Toon posts:

[exchange2000] routing groups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie:
exchange server in een win2k domein. Mijn domein heet lindonline.nl Ik heb dus als email adres martijn@lindonline.nl. Lokaal sturen werkt perfect. Ik heb POPcon draaien. (die haalt de email van lindonline.nl op bij mijn provider en dumpt die in de verschillende inboxen) Dit alles werkt perfect.

probleem:
Nu heb ik een bepaald email adres lala@lindonline.nl Ik wil dat zodra er lokaal mail gestuurd wordt aan dit adres, deze mail niet lokaal blijft maar wordt doorgestuurd naar de mailserver van chello. Deze stuurt het dan wel weer ergens anders heen.

hoe los ik dit op?

Verwijderd

Als er een user bestaat met de mailadres lalalala, kijk dan eens in AD Users And Computers bij de properties - tabblad Exchange General, en daar bij de Delivery options. Je kan er een forward adres ingeven.

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Dan maak je eerst ff een contact aan met dat chello adres want volgens mij kun je alleen naar mensen in je address list doorsturen.

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus het vervelende:
het moet dus niet aan een chello persoon verstuurd worden.

Ik wil dat mail dat lokaal verzonden wordt aangeboden wordt aan een andere mailserver op internet.

het zit namelijk zo:

ik heb bij mijn provider een maillist ingesteld voor lala@lindonline.nl mail verzonden aan dit adres wordt automatisch geforward naar 25 andere personen.

Maar vanuit mijn netwerk kan ik dus niets sturen aan lala@lindonline.nl omdat die user niet bestaat. (en ik wil hem ook niet aanmaken.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 02 april 2002 17:06 schreef martijntje het volgende:
dat is dus het vervelende:
het moet dus niet aan een chello persoon verstuurd worden.

Ik wil dat mail dat lokaal verzonden wordt aangeboden wordt aan een andere mailserver op internet.

het zit namelijk zo:

ik heb bij mijn provider een maillist ingesteld voor lala@lindonline.nl mail verzonden aan dit adres wordt automatisch geforward naar 25 andere personen.

Maar vanuit mijn netwerk kan ik dus niets sturen aan lala@lindonline.nl omdat die user niet bestaat. (en ik wil hem ook niet aanmaken.
Kun je hem niet forwarden naar een SMTP server op internet die het vervolgens weer goed doorstuurt naar dat adres?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 17:09 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Kun je hem niet forwarden naar een SMTP server op internet die het vervolgens weer goed doorstuurt naar dat adres?
dat is dus exact wat ik wil. Maar hoe doe ik dat? Heb al eens een nieuwe smtp connector aangemaakt. maar zodra ik bij email domein een @ ga gebruiken dan pikt exchange dat niet.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 02 april 2002 17:14 schreef martijntje het volgende:

[..]

dat is dus exact wat ik wil. Maar hoe doe ik dat? Heb al eens een nieuwe smtp connector aangemaakt. maar zodra ik bij email domein een @ ga gebruiken dan pikt exchange dat niet.
OK, dan begrijp ik wat je wilt. ;)

Moeilijk, net even gekeken, weet zo 1,2,3 ook geen oplossing. Zal er nog eens over nadenken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1