[vb] Door welke functie aangeroepen?

Pagina: 1
Acties:

• koosch
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 15:03
Hoi,

ik vraag me af hoe ik in VB kan bepalen door welke functie de huidige functie is aangeroepen. Wat ik eigenlijk wil is de call-stack (ctrl-l in debug mode) uitlezen.
Iemand enig idee of en hoe dit in VB kan?

Verwijderd

Ik vrees dat ik je niet goed begrijp, maar anders geef je zelf het antwoord al...

View - Call Stack Window (ctrl-L)

Verwijderd

Ik denk dat ie de call stack vanuit z'n code wil benaderen.

Verwijderd

Ik zei al dat ik hem niet begreep...

Vanuit code zou ik het zo snel niet weten, mede ook omdat de call stack door de VB6 runtime wordt onderhouden...

Verwijderd

Mjah, volgens mij kan het ook niet. 'k zit me alleen af te vragen of VB6 niet een Caller object of zoiets heeft.
Misschien dat je het met een API kan achterhalen.

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37
Volgens mij kan het niet. IIg heb ik nog nooit zoiets gezien in VB. Je kan natuurlijk altijd een extra variable meegeven waarin de caller wordt gespecificeerd.

• koosch
Het gaat er inderdaad om om de call-stack vanuit code uit te kunnen lezen.
Een oplossing met een API-call is misschien wel een idee, ik ga er meteen even naar kijken.

Verwijderd

Probeer het dan eens met APIGuide (www.allapi.net). Daarin staan ook uitgebreide beschrijvingen van wat je met de API kan. Veel handiger dan de API Viewer die bij VB6 zit.

Verwijderd

Overigens kan dit volgens mij in VB.NET wel heel makkelijk.
Maar dat weet ik niet zeker.

• koosch
Kheb de apiguide er op na geslagen maar niet echt iets gevonden wat zou helpen. Ik ga er maar vanuit dat het in VB niet mogelijk is.
Bedankt in ieder geval.
Pagina: 1