Maxtor HDD model: ROMULUS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:09

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Deze Maxtor HDD, was orgineel een 4D040H3 oftewel D540X. Zomaar ineens is in het BIOS de naam RONULUS ipv 4D040H3 te lezen (als in ROM Use LeSs (allen dan met een U)). Ik vermoed dat er een VIRUS actief is geweest die de ROM van de HDD heeft overschreven. Bovendien vind het BIOS nog maar 0 MB van de 40 GB.

Kan iemand bevestigen of dit idd een ROM probleem cq VIRUS is, of heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Asl de ROM van de HDD al aangeeft dat er mee geknoeid is, kan je er donder op zeggen dat er een Virus actief is geweest. Aangezien de parameters van de Drive gewijzigd zijn.

Was er verder niets in het gewone SYS bios in te stellen of te veranderen, en om wat voor een PC ging het??

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Zit de stekker er helemaal goed in ? ;) Dit is waarschijnlijk de naam die ook op de print staat.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ja maar dan krijg je niet een nette ROMULUS naam als model, lijkt mij? toch?

Verwijderd

Googletje:
Soms wordt de drive ook zo genoemd.
Zie http://www.gamedude.com.au/hd.html

Verwijderd

Ik denk gewoon dat er een virus bezig geweest is.

Heb wel eens eerder die melding gezien bij een hd die terug gekomen is...

ben bang dat je die gewoon in de prullebak kan gooien tenzij het mogelijk is om die rom weer te flashen want als het goed is geeft de bios settings die melding ook en kan je geen parameters meer weizigen!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

denk dat ie rot is
heb er ook 2 gehad, kon mn ghost image niet eens trug zetten :(
gelukkig was t garantie...
ow ja
in de post zei t mobo dat t n RROMULUS schijf was, en ghost was van mening dat er geen in zat

eerst kijken dan zeiken

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
waar is remus ? :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik heb ff in die link gekeken. Het zou dus kunnen dat die schijf dus nog wel ok is kwa model, maar dan snap ik niet waarom het systeem aangeeft dat hij 0MB groot is. terwijl hij daarvoor nog gewoon 40 GB zag.

Verwijderd

Ja staat misschien een beetje raar, maar ik had het probleem, maar ik was niet thuis toen ik ging posten, en daarom staat de topic op de naam van Glorificationer

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Kris2904

found his match in SoaD

Aangezien de Romulans bekend staan om hun cloaking-technologie, zou ik zeker aan een virus denken..

Was getekend, enz. | specs

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Op donderdag 04 april 2002 01:35 schreef Bamibal het volgende:
waar is remus ? :P
Dat is een merk van Auto uitlaten Jacques Villeneuve is er gek op als ik de reclame moet geloven :D

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Op donderdag 04 april 2002 14:18 schreef Kris2904 het volgende:
Aangezien de Romulans bekend staan om hun cloaking-technologie, zou ik zeker aan een virus denken..
ROFL :+ :D

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Als een virus die ROM kan overschrijven (wat mij trouwens lastig lijkt... Read Only Memory...) dan moet dat toch nog wel een keer kunnen met weer de goede naam???
Of zit ik verkeerd te denken?

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

drive test prog an de fabrikant er over heen kijken wat die te mleden heeft misschien is het met schrijven van zerro sectors wel weer okeej of na een low level format in orde

Sommige mensen....

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
die schijf is gewoon de kluts kwijt. Romulus, Nebula, en nog eeen paar van die namen zijn de 'project'namen van die schijven. Als die uitgelezen wordt is je schijf /houdoe dus dan moet je 'm gewoon laten vervangen.
Pagina: 1