even F1 t/m F12 proberen en als dat niet lukt dan ging het bij mij altijd door alle knoppen heel snel achter elkaar in te drukken dan komt de goeie vast wel voorbij.
misschien met alt of shift en dan nog een andere toets.
werkte del trouwens ook niet?
misschien met alt of shift en dan nog een andere toets.
werkte del trouwens ook niet?
ehmmmmmm... ik heb nu alle toetsten met en zonder shift en alt geprobeerd.
Lijkt wel of die BIOS uit staat (wat niet kan natuurlijk
)
Lijkt wel of die BIOS uit staat (wat niet kan natuurlijk
Mijn compaq deskpro uit die tijd had geen bios-frontend. Je moest een floppy insteken die een grafisch menu bevatte en waarmee het bios kon worden ingesteld. Die floppy-images kun je van compaq's site halen.
ik zat al die kant op te denken...
het enige wat ik een beetje vreemd vond is dat de computer wel gewoon door gaat naar Windows, er is dus wel degelijk een BIOS aanwezig (anders zou ik toch niet in Windows komen) alleen ik kom er niet in....
ik ga nog maar een keer die Compaq site doorspitten, ik hoop alleen wel dat die diskette's universeel zijn (voor de modellen van die tijd) aangezien het genoemde model niet bekend is...
het enige wat ik een beetje vreemd vond is dat de computer wel gewoon door gaat naar Windows, er is dus wel degelijk een BIOS aanwezig (anders zou ik toch niet in Windows komen) alleen ik kom er niet in....
ik ga nog maar een keer die Compaq site doorspitten, ik hoop alleen wel dat die diskette's universeel zijn (voor de modellen van die tijd) aangezien het genoemde model niet bekend is...
Verwijderd
de bios van een compaq staat op een partitie op je harddisk , met zo een Compaqboot disk , kan je die partitie herstellen , aanmaken , of upgraden
er is volgens fdisk maar een actieve partitie (neemt complete diskruimte in) en toch start de computer door naar windows... maar ik ga zo nog even site van compaq afstruinen..
Verwijderd
idd dat stomme comprak had speciale floppyŽs (en/of cdŽs) om in het bios te komen daarom heb ik een celly 450 afgeschreven omdat ik niet in het bios kon komen (Die klojo had de hdŽs ingesteld en de hd was stuk)
dus die loopt als router
ik zou proberen om aan een bios flop te komen maar dat word een gedonder als ik het zo hoor
dus die loopt als router
ik zou proberen om aan een bios flop te komen maar dat word een gedonder als ik het zo hoor
Het bios staat nie op de hd, de FRONTEND van het bios. Of op floppy... compaq heeft ze zeker nog.Op woensdag 03 april 2002 09:08 schreef Mst het volgende:
er is volgens fdisk maar een actieve partitie (neemt complete diskruimte in) en toch start de computer door naar windows... maar ik ga zo nog even site van compaq afstruinen..
edit: zo uit mn hoofd moet je zoeken naar ROMpaq ofzo.
Even een update...
Omdat het genoemde type bij Compaq niet meer ondersteunt wordt (via de website) heb ik grote moeite om de juiste BIOS diskette te vinden..
Ik heb al een diagnostics diskette gevonden maar die geeft bij de optie diagnostische partitie aanmaken dat er geen ruimte meer is (kan ik inkomen..) maar een echte BIOS diskette ben ik voor een 9220 nog niet tegengekomen.
Omdat het genoemde type bij Compaq niet meer ondersteunt wordt (via de website) heb ik grote moeite om de juiste BIOS diskette te vinden..
Ik heb al een diagnostics diskette gevonden maar die geeft bij de optie diagnostische partitie aanmaken dat er geen ruimte meer is (kan ik inkomen..) maar een echte BIOS diskette ben ik voor een 9220 nog niet tegengekomen.
Stuur anders een mail naar ze. Vraag of een 9xxx-floppy ofzo ook goed is.
Als ik jouw was met dat model nummer,
zou ik sp2824 proberen.
Die bevat de zogenaamde Compaq Setup oftewel programma om je bios settings in te stellen.
Of effe bellen naar 0900 2023091 kost alleen wel 10 cent per minuut
Die kennen je het waarschijnlijk zo vertellen.
Of een mailtje sturen ja.
zou ik sp2824 proberen.
Die bevat de zogenaamde Compaq Setup oftewel programma om je bios settings in te stellen.
Of effe bellen naar 0900 2023091 kost alleen wel 10 cent per minuut
Die kennen je het waarschijnlijk zo vertellen.
Of een mailtje sturen ja.
Speedtouch freak
Pagina: 1