Telenet Modulair Abbonnement

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17
Ok, nu ben ik dus echt wel niet meer te spreken over Telenet.
Wat ze daar zinnens zijn, weet ik niet, maar dat ze klanten gaan kwijt spelen, daar ben ik wel zeker van!

Dit is nu zowat het verloop van Telenet geweest:
- Geen beperkingen
- Limiet van 10Gb op extern verkeer
- Limiet van 10Gb op alle verkeer
- Telemeter wordt aangepast dat je veel sneller over je limiet komt
- Het abbonnement wordt duurden ondanks alle nadelen die er komen
- Nu brengen ze het modulaire abbonnement uit en wat zie ik...

EEN BEPERKING IN SNELHEID ERBOVENOP!?!?!? :(
En dit nog altijd tegen de duurdere prijs!

Wat zijn ze daar toch in godsnaam van plan!!!! :'(

Verwijderd

vanop de Telenet website:
"Telenet legt geen snelheidsbeperking"
wat begrijp je daar niet aan?
je bedoelt dat er nu 4megeabit ipv 10 op de site staat? dat komt omdat je niet altijd die 10 haalt en ze daarom 4 erop zetten om mensen geen valse hoop te geven. Had je de moeite gedaan om dat bericht eens te lezen had je je daar alvast niet kwaad over moeten maken...

Door die glijdende meter blijf je je 10 gb / 30 dagen behouden. door die glijdende meter mag je nu per jaar 121,5 GB downloaden ipv 120... Het is niet bepaald veel meer maar het is zeker niet minder zoals je laat uitschijnen in je mail.

Door het invoegen van het modulair abonnement word je webspace wel verdubbeld (daar hoor ik je niet over klagen) en krijg je een gratis nieuwe mailbox, dus vanaf nu heb je 100 MB mailruimte ipv de 10 van vroeger. Ook weer geen voordelen waarvan je een gat in de lucht springt, maar negatief zijn ze nu ook niet bepaald he.

Het is natuurlijk niet aangenaam om meer te betalen, maar het was dat of failliet gaan... Dan hadden we lekker geen breedband meer, en dat zuigt nog harder

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op dinsdag 02 april 2002 17:35 schreef haedesch het volgende:
je bedoelt dat er nu 4megeabit ipv 10 op de site staat? dat komt omdat je niet altijd die 10 haalt en ze daarom 4 erop zetten om mensen geen valse hoop te geven. Had je de moeite gedaan om dat bericht eens te lezen had je je daar alvast niet kwaad over moeten maken...

Door die glijdende meter blijf je je 10 gb / 30 dagen behouden. door die glijdende meter mag je nu per jaar 121,5 GB downloaden ipv 120... Het is niet bepaald veel meer maar het is zeker niet minder zoals je laat uitschijnen in je mail.

Door het invoegen van het modulair abonnement word je webspace wel verdubbeld (daar hoor ik je niet over klagen) en krijg je een gratis nieuwe mailbox, dus vanaf nu heb je 100 MB mailruimte ipv de 10 van vroeger. Ook weer geen voordelen waarvan je een gat in de lucht springt, maar negatief zijn ze nu ook niet bepaald he.

Het is natuurlijk niet aangenaam om meer te betalen, maar het was dat of failliet gaan... Dan hadden we lekker geen breedband meer, en dat zuigt nog harder
Idd ik zou wel willen dat we hier in brabant ook telenet hadden. Dan konden wij ook zurfen met zo'n 500KB/sec

