Toon posts:

Kenwood auto MP3 spelers, oud/nieuw model

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een MP3 speler voor in de auto, en mijn oog gaat wellicht vallen op een Kenwood. Nu kom ik daar enkele types van tegen. Weet er iemand wat de oude / nieuwe types zijn :? Het gaat om de volgende types:
MP6090R
KDC-M6021
KDC-M6021G
KDC-M9021

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De MP-6090R bestaat in ieder geval al meer dan een jaar.
Bevalt uitsteekbaar trouwens :)

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is de zoektocht beperkt tot de volgende modellen
MP6090R
KDC-M6021
KDC-PSW6521

Ze liggen in prijs dicht bij elkaar, weet iemand wat de verschillen zijn?

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

sorry voor het openbreken, maar ik vond dit toch wel de moeite waard.
Ik ben zelf al bijna twee jaar in het bezit van de MP6090R en ik ben er super tevreden mee. Voor verschillen zou ik eens kijken op de site van kenwood. Een ding om rekening mee te houden bij je keuze: de versie die ik heb speelt alle mp3's met een tussenpauze van 2 sec. Dat is NIET uit te zetten. (Heb al meerdere malen geklaagd bij kenwood, maar ze doen er niets aan, en volgens hen is het een klacht die ze nog nooit eerder gehad hebben). Ben ik dan de enige mp3 freak die graag gemixte cd's wil horen zonder iedere keer stilte????

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

Denk je dat de topicstarter nu naar een jaar nog geen radio heeft?? |:(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zet je mix weg als 1 mp3, dan wil dat prima, in een stuk door luisteren.
Die pauze's zitten voor zover ik weet in bijna alle apparaten hoor. Kijk naar de gemiddelde audio-cd, daar zit ook 2 seconden pauze tussen de nummers.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Wegzetten als 1 mp3 is niet altijd handig. Skippen naar een ander nummer is dan redelijk lastig.
Het is inderdaad in vervelend en je bent niet de enige met klachten hierover.
Die 6090R werkt bij mij ook al meer dan een jaar uitstekend. Zelfs offroad heb ik hem nog niet kunnen laten overslaan.
Ander nadeel: een nummer vooruit skippen is simpel, een nummer achteruit niet. Hebben andere typen daar ook last van?

[ Voor 17% gewijzigd door Muttley op 13-05-2003 13:15 ]

An 11 is a 10 that swallows

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Ik heb een kenwood mp3 radio, en die speelt prima achter elkaar door hoor, ook met mixen die doorlopen.

[ Voor 17% gewijzigd door fetcher op 13-05-2003 13:18 ]

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 08:03
De KDC-M6021 bevalt uitstekend! Die heeft een grafisch display...
Maar, zou de topicstarter daar na één jaar werkelijk nog behoefte aan hebben?

...

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 13:01:
Denk je dat de topicstarter nu naar een jaar nog geen radio heeft?? |:(
Denk jij dat ik alleen reageer om het probleem van de topicstarter op te lossen???
fetcher schreef op 13 May 2003 @ 13:18:
Ik heb een kenwood mp3 radio, en die speelt prima achter elkaar door hoor, ook met mixen die doorlopen.
En dat zijn dan dus losse nummers? Welk type heb je dan?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• fetcher
Tiberium schreef op 13 May 2003 @ 13:31:
[...]

Denk jij dat ik alleen reageer om het probleem van de topicstarter op te lossen???

[...]

En dat zijn dan dus losse nummers? Welk type heb je dan?
Zal dat vanavond even posten, frontje ligt in de auto :P

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
BredeP schreef op 13 May 2003 @ 13:02:
Zet je mix weg als 1 mp3, dan wil dat prima, in een stuk door luisteren.
Die pauze's zitten voor zover ik weet in bijna alle apparaten hoor. Kijk naar de gemiddelde audio-cd, daar zit ook 2 seconden pauze tussen de nummers.
Hier maak je een klein foutje. De pauze's van 2 seconde waar je het over hebt zitten in de cd en dus niet het apparaat. Als hij een cd heeft met een mix die doorloopt zijn de stiltes op de cd verwijders. Als hij hier toch 2 seconde stilte op door speelt ligt dit aan het apparaat. Een 'normale' cd speler speelt dit zonder stilte af.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Playmaster schreef op 13 May 2003 @ 13:47:
[...]

