Toon posts:

[php] scheiding gebruiker/beheer

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigelijk dezelfde vraag als vanthemen.
Kan je met 'n php/mysql combinatie op een windows 2000 server die draait voor intranet, gebruik maken van de inlognaam/password(windows2000 server) om rechten aan te geven voor een gebruiker.
En hoe maak ik dan onderschied tussen beheer en normale gebruiker die alleen dingen mag bekijken maar verder niks?
alvast bedankt..

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op dinsdag 02 april 2002 15:24 schreef paashaas19 het volgende:

Kan je met 'n php/mysql combinatie op een windows 2000 server die draait voor intranet, gebruik maken van de inlognaam/password(windows2000 server) om rechten aan te geven voor een gebruiker.
In Theorie moet het kunnen maar ik denk dat nog niemand dit heeft gemaakt dus ik denk het niet...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:33 schreef Birk het volgende:

[..]

In Theorie moet het kunnen maar ik denk dat nog niemand dit heeft gemaakt dus ik denk het niet...
Tuurlijk is het mogelijk
Je moet in IIS een instelling wijzigen. Tabblad Direcory Security -> Anonymous access ....
EDIT En daar moet je anonymous uit zetten en Intergrated Windows Authentication aan. Dan verschijnt er in de browser een Pop-up waar je moet inloggen met NT Auth.
Deze kan je omzeilen door een browser instelling te wijzigen (Tools -> Internetsettings ... -> Security -> Logon (Onderaan) moet op autmatic logon only in intranet zone k, als het nu krijg je in je PHP Scripts de variablen $AUTH_TYPE = "NTLM"
$AUTH_USER = "DOMAIN/USERNAME

dis lag ik ergens ander op een forum maar dit geld voor win nt4 en niet voor win2000...
Dus heb het idee dat het wel moet kunnen..want 2000 is een verbetering van nt 4....toch?

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op dinsdag 02 april 2002 15:35 schreef paashaas19 het volgende:

Tuurlijk is het mogelijk
Hmmm, ok maar ik denk dat ik het eff niet meer snap, gaat het er nu om dat MySQL de rechten van Windows 2k overneemt of dat de gebruikers inloggen met hun Username en Password van de client pc?

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:39 schreef Birk het volgende:

[..]

Hmmm, ok maar ik denk dat ik het eff niet meer snap, gaat het er nu om dat MySQL de rechten van Windows 2k overneemt of dat de gebruikers inloggen met hun Username en Password van de client pc?
ja kijk opzich maak mij de methode niet heel veel uit...het gaat mij erom hoe ik een goede scheiding krijg dat gebruikers niks kunnen wissen of wijzigen. en dat beheerders die op dezelfde manier inloggen wel de toegang krijgen tot bv de verwijder button en dingen kunnen wijzeigen of toevoegen...sorry dat ik niet helemaal duidelijk was...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[topic=456777/1/25]
[topic=456760/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.