Toon posts:

[sblive] Koptelefoon aansluiten. ( UsedTFS )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een SBlive! 5.1. En niet zo'n frontje erbij. En nu wilde ik mijn koptelefoon gaan aansluiten op de kaart.

er zijn 2 uitgangen over op de kaart. 1 groene en een gele (of oranje :) ). dus ik opgezocht wat dan zijn. En d8 dus dat ze voor een koptelefoon waren.

Maar helaas in de groene doet ie helemaal niks. En in de oranje maar aan 1 kant.

Ook als ik de output, met AudioHQ op koptelefoon zet niet.

Ok dus zover. Toen ging ik verder kijken, en als ik uiteraard de groene stekker van mijn boksjes uit de kaart trek en dan mijn koptelefoon erin doe, werkt het wel.

Maar dit is niet handig aangezien de kast onder mijn bureau staat.

Nu is mijn vraag hebben jullie hier een mooie, handige oplossing voor? Kijk als nou 1 van die 2 "lege gaten" het deed, kon ik er een verlengkabel opzetten, en dan in een frontje bouwen :( maar helaas...

Iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt.

p.s. Ik wil dus geen splittertje zetten, op 1 van die uitgangen voor mijn boksen. Want dat is niet handig, kan ik niet het volume regelen met dat knopje van mijn boksjes...

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een goed idtje voor me???

Verwijderd

Als je het volume van je boxjes en je hoofdtelefoon afzonderlijk wilt regelen gebruik je een splitter, en zet je vóór je hoofdtelefoon een apart versterkertje.
Je kunt het ook simpeler doen en ipv een apart versterkertje een 1kOhms stereo potmeter nemen, regelt ook prima.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 17:29
Als je nou gewoon een splittertje op de uitgang op JE GELUIDSKAART zet en in de ene je boksjes en in de andere je koptelefoon kun je nog gewoon zonder problemen het volume regelen van de boksjes en doet de koptelefoon het!

Dat die oranje het maar voor de helft doet is logisch wat die is voor je center speaker en subbwoofer (als je 6 kanaals boxen hebt) en die groene is voor achter, wil je dat die het doet moet je hem op 4 boxen zetten!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 19:03 schreef robbertkrebbers het volgende:
Als je nou gewoon een splittertje op de uitgang op JE GELUIDSKAART zet en in de ene je boksjes en in de andere je koptelefoon kun je nog gewoon zonder problemen het volume regelen van de boksjes en doet de koptelefoon het!

Dat die oranje het maar voor de helft doet is logisch wat die is voor je center speaker en subbwoofer (als je 6 kanaals boxen hebt) en die groene is voor achter, wil je dat die het doet moet je hem op 4 boxen zetten!
Ja maar kijk als ik dat doe, dan kan ik niet het volume van mijn boxen en koptelefoon afzonderlijk regelen. En daar gaat het mij om :P Ik wil ook de boxen uit kunnen zetten, en alleen koptelefoon gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 19:01 schreef exter het volgende:
Als je het volume van je boxjes en je hoofdtelefoon afzonderlijk wilt regelen gebruik je een splitter, en zet je vóór je hoofdtelefoon een apart versterkertje.
Je kunt het ook simpeler doen en ipv een apart versterkertje een 1kOhms stereo potmeter nemen, regelt ook prima.
Holy shit, thnx voor je hulp, maaruh een 1kOhms stereo potmeter ertussen. Dat kan ik niet hor :)

En dan nog kan ik niet apart mijn boxen uitzetten, en alleen koptelefoon gebruiken toch?

Verwijderd

Ja, dat kan dan wel..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 19:11 schreef exter het volgende:
Ja, dat kan dan wel..
Hmmm vaag man ow ja tuurlijk doh! :) Ghehe, ik snap hem "al" ...

dit zal wel een n00b vraag zijn, maar hoe maak je zo'n ding ertussen? Of kan je iets kopen daarvoor?

Bedankt voor je snelle antwoorden he.

p.s. Heb er nu een splitter op aan gesloten. En dan met een versterker. Dat werkt prima. Dus daarvoor bedankt.

Beinvloed zo'n splitter niet de geluidskwaliteit??

En dit is een beetje te dikke splitter, hoop dat er dunnere bestaan. Want mijn microfoonplug past er niet meer naast :)

Verwijderd

Nee, een splitter beïnvloed de geluidskwaliteit niet.
't is inderdaad wat een probleem met die gaatjes zo dicht naast elkaar, je kunt proberen de pluggen iets bij te snijden aan 2 kanten.
Anders kun je proberen een verlengkabeltje met aan de ene kant een jackplugje voor in de geluidskaart en aan de andere kant een contra-jack waar het splittertje dan weer in kan.
Ja, het blijft wat improviseren met die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 20:18 schreef exter het volgende:
Nee, een splitter beïnvloed de geluidskwaliteit niet.
't is inderdaad wat een probleem met die gaatjes zo dicht naast elkaar, je kunt proberen de pluggen iets bij te snijden aan 2 kanten.
Anders kun je proberen een verlengkabeltje met aan de ene kant een jackplugje voor in de geluidskaart en aan de andere kant een contra-jack waar het splittertje dan weer in kan.
Ja, het blijft wat improviseren met die dingen.
ok thnx m8, prima oplossing zo. :7 Ik ga morgen weer kutten...

Verwijderd

Bij de weg:

Groen = Front Speakers (standaard aansluiting, ook voor headphones);
Zwart = Rear Speakers (bedoeld voor surround sets)
Oranje = Digital Out (alleen voor digitale speakersets)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 23:42 schreef Ceyene het volgende:
Bij de weg:

Groen = Front Speakers (standaard aansluiting, ook voor headphones);
Zwart = Rear Speakers (bedoeld voor surround sets)
Oranje = Digital Out (alleen voor digitale speakersets)
Kijk nog ff wat extra info is nooit weg, thnx m8. ennuh trusten :Z

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Het feit dat een sb live geen fatsoenlijke koptelefoon uitgang heeft was bij mij doorslaggevend om weer me awe 64 in te bouwen.

En ik moet zeggen dat ik er totaal geen spijt van heb :P

Ps: Een splitter is wel leuk enzo, maaru de live uitgang was gewoon te zacht voor mijn koptelefoon. :r
Pagina: 1