Toon posts:

plextor 24/10 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net de trotse eigenaar van een plextor 24/10/40a
geworden....althans dat dacht ik...

het duurt ruim 8 minuten voor hij een audio cd`tje heeft gekopieerd!!:(

nu heb ik net ff de search gebruikt en ook een topic gevonden waar in verteld werd dat je mischien een snellere proc moet hebben...
maar is een athlon xp1500+ niet snel genoeg dan? lijkt me stug! en de cd`s die ik gebruik zijn van thats write en er staat op het doosje dat ze op 24 speed te branden zijn.

HELP!! iemand een idee waar het aan ligt?
hij is uitgerust met firmware 1.03 zit als slave bij m`n harde schijf op ide0

ik hoop dat iemand een nuttige tip heeft anders kan ik er net zo goed een 12/10 ingooien want die zijn nog sneller:(

• Xenoborg73
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04-2014
[open deur]heb je in je fikproggie wel aangegeven dat hij op 24 speed moet gaan branden?[/open deur]

Het kan ook zijn dat je brandprogje de brander goed niet ondersteund -> download nieuwste Nero

Met mijn plex 16x doet ie er de helft over (ook op m'n 'oude' Athlon 600 , cd's fikken is ook niet zwaar proc. afhankelijk)

Het kan ook zijn dat de CD-ROM speler niet snel genoeg is. Wat is de snelheid daarvan?

Verwijderd

het duurt dus zo lang als je audio cd kopieert... je kopieert on-the-fly neem ik aan?

want dat gaat bij mijn 16x plextor in ongeveer 5 min.

is je gewone cd-rom wel snel genoeg? en heb je het bij alle audio cd's? want ik heb het wel eens gehad dat sommige cd's gewoon slecht te lezen zijn en dan mag je nog een 24x fikker hebben, maar hij gaat gewoon niet harder dan 8x ofzo :'(

Verwijderd

het ligt niet aan je proc., heb zelf celeron 500, en fikken doet die brander op 24speed....;-)

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05

Beyond

Dussssss.......

Heb dezelfde brander. Brandt meestal op 20x en duurt een
minuut of 6 a 7. P2 450 MHz

Al het goeie.......

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Wat is je source drive?
Ik heb vaak genoeg gezien dat dat een DVD-drive is
en die zijn soms erg slecht in het (snel) lezen
van gewone, audio, en/of gebrande CD's. (max 4 speed soms, UGHH)

FireFox - neem het web in eigen hand

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Ik heb die 24/10 en een 1800+

Op een een of andere manier kon ik geen dma gebruiken op mijn 'urner. Na reinstall van w2k ging dat op eens wel.

Ik kan me ergens voorstellen dat je geen dma gebruikt en sinds je hdd op zelfde ide channel zit elkaar in de weg zitten. Met burnproof merk je geen bufferunderruns maar wel dat het 'urnen langer duurt.

• nnomiS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04 20:36
De cpu is denk ik snel zat maar copy je het van de hd na cd of haal je het van de andere cdrom/dvd ? on the fly dus

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 21:26
ik zou hem eens als dat mogelijk is aan de andere ide kabel hangen misschien dat dat al een eindje scheelt. en zijn er niet van die progje die alles loggen ook qua snelheid?

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 15:59 schreef SkyKnife het volgende:
Ik heb die 24/10 en een 1800+

Op een een of andere manier kon ik geen dma gebruiken op mijn 'urner. Na reinstall van w2k ging dat op eens wel.

Ik kan me ergens voorstellen dat je geen dma gebruikt en sinds je hdd op zelfde ide channel zit elkaar in de weg zitten. Met burnproof merk je geen bufferunderruns maar wel dat het 'urnen langer duurt.
Het "'urnen" gaat misschien zo langzaam omdat beide van je apparaten opd ezelfde IDE controller zitten. Maak van die "'urner" eens master en zet hem op de 2e IDE controller. Dan schrijf je eens uit een image oid van de schijf en kijk je hoelang dat duurt.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal hem een s op de andere ide poort zetten,maar ik heb er maar twee dus moet de cdrom speler toch weer bij de harde schijf

Verwijderd

sorry als het al gezegd is,...

maarre ik heb een 40x (jaja) en ik kom ook niet hoger dan 24x,...

simpel weg omdat er nog geen rommetje is die het steunt,...

dus een pak nieuwe rommetjes halen,...

en je udma aan zetten,..