Hier maak je een klein foutje. De pauze's van 2 seconde waar je het over hebt zitten in de cd en dus niet het apparaat. Als hij een cd heeft met een mix die doorloopt zijn de stiltes op de cd verwijders. Als hij hier toch 2 seconde stilte op door speelt ligt dit aan het apparaat. Een 'normale' cd speler speelt dit zonder stilte af.
ja, maar ik heb dus een MP3 autoradio he (zie topic) en als ik een gemixte cd grab, omzet in mp3, op cd brand en dan afspeel doet ie die pauze ertussen. Kenwood kwam ook met een of ander kont verhaal over dat je die mp3 cd dan moest branden zonder die pauze ertussen. Toen ik reageerde met de vraag waar dat op sloeg, aangezien het om een ISO indeling gaat en niet een AUDIO indeling, kreeg ik de reactie dat het pauzetje weglaten nou eenmaal niet kon. Lekker ondeskundig komt dat over, als je het mij vraagt.

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31
ik ben ook dik tevreden over mijn mp6090r maar vind het wel zuigen dat als een mp3 groter dan 90MB is de speler niet de id3tag laat zien. blijkbaar is het bestand daan te groot voor em. wel jammer aangezien veel livesets etc echt wel groter zijn dan 90mb.

ander nadeel vind ik inderdaad ook dat hij tussen 2 mp3s ongeveer 2sec "pauzeert". mijns inziens zou dit opgelost kunnen worden door gewoon de mp3's vooruit te lezen en dus soort van buffer te gebruiken met afspelen.

overigens heb ik een nieuwere versie van kenwoods mp3s cdspeler gezien en daarbij liet hij wel de id3tag zien bij bestanden groter dan 90MB. maar wat ik absoluut niet snapte is dat het schermpje KLEINER is geworden. en dat vind ik niet leuk. je wilt juist zoveel mogelijk karakters in 1 keer zien.

ohja over dat schermpje. mijn huidige kenwood scrollt de tag af en toe. terwijl ik ook een optie zou willen dat hij continu heen en weer scrollt. wel jammer.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

mijn 6090r is aan gort na 14 maanden; leest geen enkele gecopieerde cd meer :(

¯\_(ツ)_/¯

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

fetcher schreef op 13 May 2003 @ 13:37:
[...]

Zal dat vanavond even posten, frontje ligt in de auto :P
Yo, ben nog steeds benieuwd hoor!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Tiberium schreef op 14 May 2003 @ 12:26:
[...]

Yo, ben nog steeds benieuwd hoor!
zal minimaal de 6021 zijn...

¯\_(ツ)_/¯

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
PuckStar schreef op 13 mei 2003 @ 15:04:
ohja over dat schermpje. mijn huidige kenwood scrollt de tag af en toe. terwijl ik ook een optie zou willen dat hij continu heen en weer scrollt. wel jammer.
Hij scrollt maar 1x (aan het begin) en eventueel als je een bepaalde functie (menu, geloof ik) geselecteerd hebt, maar normaal blijft het bij 1x.
Daarna laat hij alleen de eerste 10 tekens zien en het - teken als een spatie. :'(
Als je de fout hebt gemaakt door meerdere nummers op een cd te zetten waarvan de eerste 10 karakters hetzelfde zijn, geeft hij er nog maar 7 en een vraagteken. Ook tijdens het scrollen :(
Ook dat kan volgens Kenwood niet worden veranderd ( toen ze eindelijk snapten wat ik bedoelde). :(

An 11 is a 10 that swallows

• fetcher
Het is zwarte variant van de KDC-M6021G.

Kwam er trouwens pas achter dat de knopjes naast groen licht ook rood licht kan geven, wat wel een stuk beter staat in mijn Seat Leon :+

[ Voor 66% gewijzigd door fetcher op 14-05-2003 15:18 ]

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

oh nou misschien is dat dan een leuk idee voor als ik weer een ander ga kopen, thnx voor de info

Verwijderd

Topicstarter
En hier de topicstarter weer....

Grappig dat dit topic nog even heeft doorgeleefd. Inmiddels heb ik al een heeeele tijd mijn Kenwood M6021G en hij bevalt zeer goed. Ik heb er nog geen problemen mee kunnen ontdekken.
Pagina: 1