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Fire69
je bedoelt dat er nu 4megabit ipv 10 op de site staat? dat komt omdat je niet altijd die 10 haalt en ze daarom 4 erop zetten om mensen geen valse hoop te geven. Had je de moeite gedaan om dat bericht eens te lezen had je je daar alvast niet kwaad over moeten maken...
Ok, volgende keer zoek ik het wel eerst even beter uit.
Maar ik maakte me niet alleen daarom kwaad, maar over het totaal aan beperkingen die er steeds maar bijkomen!
Ik laat in mijn mail helemaal niet uitschijnen dat je minder kan downloaden, ik zeg dat je veel sneller op smallband overgaat!
Door het invoegen van het modulair abonnement word je webspace wel verdubbeld (daar hoor ik je niet over klagen)
Inderdaad, omdat me dat ook geen bal interesseert!
Zoek jij maar eens uit hoeveel mensen er meer dan 10meg gebruiken voor hun site.
Ze verhogen het gewoon omdat ze weten dat 3/4de het toch niet gebruikt!
en krijg je een gratis nieuwe mailbox, dus vanaf nu heb je 100 MB mailruimte ipv de 10 van vroeger. Ook weer geen voordelen waarvan je een gat in de lucht springt, maar negatief zijn ze nu ook niet bepaald he.
Ok, daar heb ik niks op tegen, da's altijd mooi meegenomen.
Ik betaal met veel plezier het extraatje.
Om mijn werk - B****com - kan ik adsl hebben voor 10€, maar ja, ... adsl is ook maar adsl!
Ik heb indertijd Telenet genomen omwat het toen was.
Daarvoor betaalde ik met veel plezier de hoge installatiekost.
Moesten ze nou niet zo belachelijk gedaan hebben door de gratis installatie in te voeren (dat eigenlijk hetzelfde is dan waar ik zoveel moest voor betalen!), hadden ze niet zo een exponentiële groei gekend, hadden ze geen hopen geld in 1 keer moeten investeren en hadden ze hun prijs misschien wel niet moeten omhoog halen!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

Ik heb via BC ADSL en ondanks dat telenet sneller kan (idd in goede buurten en op de goede tijd heb ik +600KB gezien)
haal ik hier toch dag en nacht mijn altijd stabiele 103KB en dat zonder echte limieten. Mischien tijd om overtestappen?

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op dinsdag 02 april 2002 23:22 schreef qless het volgende:
Ik heb via BC ADSL en ondanks dat telenet sneller kan (idd in goede buurten en op de goede tijd heb ik +600KB gezien)
haal ik hier toch dag en nacht mijn altijd stabiele 103KB en dat zonder echte limieten. Mischien tijd om overtestappen?
Voor zover ik weet heb je bij alle adsl providers ook die datalimiet van 10 gig per maand. (Overigens worden bij Telenet de data die 's nachts verbruikt wordt maar voor de helft meegeteld.) Ik ben niet tevreden over die glijdende telemeter, als je in een week tijd heel veel data verstookt en zo over de limiet gaat, zit je snel voor 2-3 weken op smalband :'(
Ik haal altijd 600+ KB (maar ik ben de enige in mijn wijk met Telenet, houden zo :X )
Ik heb helemaal niets aan een grotere mailbox en meer webspace :(
Maar ondanks al die negatieve dingen blijf ik toch bij telenet, want die is lekker snel :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Als je nu ligt te klagen over de dingen die ze sinds een paar jaar geleden al hebben veranderd, ga dan weg eh, niemand houd je tegen.
Ik ben ook telenet klant, ik vind het ook niet zo fantastisch dat ze beperkingen maken, maar voor niets gaat enkel de zon op he, probeer jezelf eens in de plaats van de manager te stellen.
Eens zien met welke ideën jij afkomt (jah duh, oneindig veel limiet, ik hoor je al komen).
Telenet doet haar uiterste best om alles draaiende te houden en dat er een paar gebruikers onhappy zijn gaan ze niet veranderen hoor, er is nog steeds 95% gewone gebruikers die het goed vind.

Ah jah, ik ben 1 van de gebruikers die maandelijks zijn 20 (TWINTIG) GB opdoet (ja het GEWONE abo, beetje schedulen kan geen kwaad).

edit:
Ik hoor je ook niet klagen over het FEIT dat je 20 gig kan downloaden he (welliswaar 's nachts), of was je dat perongeluk vergeten te vermelden

• Fire69
Op dinsdag 02 april 2002 23:31 schreef Duracell het volgende:

[..]

Ik ben niet tevreden over die glijdende telemeter, als je in een week tijd heel veel data verstookt en zo over de limiet gaat, zit je snel voor 2-3 weken op smalband :'(
Inderdaad, dat bedoel ik dus, niet dat je minder kan binnenhalen, integendeel met dat nachtsurfen.
Maar ondanks al die negatieve dingen blijf ik toch bij telenet, want die is lekker snel :)
En dat is momenteel - samen met hun nieuwsservers - het enige dat me nog bij Telenet houdt.

