Toon posts:

Pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem. Gisteren tijdens het gamen liep mijn pc opeens vast. Beeldscherm in standby stand en het lampje van de Hd blijft branden. Pc resetten kan niet. Als hem met de powerknop uitzet gaat hij wel uit, maar als ik hem dan weer aanzet gaat hij weer in de terug naar de bovengenoemde situatie. Alleen als ik de netstroom eraf haal gaat hij metteen weer aan.
als het een keer gebeurde had ik het niet zo erg gevonden, maar het gebeurt nu zelfs als ik norton utilities gebruik. Ik heb XP al geprobeert te herinstalleren, maar dat is nog niet gelukt want hij viel steeds weer uit.

Ik heb mijn kast altijd open staan en mijn ventilators doen het goed. CPU temp is +/- 49 graden.

de specificaties van mijn PC zijn
thunderbird 1000
MSI k7T
2 HDD
2 CD
Voeding 300V

Weet iemand misschien waar ik het probleem moet zoeken.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik weet dat ik altijd geouwehoer heb gehad met norton, probeer eens een format, en instaleer progje voor progje, dan kijken wanneer hij vastloopt.

(Ps een voeding die 300 Volt geeft? :D Zal wel Watt zijn ;))

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klinkt als een brakke voeding.. heb je geen andere om dat even mee te testen?

Verwijderd

[b]Op dinsdag 02 april 2002 14:35 schreef Erazzzer

(Ps een voeding die 300 Volt geeft? :D Zal wel Watt zijn ;))
wooooow heb jij een pc op kracht stroom bijna.
das lijp.

Verwijderd

deed ie in het weging wel goed dan

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
is ie niet te warm geworden? je videokaart? we hadden er vanmorgen een op GoT die dat ook had, dat hij uitviel

check je cooling van je videokaart

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn videokaart te warm zou worden, waarom doet hij het dan meteen weer als ik de stroom er helemaal afhaal? Mijn videokaart zou dan toch nog niet afgekoeld moeten zijn.
Hoe kan ik controleren of het aan mijn voeding ligt? Ik heb namelijk geen vervanger.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
Op dinsdag 02 april 2002 15:57 schreef Dazzle80 het volgende:
Als mijn videokaart te warm zou worden, waarom doet hij het dan meteen weer als ik de stroom er helemaal afhaal? Mijn videokaart zou dan toch nog niet afgekoeld moeten zijn.
Hoe kan ik controleren of het aan mijn voeding ligt? Ik heb namelijk geen vervanger.
dat is niet zo mooi, want die heb je waarschijnlijk wel nodig, dus even van iemand proberen te lenen ofzo.

en videokaart zou het kunnen zijn. mocht de koeling daarvan kapot zijn ook een andere kaart proberen voor het geval hij geroosterd is en misschien in veilige modus even norton eraf knallen misschien dat die je dwars zit succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo even proberen om een andere videokaart in mijn systeem t e stoppen. Is het misschien ook mogelijk dat mijn hardeschijven uitschakelen, want die voelden erg warm aan.

Mijn voeding is het volgens mij niet, want ik heb alle hardware losgehaald, behalve 1 hd en mijn videokaart. En ook toe viel hij uit.

Ik heb overgens een 7200X en een 5400X hd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook ergens iets gelezen over meer mensen met problemen met hun moederbord. Ik heb een MSI K7tpro2a

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
Op dinsdag 02 april 2002 17:20 schreef Dazzle80 het volgende:
Ik ga zo even proberen om een andere videokaart in mijn systeem t e stoppen. Is het misschien ook mogelijk dat mijn hardeschijven uitschakelen, want die voelden erg warm aan.

Mijn voeding is het volgens mij niet, want ik heb alle hardware losgehaald, behalve 1 hd en mijn videokaart. En ook toe viel hij uit.

Ik heb overgens een 7200X en een 5400X hd
dan kan het alsnog je voeding zijn doordat deze misschien brak is. al zou je er bij wijze van spreken een ledje aan hangen dan kan die misschien nog wel uitvallen :) snap ie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist twee andere videokaarten en die gaven de zelfde problemen. Mijn eigen kaart gaf in een ander systeem geen probleem. De mogelijkheid dat mijn videokaart de problemen veroorzaakt is dus uitgesloten.

Op welke manier kan ik testen of het mijn voeding, behalve dan door mijn voeding te vervangen?

In iedergeval al bedankt voor de reacties tot nu toe
Pagina: 1