[ISDN] Niet internetten en bellen tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 11:21

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Goeiemiddag,

Mijn vriendin is verhuist, en nu mocht ik daar de ISDN aanleggen, heb in mijn huis ook gedaan, dus zou geen probleem moeten geven (dacht ik...)

Ik heb dus de NT1 opgehangen en de ISDN telefoon (ericsson 230i) aangesloten op de eerste uitgang van de NT1. De telefoon werkt nu perfect. Maar nu moest ik gisteren isdn voor de computer aansluiten, ze hadden zo'n standaard USB ISDN-adapter van de Primafoon. Na de installatie (die goed ging) wou ik inbellen, maar nadat hij het nummer gekozen heeft krijg ik een melding dat hij geen verbinding kan maken. (de USB adapter zit rechtstreeks op de 2e poort van de NT1)

Na veel gepruts kwam ik er achter dat als ik de telefoon uit de NT1 haal ik wel kan inbellen :?
Ik heb ook de computer en telefoon op 1 uitgang gedaan, maar dat lukte ook niet. Ik kan dus alleen internetten als ik de telefoon eruit haal :(

Volgens mij zijn alle instellingen goed (ook qua MSN nummers), en de bekabeling is ook in orde.
Ik heb trouwens de afsluitweerstand van de NT1 nog aan staan, als ik die uitzet doet ie het helemaal niet meer.

Wie kan mij helpen ?

Inderdaad...

Verwijderd

Ik zou ten eerste niet beide poorten van de NT1 gebruiken.
Gebruik een poort van de NT1 en plaats daar een splitter zonder weerstand. Op de ene uitgang van de splitter de ISDN telefoon mits minder dan 10 meter geen afsluitweerstand. Vanaf de andere uitgang van de splitter ga je naar de computer en daar kan je dan een afsluitweerstand plaatsen.

Is de afstand van de splitter naar de ISDN telefoon groter dan 10 meter dan moet je bij de telefoon ook een afluitweersatand plaatsen en de weertanden in de NT1 uitschakelen.

Geef even aan hoe de bekabeling nu loopt en wat de afstanden ongeveer zijn ???????

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
De bekabeling is naar de telefoon ongeveer 7 meter, die loopt door de muur. En naar de computer is nu nog een losse kabel van 20 meter.
Maar allebei de kabels komen uit in de meterkast, dus zou ik het jammer vinden als ik ze niet allebei op een eigen NT1 aansluiting kan doen. Hier in huis heb ik dat wel, op de ene zit de computer en op de andere ook een ISDN telefoon. En hier werkt alles perfect.

Maar ik heb al wel geprobeerd om de computer bij de stekkerdoos van de telefoon in te doen, maar toen kreeg ik precies hetzelfde, het werkte nog steeds niet.

Inderdaad...

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 18:34 schreef Roy het volgende:
De bekabeling is naar de telefoon ongeveer 7 meter, die loopt door de muur. En naar de computer is nu nog een losse kabel van 20 meter.
Maar allebei de kabels komen uit in de meterkast, dus zou ik het jammer vinden als ik ze niet allebei op een eigen NT1 aansluiting kan doen.
Maakt toch niets uit alleen een extra splitter !!!!
Hier in huis heb ik dat wel, op de ene zit de computer en op de andere ook een ISDN telefoon. En hier werkt alles perfect.

Maar ik heb al wel geprobeerd om de computer bij de stekkerdoos van de telefoon in te doen, maar toen kreeg ik precies hetzelfde, het werkte nog steeds niet.
heb je bij de PC wel een afsluitweerstand. Zitter er geen draaiingen in de SO-bus? Ook niet ten opzichte van de bus naar de telefoon?
Als je de tel boven op de aansluiting doet ?

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Waar moet ik bij de pc dan een afsluitweerstand doen? aangezien ik direct van de USB adapter naar de contactdoos ga (en er dus geen poorten vrij blijven)

En volgens mij zitten er geen draaiingen in, want de telefoon werkt ook wel op de kabel van de computer.

Inderdaad...

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:07 schreef Roy het volgende:
Waar moet ik bij de pc dan een afsluitweerstand doen? aangezien ik direct van de USB adapter naar de contactdoos ga (en er dus geen poorten vrij blijven)

En volgens mij zitten er geen draaiingen in, want de telefoon werkt ook wel op de kabel van de computer.
Zelfs als ie gedraait is kan de telefoon gewoon werken en je pc niet. ( is goed te zien met een ISDN tester bv IBT10, bij een datacall enkelt errors )
Je zou in de contactdoos bv 2 100 ohm weerstandejes kunnen plaatsen over de 2 aderparen 3-6 4-5

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40
Kijk eerst even in de NT1 hoe het met de afsluitweerstanden staat.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
In de NT1 staan allebei de weerstanden aan.
Maar hoe kan het dat het in dit huis wel werkt met deze instellingen, en in dat andere huis niet?

Ik ben nu een beetje aan het klooien met de afsluiters. FF kijken hoe dat gaat.

Inderdaad...

Pagina: 1