Toon posts:

zelf kast bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zelf een kast bouwen maarik weet niet goed hoe ik te werk moet gaan. Ik wil hem van hout maken, maar ik heb moeite met mijn casing waar ik mijn cd-rom, etc in ga bouwen. Heeft iemand misschien hier een ontwerp??

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Moet je eens kijken in de topic van ReseTTim, die maakt al die kasten etc. vraag het eens aan hem

suc6

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

als ik jou was zou ik een oude case rippen (de brackets voor cd-rom, hd en de backplate met bevestingen voor de kaarten) Dan ben je van een hoop gemeet en gezeik af.

Verwijderd

Er zijn een hoop topics over casebouwen geweest. In principe is het simpel: 6 planken met een stel gaten erin voor de CDROM/floppy/casefans/voeding/whatever.

Verwijderd

Denk er wel om dat hout niet ech warmtegeleidend is, dus rekening houden met de koeling.
Ander aspect is dat het vocht kan opnemen en dus krom kan trekken, dus zorg er voor dat je het hout goed in de lak/verf zet om dit te voorkomen.

Verwijderd

http://www.bit-tech.net/article/67/1

Ze hebben het hier over het bouwen van een Acryl Case.
Maar het principe blijft hetzelfde. LEES GOED.

Stappenplan:Planning worksheet

Verwijderd

Voordeel van hout is, is dat het makelijk te bewerken is (veel makelijker dan staal).
Als je wat hout heb liggen zou ik zeggen: ga daar mee aan de gang, heb je wat je wil kun je 't van staal/alu gaan maken.

Verwijderd

case van hout.. klinkt leuk, maar als ie een beetje te warm wordt gaat ie fikken volgens mij :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 15:01 schreef Carfield het volgende:
case van hout.. klinkt leuk, maar als ie een beetje te warm wordt gaat ie fikken volgens mij :)
:o

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:01 schreef Carfield het volgende:
Dan smelt eerder mijn hardware :) je hebt zeker geen natuurkunde gehad :)

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Neem Aliminium, lekker koel, licht en stevig, hout is niet goed en houd warmte binnen, zo wordt je kees natuurlijk wel verot :+

http://flickr.com/photos/itommy/

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb hier een zelf gebouwde kubus van hout. Hij is goed gelukt en er zijn geen problemen met warmte en/of krom trekken.

DVD ligt op een horizontaal plankje aan de achterkant en de voorkant rust gewoon op de buitenkant van de case.

HD zit met ducktape aan de zijkant geplakt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
hout geleidt inderdaad slecht de warmte, maar ik doe een goede airflow met flink wat ventilatoren. Dat krom trekken valt reuze mee.

Ik lak natuurlijk mijn hout eerst goed zodat het niet gaat rotten, etc.

Ik ga er binnenkort aan beginnen en ik zal hier pics plaatsen zogauw die af is en neit eerder!

Verwijderd

als ik jou was zou ik gewoon een normale case nemen, daar de kappen vanaf halen en die vervangen door houten kappen :)

je gebruik dus het frame en de backplate etc van je normale kast :)

• T. van Beek

T. van Beek

flickritus

Aliminium lijtk mij ook cooler ;) Maar laat de plaatjes komen :*

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:15 schreef Schum1 het volgende:
als ik jou was zou ik gewoon een normale case nemen, daar de kappen vanaf halen en die vervangen door houten kappen :)

je gebruik dus het frame en de backplate etc van je normale kast :)
Das toch niet leuk? :7

• blackbit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01-2008

blackbit

626C6163 6B626974

een ding waar je best op let : Als je een case van hout maakt, koop dan een spuitbus met alu-verf. Dit is een grondverf voor motorblokken etc. die aluminiumdeeltjes bevat. Zorg dat je de binnenkant van je kast hiermee volledig verft (2 lagen). Dit houdt storende signalen buiten, en heeft als voordeel dat je je houten kast kunt aarden (en ook je moederbord etc.).

P.S. : Dit zorgt ook voor betere warmtespreiding + het hout neemt minder vlug de warmte van het systeem over.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op dinsdag 02 april 2002 15:21 schreef blackbit het volgende:
en heeft als voordeel dat je je houten kast kunt aarden (en ook je moederbord etc.).
Als je er geen alu op spuit hoeft het hout ook niet geaard te zijn want er kan dan gewoon geen spanning op staan :)

Moederbord is volgens mij via je atx connector geaard, want in een normale kast zitten er spacers tussen het mobo en de kast zodat het mobo geen contact maakt met de rest want dan krijg je kortsluiting.

Correct me if I am wrong :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

eeh cool een systeemkast van hout :)

laatst zag ik ook wat beeldschermen van hout...
zag er wel flex uit :Y)

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

Ik denk dat het van hout veel makkelijker is dan van (een) metaal. Veel makkelijker te bewerken.

\_Specs_/

Verwijderd

Ik ga flitecasehout gebruiken. Je kent dat wel: dat spul waar ze ook die stage-kisten van maken. Dat spul is oersterk, en maar een mm of 6 dik.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Hmm, van Lego? :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op dinsdag 02 april 2002 17:19 schreef DaBit het volgende:
Ik ga flitecasehout gebruiken. Je kent dat wel: dat spul waar ze ook die stage-kisten van maken. Dat spul is oersterk, en maar een mm of 6 dik.
Nee ken ik niet. Is dat spul duur? Ik heb zelf triplex van 12mm gebruikt, kost niks en is stevig genoeg :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op dinsdag 02 april 2002 17:21 schreef Gizz het volgende:

[..]

Nee ken ik niet. Is dat spul duur? Ik heb zelf triplex van 12mm gebruikt, kost niks en is stevig genoeg :)
ook wel hardboard genaamt

Dat is idd kei hard en sterk spul
En meestal maar 6mm dik.

• T. van Beek

T. van Beek

flickritus

Maar mij lijkt Aluminium of een Ander metaal ook cooler, lijkt jullie hout niet minder mooi? Ik zou voor meer tijd maar mooi resultaat gaan.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op dinsdag 02 april 2002 17:34 schreef Exercy het volgende:
Maar mij lijkt Aluminium of een Ander metaal ook cooler, lijkt jullie hout niet minder mooi? Ik zou voor meer tijd maar mooi resultaat gaan.
Ik heb m'n houten cube zilver gespoten, is ook mooi hoor :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Deze heb ik gemaakt.. Ik zou beginnen met een gedetailleerd ontwerp te tekenen, dus alles wat je erin gaat zetten precies opmeten etc. Hou er vooral rekening mee dat je overal makkelijk bij moet kunnen als het in elkaar zit. Let er ook op dat je de kast ruim genoeg houdt zodat je eventueel later een onderdeel kan vervangen door een met iets grotere afmetingen. Ow ja : MDF trekt NIET krom en gaat NIET rotten. Allemaal zwaar overdreven. Je zet je pc toch niet buiten, althans ik niet. Zolang het maar droog blijft.

/edit : nog effe een foto gemaakt (open)

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1