Toon posts:

Nieuwe schijf erbij, computer dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een 120 gig maxtor erbij gezet. deze staat, net als de 2x80 gig hd's op een ata66 (promise) controller.
Nu start mijn compu niet meer op, hij blijft hangen bij het win2k bitmap scherm. Als ik m'n hd eraf haal doet het gewoon weer. de master slave etc zit allemaal goed, en ook de bios van de controller is up to date. Wat is er aan de hand? (voor specs, zie onder. heb een 300 watt voeding)

Kan mijn controller geen 120 gig aan?, en hoezo geeft ie dan geen error in de bios opstart procedure? Heb ook al met de leverancier (informatique) gepraat, zij dachten dat het de bios van de promise moet zijn, maar die is vorige week geupdated...:(

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik neem aan dat ze allemaal op een ultra ata kabel hangen..

Wat gebeurt als alleen die grote HD eraan hangt?

Moest je bij win2k niets in de registry aanpassen voor grote schijven??

Verwijderd

hoe is je schijf ingedeeld in partities? is er niet een maximum grootte voor een partitie ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
hij hangt samen met een cd-rom aan een ata133 kabel. Het is nog geen partitie... Dat wou ik in windows gaan doen.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op dinsdag 02 april 2002 16:28 schreef mp3user het volgende:
hij hangt samen met een cd-rom aan een ata133 kabel. Het is nog geen partitie... Dat wou ik in windows gaan doen.
120G moet nog gewoon kunnen. En pas partitioneren in win2k mag ook denk ik. Maar is de toegangsmodus die het bios kiest goed (LBA)?

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 16:28 schreef mp3user het volgende:
die ata133 kabel is toch een normale 80pins ide kabel?? daar is toch geen speciale kabel voor ofzo (voor ata133)

en als je cdrom speler eraf haalt... alle mogelijke combinaties proberen!

Verwijderd

Topicstarter
idd, gewoon een 80 aderige kabel...

Maaruh, hij doet het!

Hij zat dus eerst samen met een 80 gig. De 80 gig was master en de 120 als slave. kennelijk kan dat dus niet, want toen ik dat omgedraaid heb (120 dus master...) deed ie het ineens wel! Raar, maar waar....

Weer wat geleerd... 8-)

Verwijderd

Ook grappig als je de kabeltje er verkeerd om indoet (me loopt fluitend weg).

Verwijderd

heb je nu genoeg ruimte :+

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, de planning is over 3 maanden weer 120 gig erbij...
(Als ik poen genoeg heb natuurlijk...)
Pagina: 1