Beste Zakelijke printer? (bij voorkeur HP)

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Lijkt me een duidelijke vraag.

effe wat info:

het is een printer die gebruikt gaat worden door een man of 50. Maar niet echt actief. Laten we zeggen dat er een velletje of 20 per week uit komt.
Een kleurenlaserjet is dus een beetje een te dure optie.
Daarnaast moet hij iig netjes printen. Dus goeie kwaliteit.

Nou heb ik de hp business inkjet 2200/2250/2250tn op het oog maar ik heb verder geen idee of hij wel goed is.

we hebben momenteel een HP 1600c maar dat is wel een hele erge baggerprinter. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe voor ons bedrijf.
Probleem is een beetje dat ik hierbij niet echt fouten kan maken omdat ik al heel erg weinig budget gekregen heb voor dit jaar :(

Weet iemand of dit een goeie optie is of weet iemand een andere goeie zakelijke printer?

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik zou voor de QMS printers gaan. Uitstekende kwaliteit, stevige toners die echt associaal lang meegaan (als je niet voor kleur gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 21:57
wwet je zeker dat je bereking van 20 velletejs p/w voor 50 man welk klopt?

Dat getal gaat meestal toch wel enkele keren over de kop is de ervaringh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37776

HP laserjet 2200 of 4100 of is dat al te groot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 16:05 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik zou voor de QMS printers gaan. Uitstekende kwaliteit, stevige toners die echt associaal lang meegaan (als je niet voor kleur gaat).
en daar gaat het nou net om
op zich is de leeftijd van de toners niet de eerste vereiste. Hoewel het wel handig zou zijn :D

misschien een linkje?
Op dinsdag 02 april 2002 16:08 schreef DJ_Michiel het volgende:
HP laserjet 2200 of 4100 of is dat al te groot??
volgens mij is dit niet een kleurenprinter toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee idd maar dat stond er ook niet echt duidelijk ... sorry maar is dat zo noodzakelijk een kleuren printer? want een colorlaserjet is gewoon DUUR!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 16:06 schreef HermeS het volgende:
wwet je zeker dat je bereking van 20 velletejs p/w voor 50 man welk klopt?

Dat getal gaat meestal toch wel enkele keren over de kop is de ervaringh.
ben er redelijk zeker van. Op zich wordt die printer niet zo heel veel gebruikt. Aangezien er niet zo vaak in kleur geprint moet worden.
We gebruiken em hoofdzakelijk voor het uitprinten van foto's die gemaakt zijn met de digitale camera en voor het uitdraaien van een balans. maar dat gebeurd maar 1x in de 3maanden.
iig zijn vooral de foto's van echt mega baggerkwaliteit op die 1600c
Op dinsdag 02 april 2002 16:13 schreef DJ_Michiel het volgende:
Nee idd maar dat stond er ook niet echt duidelijk ... sorry maar is dat zo noodzakelijk een kleuren printer? want een colorlaserjet is gewoon DUUR!!
dat is juist de bedoeling want een gewone laserjet hebben we al (wat zeg ik. wel een stuk of 4)
vandaar dat een kleurenprinter niet zo vaak gebruikt gaat worden. Eigenlijk alleen maar voor kleurenprintjes. daarnaast hoeft het geen laserjet te zijn. als het maar een goeie inktjet is. 1 voor zakelijk gebruik het liefst (staat goed op de aanvraag bij me baas ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan bij HP printers toch zien hoe vaak erop geprint wordt ...?? tenminste als het een netwerkprinter is wel ... (mbv jetadmin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow ik heb trouwens een 2200 inktjet hier op me buro staan is een hele goede printer ... alleen zijn bij ons de printkoppen gejat ... :( Maar is een printer met een errug goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Wij hebben een 2250C, en dat ding doet het best wel goed. Het enige zwakke punt is dat er een systeempje inzit dat weegt hoe vol de inktcardridges nog zitten, en daar breken zo af en toe gewoon pootjes af. De vervanging kost iets van fl.100,= wij hebben 2x dit geintje gehad in 1,5 jaar. Ik vraag me dus af of dit wel een aanrader is.

Een Laser 4500 (kleuren laser) of daar de opvolger ervan (4550?) is wel een fantastische printer, maar die zal wel een onevenredig groot deel van je budget opsnoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat nog belangrijker is, een laserjet kun je bij meer bedrijven laten servicen. Een service contract op een inktjet is meestal niet mogelijk. goedkoop=duurkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

We hebben hier een OCE6525 normale laserjet staan welke rond de 15000 afdrukken op 1 toner doet. We hebben hem destijds 2de hands aangeschaft en het is een lompe zware machine met token-ring maar printen doet die. Snel, haarscherp en zuinig met de toner.

Verder nog een QMS Magicolor 2200 Desklaser kleurenlaserjet staan welke beduidend minder in kwaliteit is dan de OCE, de toners er in een razende vaart doorheen jaagd, een lange opwarmtijd heeft maar wel de beschikking over meerdere ruime papierladen. Deze machine is iets kleiner als de OCE. Verkeken hebben we ons zeker bij de prijs van dit beestje. De toners kosten elk rond de 100 euro, en doe dat 4x. Oftewel een behoorlijke grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38336

Wij gebruiken zelf een Canon LBP 800, die is goedkoop in aanschaf en gebruik, de afdrukkwaliteit is van een hoog niveau, de snelheid is redelijk. Enige nadeel, hij heeft geen ingebouwde UTP-aansluiting, dus zou je hem aan de server moeten hangen, of een 1-poorts printservertje moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53
Misschien belangrijk als je even vermeld of je ook kleur wilt printen, dan weten we iig dat we geen z/w lasers aan hoeven prijzen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Op dinsdag 02 april 2002 16:03 schreef komaki het volgende:
Lijkt me een duidelijke vraag.

effe wat info:

het is een printer die gebruikt gaat worden door een man of 50. Maar niet echt actief. Laten we zeggen dat er een velletje of 20 per week uit komt.
Een kleurenlaserjet is dus een beetje een te dure optie.
Daarnaast moet hij iig netjes printen. Dus goeie kwaliteit.

