Toon posts:

Hoe duur is een voeding van een 3com switch

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Superstack 1100 Switch

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Universele gestabliseerde voeding van de Kijkshop à 25 € ? Of zeg ik nu iets heel doms ?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die dingen hebben toch levenslange garantie?

Opsturen die hap!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 15:33 schreef havana het volgende:
Universele gestabliseerde voeding van de Kijkshop à 25 € ? Of zeg ik nu iets heel doms ?
moet lukken lijkt mij, als het voltage en ac of dc maar overeenkomt met origineel.
Maarree.....die switch ergens gevonden zonder voeding ofzo??

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Heeft 3com niet een speciale voeding
een vriend van me had er ook 1 maar daar was de voeding ook van kaduuk en die kon niet zo maar een nieuwe krijgen...

Je zou een andere kapotte 3com switch van het zelfde type kunnen kopen en de voeding over zetten

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is van kapot. Ik kan ook wel de hele voeding nakijken, maar ben bang dat het niks word.

Er was een zekering kapot die heb ik vervangen, maar na het inschakelen van de spanning, zei heb pang en een korte lichtflits :( Nu ben ik bang dat de voeding kapot is.
Ik heb alleen maar de zekering vervangen. Wel de goede zekering.
Als je alleen de zekering vervangt kan het toch niet pang zeggen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kijk , als je nou je laatste post als eerste had genomen .. was je eerste topic niet op slot gegaan.
Je hebt mazzel dat je nu die extra info post, anders wastie alsnog op slot gegaan.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Ik weet niet waar je woont, maar hier in Groningen hebben we een winkel (Okaphone) zitten die vrij makelijk een voeding kunnen maken.

Mijn speelgoed

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op dinsdag 02 april 2002 15:34 schreef Gunner het volgende:
Die dingen hebben toch levenslange garantie?

Opsturen die hap!
d8 ik ook.... niet moeilijk doen als het makkelijk kan...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op dinsdag 02 april 2002 17:45 schreef richardkraal het volgende:

[..]

d8 ik ook.... niet moeilijk doen als het makkelijk kan...
De definitie van levenslange garantie is helaas meestal wel zoiets van.. muv powersupplie..

want die gaat juist altijd verrot :)

ff kijken hoe dat bij 3com is

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met een hub van Centrecom. Lifelong garanty! In de kleine letterjes staat dan: behalve op de voeding(slechts een jaar).
Ik heb de schakelnetvoeding er vervolgens uit gegooid, en er een nieuw printje in gemaakt met gelijkrichter, wat condensators, een 5V en een 12V spanningsregelaar(wel op een koellichaampje). Vervolgens een externe trafo van 16V 1A erop gehangen die ik nog had liggen. Het geheel werkt perfect.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16
Bij mijn 3com superstack II is ook de voeding eruit gevlogen (gebeurt dus wel vaker..). Ik heb dus dat ding opgestuurd naar 3com en kreeg hem weer terug; die levenslange garantie geldt niet voor de voeding... En aan de telefoon wordt wel gezegd dat het gewoon onder de garantie valt, vreemd..

Die voeding die erin zit is echter niet zo speciaal, je kunt hem gewoon via een externe voeding laten draaien (zit waarschijnlijk ook een RPM(?!?)-connector op voor een externe voeding/accu), die van mij loopt nu dus op een AT-voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de switch al uitelkaar gehaalt. Wat bleek dat de zekering er door was. Gisteren heb ik de zekering vervangen. Spanning erop en toen paf. Ik denk dat ik de brug heb opgeblazen. Gelukkig heb ik de voeding niet doorgelust naar de switch.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
tja ik had vorige week stroomuitval in de patchkast en wat was er kapot een 3com switch 3300, De switch heeft 5 jaar garantie, maar hoe krijg jij zo'n pokke ding open?
om een hoeveel poorts gaat het dan heb ik misschien er nog wel 1tje liggen

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een 24 poorten.
Het vrij eenvoudig om hem open te maken. Je hebt aan de onderkant schroeven zitten. Het gaat om een dubbele ster schroevendraaier. Maar je kunt meet een smalle platte schroevendraaier de schroeven ook openkrijgen. Als ik het goed heb een stuk of 6 aan de onderkant.

De kap gaat iets moeilijker open. De kap zit met haakjes aan de kast vast. Met een schroevedraaier kun je ze iets naar buiten wippen. De voorkant zit ook met een lipje vast in het midden. Eerst de zijkanten dan de achterkant en als de voorkant. Wel voorzichtig zijn.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

pistole

Frutter

Op donderdag 04 april 2002 08:36 schreef joosd het volgende:
tja ik had vorige week stroomuitval in de patchkast en wat was er kapot een 3com switch 3300, De switch heeft 5 jaar garantie, maar hoe krijg jij zo'n pokke ding open?
om een hoeveel poorts gaat het dan heb ik misschien er nog wel 1tje liggen
denk je dat je garantie uberhaupt nog van toepassing is als je hem openmaakt dan? Denk ut niet..

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1