• Fire69
Op dinsdag 02 april 2002 23:37 schreef Denhomer het volgende:
Als je nu ligt te klagen over de dingen die ze sinds een paar jaar geleden al hebben veranderd, ga dan weg eh, niemand houd je tegen.
Tja, en als jij niks zinniger te zeggen hebt, zeg dan gewoon niks hé!
Ik ben ook telenet klant, ik vind het ook niet zo fantastisch dat ze beperkingen maken, maar voor niets gaat enkel de zon op he, probeer jezelf eens in de plaats van de manager te stellen.
Ze zijn bezig de zon niet meer te laten opgaan, en dan nog meer voor te vragen ook!
Eens zien met welke ideën jij afkomt (jah duh, oneindig veel limiet, ik hoor je al komen).
Hoeft voor mij helemaal niet, da's moordend voor je sociale leven! :)
Telenet doet haar uiterste best om alles draaiende te houden en dat er een paar gebruikers onhappy zijn gaan ze niet veranderen hoor, er is nog steeds 95% gewone gebruikers die het goed vind.
Da's juist, de meeste mensen gaan niet klagen, omdat ze sowieso het maximum er niet uithalen.
Daarom dat ze zoiets ongestraft kunnen doen.
Ah jah, ik ben 1 van de gebruikers die maandelijks zijn 20 (TWINTIG) GB opdoet (ja het GEWONE abo, beetje schedulen kan geen kwaad).

edit:

Ik hoor je ook niet klagen over het FEIT dat je 20 gig kan downloaden he (welliswaar 's nachts), of was je dat perongeluk vergeten te vermelden
Zoals ik al zei, ik steek nu al meer tijd in afhalen dan mijn vriendin lief is, ik ben niet zinnens om dan nog eens een agenda bij te houden wat wanneer af te halen.
Nachtsurfen is een goed concept, als je er je tijd wil in steken.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 08:35
Zonder glijdende downlmoade je anders 1 dag per maand onbeperkt.. denk niet dat jouw 1,5gig daar tegenop kan hoor.[/quote]
Webspace die je overal gratis kan krijgen en die veel mensen niet eens gebruiken.
100MB in je mailbox.. nuttig jah, besef je hoelang je bezig bent eer iemand 100 MB heeft geupload met die klereupstreamlimiet?! En 10x10MB.. is enkel maar nuttig als je zwaar DTP doet en hoeveel users doen dat?!
Als ze zo om het geld verlegen zaten, waarom in godsnaam doen ze dan een paar weken voor de prijsverhoging advertenties en acties waar ze de GRATIS installatie aanprijzen? Duurt LANG eer je die hebt terugverdient met het verhoogde abbo geld hoor.

Komt nog eens bij dat ik OVERDAG online zit, en niet snachts. Mijn uploadtraffiek is dus serieus gezakt.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Fire69, even over het nachtsurfe, je kan gewoon een progje gebruiken dat je downloads timed hoor.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb ook adsl genomen vooral omwille van de verplichte proxy's en gesloten poorten alles <1024 dicht bij Telenet.

Nu heb ik BC Adsl met Skynet daar wil ik nu ook wel van af. Poort 25 dicht :(

Qua snelheid mag ik ni klagen bijna steeds 105 kB/sec stabiel netwerk bijna nooit problemen met de inernetverbindingen ( wel af en toe met de mail en nu de afgelopen week met de users server)

Geen miserie met meters ik down de ene maand 7 GB de andere er 20GB maar ik moet geen schrik hebben voor de vloek die smallband heeft.

Ok de pieksnelheden zijn misschien hoger bij TN ik zie soms 300kB/s maar dan toch liever een abbo zonder strikte limiet en verplichte proxy.

Mja ik wacht af ik heb van vele gehoord dat het adsl aanbod gaat hervormd worden met een soort van opties die je kan bijnemen.

* Tomsworld wil wel wat meer upstream (256 kBit bv) en een vast ip (alhoewel er dat ni zal inzitten vrees ik)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

Er zijn al een aantal ADSL-ers geweest die even hebben mogen proeven aan een 8Mbps verbinding...BC is stiekem aan het testen met hogere snelheden!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1