Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Pas maar op! Het kan best zijn dat ie dood aan het gaan is! Kijk anders even of alles goed aangesloten is (voeding en flatcable)
Maakt je hd ook meer kabaal als vroeger? Download dan eens een diagnosticstool van de site van seagate. dan heb je zekerheid.
Wanbeleid is ook beleid.
Mwah ik heb hem pas overgezet in een andere kast en het moederbord trilde een beetje op de achterplank ( goedkoopie computerlandkast) maar nu heb ik hem goed vast gezet en nu herkent ie hem weer wel , beetje vaag maar ik hoop dat het hiermee is opgelost . kabels enzo zitten allemaal goed ..Op dinsdag 02 april 2002 15:41 schreef TweakMaster het volgende:
nog iets speciaals gedaan de laatste tijd met je hdd/kabels/mobo ?
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Nou dit was dus niet de oplossing .. De harde schijf is inmiddelds terug naar seagate. IK had er ff een testje overheen gegooit toen kreeg ik de ERROR : Read verify command failure , Uncorrectable ECC.. Dus d8 nou dan ff een low-level format maybe helpt dat , dus halverwegen gaf ie de melding Write verify command error.. Najah lekker, dus volgens mij issie gaar ..
wat voor seagate is het? (type, model en grootte?)
tis een oudje 8,4 Gb, 5400rpm , type en model weet ik eigenlijk niet ??Op woensdag 03 april 2002 15:19 schreef Terw_Dan het volgende:
wat voor seagate is het? (type, model en grootte?)
dan is het een medalist ST38400A waarschijnlijk (iets in die richting).Op woensdag 03 april 2002 15:52 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
tis een oudje 8,4 Gb, 5400rpm , type en model weet ik eigenlijk niet ??
Uhm als het daarop moet lijken is het ST38410A , heb je daar iets aan ??Op woensdag 03 april 2002 16:19 schreef Terw_Dan het volgende:
[..]
dan is het een medalist ST38400A waarschijnlijk (iets in die richting).
op wat voor controller zit die, heb nog wel eens gezeik gehad met een 6.4 op een udma66 controller (die controller pikte dat niet helemaal)
Mwah hij zit op een udma66 controller , maar hij heeft de rest van de tijd ( 1,5 jaar ofzo ) wel altijd goed gewerkt op die controller ?Op woensdag 03 april 2002 19:43 schreef Terw_Dan het volgende:
op wat voor controller zit die, heb nog wel eens gezeik gehad met een 6.4 op een udma66 controller (die controller pikte dat niet helemaal)
Verwijderd
Laat ik deze topic een goeie maand later maar eens kicken, want ik heb sinds gisteren p[recies hetzelfde probleem, met precies dezelfde schijf. Wat ervaringen:
-Hij detect hem meestal niet
-Als ik aan dezelfde IDE-controller een andere schijf hang, wordt deze soms ook niet gedetect, of verkeerd gedetect
-Hij maakt een piepend/zoemend geluid, met stiltes ertussen, alsof hij probeert op te spinnen, maar dit niet lukt.
Het lullige is dat ik hem gisteravond met veel mazzel aan de praat had; maar dat toen ik vanochtend een backup wou gaan draaien, hij weer onvindbaar was. 3 uur lang klooien met kabels en nogsteeds geen resultaat...
[edit]
Mja, ik heb nu zo ongeveer alle mogelijke jumpersettings, IDE-kabels, master/slave configs geprobeerd, zelfs tot het vervangen van jumpers aan toe. Nog steeds geen enkele detection...
Toch vraag ik me af waarom hij het gisteravond wel deed, en ik gewoon windows heb gedraaid zonder een vastloper of rare performancedips oid (wat toch vrij biojzopdner is voor het draaien van windows
).
Hoe kan ik nou zo'n gelukje als gisteravond nog een keer afdwingen, zodat ik het een en ander kan backuppen??
-Hij detect hem meestal niet
-Als ik aan dezelfde IDE-controller een andere schijf hang, wordt deze soms ook niet gedetect, of verkeerd gedetect
-Hij maakt een piepend/zoemend geluid, met stiltes ertussen, alsof hij probeert op te spinnen, maar dit niet lukt.
Het lullige is dat ik hem gisteravond met veel mazzel aan de praat had; maar dat toen ik vanochtend een backup wou gaan draaien, hij weer onvindbaar was. 3 uur lang klooien met kabels en nogsteeds geen resultaat...
[edit]
Mja, ik heb nu zo ongeveer alle mogelijke jumpersettings, IDE-kabels, master/slave configs geprobeerd, zelfs tot het vervangen van jumpers aan toe. Nog steeds geen enkele detection...
Toch vraag ik me af waarom hij het gisteravond wel deed, en ik gewoon windows heb gedraaid zonder een vastloper of rare performancedips oid (wat toch vrij biojzopdner is voor het draaien van windows
Hoe kan ik nou zo'n gelukje als gisteravond nog een keer afdwingen, zodat ik het een en ander kan backuppen??
Pagina: 1