Verwijderd

Topicstarter
het is dus belangrijk dat zowel brander als cdrom als harde schijf elk op een aparte ide poort zitten als ik het goed begrijp,

iemand een a7v266 kopen?:)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar [forum=21] :).

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Nee hoor, je kan ze best master & slave aan dezelfde controller hangen.
24x onthefly branden betekent 2*3,6MB/s, en dat kan die controller makkelijk aansturen.

Probeer eens een ander merk cd's, dan kun je gelijk testen of het aan de cd's ligt.

• SkyKnife
Op dinsdag 02 april 2002 16:11 schreef R0bby het volgende:

[..]

Het "'urnen" gaat misschien zo langzaam omdat beide van je apparaten opd ezelfde IDE controller zitten. Maak van die "'urner" eens master en zet hem op de 2e IDE controller. Dan schrijf je eens uit een image oid van de schijf en kijk je hoelang dat duurt.
Het 'urnen ging zo langzaam omdat mijn cpu 100% gebruikt werd! Als je ff beter gekeken had dan zag je HIJ zijn 'urner op dezelfde ide controller heeft zitten. Bij mij is dit nooit het geval geweest. Het verschil in brand tijd met pio en met udma is bij mij 20 seconde hoog uit. Eerst deed ik er 4.50 over nu 4.30 (of in die buurt en natuurlijk zelfde file en zelfde merk cds). Met een tragere CPU en een hogere load op je ide channel lukt het vast die tijd nog wat langer te maken.

In sommige andere threads wordt er gezecht dat je plextor net zo goed brand in pio mode of zelfs dat udma niet goed werkt met de plextors. Dit is niet het geval. Plextors werken perfect in udma mode (natuurlijk.)

Verder is het mij niet duidelijk of HIJ udma gebruikt. Dit is alleen mijn ervaring met die brander en het te lang duren van het 'urnen.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 21:23 schreef SkyKnife het volgende:
veel lettertjes
och sorry, domme ik |:(. Ik heb een beetje scheel geqoute en op de verkeerde quote ingegaan |:(. Het was dus eigenlijk tegen Gifted1 bedoeld.
Excusez-moi ;)

• SkyKnife
Op woensdag 03 april 2002 01:39 schreef R0bby het volgende:

[..]

och sorry, domme ik |:(. Ik heb een beetje scheel geqoute en op de verkeerde quote ingegaan |:(. Het was dus eigenlijk tegen Gifted1 bedoeld.
Excusez-moi ;)
Ach ja.. door deze 'fout' van jou heb ik er nu mooi 2 posts bij... *D

Verwijderd

Topicstarter
ik ben eruit....als de cd eerst word ingelezen gaat`ie als een trein...zo rond de 2,5 minuten voor 700 mb

dus het ligt aan; dat de cdrom speler en de hdd op de zelfde kabel hangen.

eigenlijk ben ik dus verplicht om een pci ide-kaart te kopen! ik heb namelijk een asus a7v266 en die heeft maar 2 ide-poorten.

ik lees voortaan wel lekker de cd gewoon in.

vind het wel jammer hoor;)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 07:51

-ET-

Phone Home

Je hebt 2 ide poorten en je hebt de HDD en de Cd speler op dezelfde kabel hangen??

Dan hang je toch gewoon cd speler en je brander op 1 kabel

* -ET- voelt dat er opmerkingen over gaan komen

ff uitleg, ik heb thuis een samsung DvD speler (16x) en een LG 8x Brander op de secundary ide (cd master brander slave) en ik kopier altijd on-the-fly (cd copier van Roxio/adaptec) Ik heb van de 300 cds die er mee gebrand zijn ongeveer 5 vern**kt. En dit was puur doordat ik de pc teveel belaste. Maar het kan dus wel gewoon.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
nou ide instelling staan hier al zat dus dat probleem kan je al uitsluiten.

gebruik je wel een goed progje dat je brander ook goed ondersteunt :?

en het is helemaal niet goed om audio cd's zo snel te branden want dan krijg je fouten (geen eigen ervaring ermee maar dat heb ik hier ruimschoots gelezen)
Pagina: 1