Nou heb ik de hp business inkjet 2200/2250/2250tn op het oog maar ik heb verder geen idee of hij wel goed is.

we hebben momenteel een HP 1600c maar dat is wel een hele erge baggerprinter. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe voor ons bedrijf.
Probleem is een beetje dat ik hierbij niet echt fouten kan maken omdat ik al heel erg weinig budget gekregen heb voor dit jaar :(

Weet iemand of dit een goeie optie is of weet iemand een andere goeie zakelijke printer?
Business inkjet print prachtig, maar is reteduur (net zoals alle Inkjets van HP overigens). Op zich vind ik die BI2200 maar een vaag geval.

Wat heb je overigens tegen de HP 1600C? Dat ie traag is met grafische printopdrachten? in dat geval druk je er toch wat 16MB FastPage SIMMs achterin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 18:49 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Business inkjet print prachtig, maar is reteduur (net zoals alle Inkjets van HP overigens). Op zich vind ik die BI2200 maar een vaag geval.

Wat heb je overigens tegen de HP 1600C? Dat ie traag is met grafische printopdrachten? in dat geval druk je er toch wat 16MB FastPage SIMMs achterin :)
nou ik heb wel een paar klachten:

1. hij is idd langzaam. En als de opdracht te groot is doet hij het niet goed (maar dat kan dus opgelost worden door die SIMMetjes)
2. Hij geeft echt baggerkwaliteit printjes. Ik heb echt alles al geprobeerd te veranderen en in te stellen maar hij wil gewoon niet beter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Ik heb em hier met 26MB RAM (16+4+6, die laatste is een PostScript II SIMM, welke van mn 1600C een 1600CM maakt)

Idd is ie erg traag bij grote fotows, maar je wilt niet weten hoe groot die taken wel niet zijn. Heb laatst 15 fotows uitgeprint van 10x15 ofzow op 300dpi, gaat allemaal door mn internetgateway via een BNC kabel naar die JetDirect van dat ding. Na 15 fotows, was die teller al een heel stuk verder (zeg maar 1.5GB). Aangezien dit een hardwareprinter is, en slechts een Intel 486 vergelijkbaar processortje heeft, kan dat idd lang duren, Windows doet helemaal niets meer voor dat ding :(

Wat betreft kwaliteit: voor zwart is ie super, maar kleuren minder. Qua techniek loopt dat kleurensysteem nogal wat achter op de andere gevallen uit de 7/8/9 series (techniek stamt nog af van de HP 690, bagger dus :( )

BTW: Heb jij ooit een optie gezien voor uitlijnen? Ik heb dit ding met 22MB en een JetDirect kaart en een vastgeroest wieletje voor 150 gulden met volle patronen op de HCC Dagen gekocht. Verkoper lachte me zowat vol in het gezicht uit, maar een drupje olie deed wonderen :) (overigens verkocht ie me dat ding als werkend)

Maar ja, nieuwe printer mag ook wel eens met 22641 pagina's op de teller :)

Dign heeft overigens ook nog een heater unit, inkt is direct droog als het uit de printer komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45204

NIET een QMS nemen... ik heb al vanaf het begin problemen met die K*T dingen en oplossen doen ze niet.

ik ben zelf ook op zoek naar een andere want deze is echt een ramp.

Heeft er nog iemand tips ?

Eisen:
- 5 man
- 50 tot 100 printjes per dag (30/40 kleur)
- goede kwaliteit (moet keuken offertes uitprinten)
- beetje snel
- en uiteraard niet te duur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 13:11

ThunderNet

Flits!

hangt er natuurlijk af, wat het budget is.

maar wij hebben thuis een HP laserjet 2550n (kleurenlaser, met ingebouwde printserver) koste incl btw 600 nog wat euro...

snelheid: vanuit standby Fullcolor A4 binnen 20sec. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door ThunderNet op 14-04-2005 15:21 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28048

ALs jullie nu gebruik maken van een inktjet printer, heb je dan wel eens gekeken naar de canon pixma 4000 of de pixma4000r?
die printer is enorm snel, kwaliteit is super en de cartridges zijn goedkoop.
het voordeel van de 4000R is dat tie in bezit is van een ingebouwde netwerkkaart en er al een duplex unit in zit voor dubbelzijdig printen.
pixma 4000 vanaf 114,74 ex verzendkosten
pixma 4000r vanaf 181,40 ex verzendkosten.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
http://www.printkosten.nl Kijk hier een daar kun je diverse printer met elkaar vergelijken over meerdere jaren.
In eerste instantie moet je wel ff een kyocera printer kiezen om deze met andere printers te kunnen vergelijken.

Want je kunt nu wel een goed kope printer aanschaffen. Maar als je toner/inkt gebruik na een paar keer vervangen al de pan uit reist. Dan kan dat een heel duure printer worden.
Mischien heb je de mogelijkheid om met een goede onderbouwing (kosten over meerdere jaren) een duurdere printer aan teschaffen. Omdat je de toner kosten kunt wegstrepen tegen de meer prijs.

[ Voor 46% gewijzigd door hessel op 15-04-2005 07:34 ]

Grutte Pier fansels

Pagina: 1