Toon posts:

PC aan op geplande tijdstippen.

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc die op bepaalde tijdstippen aan en uit moet.
De pc uitzetten is geen probleem, maar het aanzetten wel.

Nu zijn er naar mijn mening 2 manieren:
- Een bios instelling
- Een tijdklok

De tijdklok heb ik geprobeert maar de pc gaat dan niet vanzelf aan.

Nu zal er dus een instelling in het bios verandert moeten worden.

Is er iemand ervaring met zoiets dergelijks of weet hoe dit mogelijk is dan hoor ik het graag.

Mobo : MSI 645 Ultra

BvD
Uni

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 00:05
Je kan je pc uit standby 'wakker' laten worden door gebruik van de taakplanner. Ik weet natuurlijk niet welk OS je hebt, maar in Windows 98/ME werkt dat in elk geval. :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
een tijdklok werkt niet omdat je een atx voeding hebt, met een at werkt het wel.

of je het via je bios kan doen is per bios verschillend.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:20 schreef Exar_Kunn het volgende:
Je kan je pc uit standby 'wakker' laten worden door gebruik van de taakplanner. Ik weet natuurlijk niet welk OS je hebt, maar in Windows 98/ME werkt dat in elk geval. :)
Er draait windows 2000 prof. op

Verwijderd

[topic=310853]
en
[topic=295516]

Gaan over hetzelfde "probleem". Daarin worden een paar mogelijkheden aangekaart, maar ik weet niet of die gaan werken op jouw computer.
Anders moet je de manier van Exar_Kunn proberen, maar dan staat je pc eigehnlijk standby ipv geheel uit....

• blackbit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01-2008

blackbit

626C6163 6B626974

Wat je nodig hebt is een relais. Als je er eentje op de pwr-pins van je moederbord zet, kun je een fake 'power button' toevoegen binnenin je kast. De relais laat je dan schakelen door een tijdklok (gewoon op de voeding hangen).

Verwijderd

Topicstarter
De mogelijkheid om hem 'wakker' te maken uit de stand-by modus werkt.

Maar wat is dan de command om hem IN stand-by modus te zetten ?

In die andere topics staat geen echt antwoord dat ik kan gebruiken.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

EXT-SMI pinnen :)
Daarmee kun je 'm in standby modus zetten. En ook er weer uit halen. Hierop worden de bekende grote groene Eco-knoppen aangesloten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

misschien is een beetje kloten met wakeup-on-lan ook een optie

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

als hij atx is dan kan ie zo aanspringen, het afsluiten is moeilijker, hoewel ik laatst een proggie in me mail kreeg en dat sloot je pc gewoon af :P als je in de taakplanner dat proggie om een bepaalde tijd laat draaien ben je meteen klaar :z

heb gezocht maar ben proggie kwijt :D

(zal zoeken voor je..)

To be determined...

Verwijderd

misschien dat een tijdklok wel kan werken: ik heb een optie in mijn bios dat als min mobo geen stroom krijgt en daarna weer wel dat dan mijn pc automatisch opstart., misschien heb jij die optie ook wel.
afsluiten van de pc gewoon laten doen door de taakplanner. progje voor afsluiten: winkill ik weet niet of hij nog ergens te vinden is. er bestaat natuurlijk ook nog de mogelijkheid om je pc af te sluiten met rundll32.exe alleen ik weet niet zo gauw hoe. moet je ff zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 00:25 schreef MaNdM het volgende:
als hij atx is dan kan ie zo aanspringen, het afsluiten is moeilijker, hoewel ik laatst een proggie in me mail kreeg en dat sloot je pc gewoon af :P als je in de taakplanner dat proggie om een bepaalde tijd laat draaien ben je meteen klaar :z

heb gezocht maar ben proggie kwijt :D

(zal zoeken voor je..)
Het afsluiten is geen probleem, zo'n programmatje heb ik al.
shutdown.exe 8-)
Op woensdag 03 april 2002 09:27 schreef raoul het volgende:
misschien dat een tijdklok wel kan werken: ik heb een optie in mijn bios dat als min mobo geen stroom krijgt en daarna weer wel dat dan mijn pc automatisch opstart., misschien heb jij die optie ook wel.
afsluiten van de pc gewoon laten doen door de taakplanner. progje voor afsluiten: winkill ik weet niet of hij nog ergens te vinden is. er bestaat natuurlijk ook nog de mogelijkheid om je pc af te sluiten met rundll32.exe alleen ik weet niet zo gauw hoe. moet je ff zoeken
Deze optie heb ik wel, tevens ook geprobeert maar hij ging niet aan :'(

Zo stond er ook een mogelijkheid van 'By alarm' o.i.d.
Hierbij kon je een tijdstip invullen maar ook deze werkte niet.

Ik ga het nu maar doen met de stand-by modus.
Het is maar voor een half jaartje *D

Bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1