Ik heb nog een Compaq Presario 7954 waar vanalles aan mankeerde en die nu eigenlijk prima draait vooral na er wat verse hardware ingedaan te hebben maar ik kwam vandaag ergens achter waar ik nog niet van had gehoord. Heb even gezocht maar kwam niet echt iets verwant tegen. DIt is het probleem: Mijn processor zou 650 MHz moeten zijn (SLOT A) maar dit haalt hij nooit volgens het programma WCPUID. De realtime clockchecker geeft iedere seconde een andere waarde aan en het is geen klein verschil, het varieert tussen de 415 en 648 MHz. Dat kan toch niet normaal zijn? Ik heb dit progje gedownload omdat ik in 3DMark 2001 SE bij system info --> CPU info ook al het volgende zag staan: Internal Clock Maximum 648, Internal Clock 584. Ook dit kan varieren iedere keer dat ik het opnieuw opstart verandert de internal clock waarde. DIt kan toch niet normaal zijn zou ik zeggen. Ik wil er nog wel wat meer benchmark progjes tegenaan gooien maar ik vrees dat die hetzelfde zeggen. Nu begint het ook te dagen waarom ik zulke slechte performance heb bij de wat nieuwere spellen, want zelfs op de laagste resolutie en alle grafische optisch op nul draait bijvoorbeeld medal of honor voor geen drol.
Trouwens, uitvoeren --> winmsd geeft dit aan:
Processorx86 Family 6 Model 2 Stepping 1 AuthenticAMD ~648 Mhz
Ik neem aan dat dat de internal clock max is?
Specs zijn verder: ASUS V7700 Geforce 2 Ti 64 MB niet OC-ed, 20 G HD 7200 rpm ATA 66, 256 MB RAM
Iemand oplossingen, oorzaken???
Alvast bedankt.
Trouwens, uitvoeren --> winmsd geeft dit aan:
Processorx86 Family 6 Model 2 Stepping 1 AuthenticAMD ~648 Mhz
Ik neem aan dat dat de internal clock max is?
Specs zijn verder: ASUS V7700 Geforce 2 Ti 64 MB niet OC-ed, 20 G HD 7200 rpm ATA 66, 256 MB RAM
Iemand oplossingen, oorzaken???
Alvast bedankt.