 50 graden. Wat behoorlijk is. Dat voel je meteen. Als hij lauw aanvoelt dan betekent het dat je heatsink niet goed contact maakt. Dan kan je verder zoeken naar de oorzaak
Verwijderd
idd, als je blok 60 graden is dan is dat NIET fijn gevoel.
asus temp. sensors staan bekend dat ze erg onnouwkeurig zijn.
asus temp. sensors staan bekend dat ze erg onnouwkeurig zijn.
Dat ligt aan je cooler...Op maandag 17 juni 2002 20:27 schreef Reddevill het volgende:
Hmmm ik heb ook een Athlon XP 1900 + met een coolermaster DP5-7H53.Deze blijft bij idle ook rond de 61 graden hangen.
DIe cooler die je hebt - en ik ook
Mijne draait op dit moment hard en m aakt daarbij het geluid van een stofzuiger..
K'heb er een 80mm overheen moeten zetten om en met wat cooler weer onder de 50 te krijgen...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Yup hier ook die brakke "cooler"master.
xp1800+ 52idle (dit weer 55idle) en 65 stressed, maar das met case open. case dicht is 62idle 75+stressed
xp1800+ 52idle (dit weer 55idle) en 65 stressed, maar das met case open. case dicht is 62idle 75+stressed
Arrows are made to fly, so are aeros.
Idd...Op maandag 17 juni 2002 22:11 schreef ScrewDriver2k1 het volgende:
Yup hier ook die brakke "cooler"master.
Ik wou binnenkort maar eens gaan kijken naar die nieuwe versie van die Coolermaster HCC 001...
zie [topic=523766/1]
Verwijderd
Scatman wat voor koeler adviseer jij voor deze Athlon?Op maandag 17 juni 2002 22:06 schreef Scatman_II het volgende:
[..]
Dat ligt aan je cooler...
DIe cooler die je hebt - en ik ook- is een kutcooler
Mijne draait op dit moment hard en m aakt daarbij het geluid van een stofzuiger..
K'heb er een 80mm overheen moeten zetten om en met wat cooler weer onder de 50 te krijgen...
Verwijderd
ik heb ook een 1900+ en een CU6 van ThermalTake idle op 45 en stressed rond de 60.
Denk dat het aan de coolermaster ligt.
Denk dat het aan de coolermaster ligt.
Mjah, zoals ik al zei in m'n vorige msg zou ik es naar deze: [topic=523766/1] kijken...Op maandag 17 juni 2002 23:10 schreef Reddevill het volgende:
[..]
Scatman wat voor koeler adviseer jij voor deze Athlon?
Ik heb een test gezien in de Computer!Totaal van het vorige model en die Koelde goed...
Dit model koelt waarschijnlijk iets minder maar is wel stiller, en in elk geval beter dan dat ding wat je nu hebt...
Natuurlijk ben ik ook maar een noob en wil je echt iets goeds kopen dan moet je je erop orienteren en ook naar andere merken gaan kijken...
Succes!
Verwijderd
K'had laatst ook problemen met mijn 1900+ zit nu een silvermountain blok op met fanadapter waaraan een 8cm i.p.v een 6cm zit.
plus gat in de zijkant van m'n kast terhoogte van de proccesor met nog een 8cm fan.
met kast dicht idle 43 graden.
De koelingkwaliteit van een koelblok wordt grotendeels bepaald door het oppervlakte van het koelblok, NIET de grootte
plus gat in de zijkant van m'n kast terhoogte van de proccesor met nog een 8cm fan.
met kast dicht idle 43 graden.
De koelingkwaliteit van een koelblok wordt grotendeels bepaald door het oppervlakte van het koelblok, NIET de grootte
Verwijderd
Dit is de 1e keer dat ik er over klaag:
Hier zijn al BIKKELVEEL topics over geweest. Gebruik de SEARCH
Hier zijn al BIKKELVEEL topics over geweest. Gebruik de SEARCH
Pagina: 1