Ik wil zelf een kast bouwen maarik weet niet goed hoe ik te werk moet gaan. Ik wil hem van hout maken, maar ik heb moeite met mijn casing waar ik mijn cd-rom, etc in ga bouwen. Heeft iemand misschien hier een ontwerp??
Moet je eens kijken in de topic van ReseTTim, die maakt al die kasten etc. vraag het eens aan hem
suc6
suc6
als ik jou was zou ik een oude case rippen (de brackets voor cd-rom, hd en de backplate met bevestingen voor de kaarten) Dan ben je van een hoop gemeet en gezeik af.
Verwijderd
Er zijn een hoop topics over casebouwen geweest. In principe is het simpel: 6 planken met een stel gaten erin voor de CDROM/floppy/casefans/voeding/whatever.
Verwijderd
Denk er wel om dat hout niet ech warmtegeleidend is, dus rekening houden met de koeling.
Ander aspect is dat het vocht kan opnemen en dus krom kan trekken, dus zorg er voor dat je het hout goed in de lak/verf zet om dit te voorkomen.
Ander aspect is dat het vocht kan opnemen en dus krom kan trekken, dus zorg er voor dat je het hout goed in de lak/verf zet om dit te voorkomen.
Verwijderd
http://www.bit-tech.net/article/67/1
Ze hebben het hier over het bouwen van een Acryl Case.
Maar het principe blijft hetzelfde. LEES GOED.
Stappenplan:Planning worksheet
Ze hebben het hier over het bouwen van een Acryl Case.
Maar het principe blijft hetzelfde. LEES GOED.
Stappenplan:Planning worksheet
Verwijderd
Voordeel van hout is, is dat het makelijk te bewerken is (veel makelijker dan staal).
Als je wat hout heb liggen zou ik zeggen: ga daar mee aan de gang, heb je wat je wil kun je 't van staal/alu gaan maken.
Als je wat hout heb liggen zou ik zeggen: ga daar mee aan de gang, heb je wat je wil kun je 't van staal/alu gaan maken.
Verwijderd
case van hout.. klinkt leuk, maar als ie een beetje te warm wordt gaat ie fikken volgens mij
Verwijderd
Op dinsdag 02 april 2002 15:01 schreef Carfield het volgende:
case van hout.. klinkt leuk, maar als ie een beetje te warm wordt gaat ie fikken volgens mij
Dan smelt eerder mijn hardwareOp dinsdag 02 april 2002 15:01 schreef Carfield het volgende:
Neem Aliminium, lekker koel, licht en stevig, hout is niet goed en houd warmte binnen, zo wordt je kees natuurlijk wel verot
http://flickr.com/photos/itommy/
Heb hier een zelf gebouwde kubus van hout. Hij is goed gelukt en er zijn geen problemen met warmte en/of krom trekken.
DVD ligt op een horizontaal plankje aan de achterkant en de voorkant rust gewoon op de buitenkant van de case.
HD zit met ducktape aan de zijkant geplakt
DVD ligt op een horizontaal plankje aan de achterkant en de voorkant rust gewoon op de buitenkant van de case.
HD zit met ducktape aan de zijkant geplakt
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
hout geleidt inderdaad slecht de warmte, maar ik doe een goede airflow met flink wat ventilatoren. Dat krom trekken valt reuze mee.
Ik lak natuurlijk mijn hout eerst goed zodat het niet gaat rotten, etc.
Ik ga er binnenkort aan beginnen en ik zal hier pics plaatsen zogauw die af is en neit eerder!
Ik lak natuurlijk mijn hout eerst goed zodat het niet gaat rotten, etc.
Ik ga er binnenkort aan beginnen en ik zal hier pics plaatsen zogauw die af is en neit eerder!
Verwijderd
als ik jou was zou ik gewoon een normale case nemen, daar de kappen vanaf halen en die vervangen door houten kappen 
je gebruik dus het frame en de backplate etc van je normale kast
Aliminium lijtk mij ook cooler
Maar laat de plaatjes komen
Das toch niet leuk?Op dinsdag 02 april 2002 15:15 schreef Schum1 het volgende:
als ik jou was zou ik gewoon een normale case nemen, daar de kappen vanaf halen en die vervangen door houten kappen
een ding waar je best op let : Als je een case van hout maakt, koop dan een spuitbus met alu-verf. Dit is een grondverf voor motorblokken etc. die aluminiumdeeltjes bevat. Zorg dat je de binnenkant van je kast hiermee volledig verft (2 lagen). Dit houdt storende signalen buiten, en heeft als voordeel dat je je houten kast kunt aarden (en ook je moederbord etc.).
P.S. : Dit zorgt ook voor betere warmtespreiding + het hout neemt minder vlug de warmte van het systeem over.
P.S. : Dit zorgt ook voor betere warmtespreiding + het hout neemt minder vlug de warmte van het systeem over.
Als je er geen alu op spuit hoeft het hout ook niet geaard te zijn want er kan dan gewoon geen spanning op staanOp dinsdag 02 april 2002 15:21 schreef blackbit het volgende:
en heeft als voordeel dat je je houten kast kunt aarden (en ook je moederbord etc.).
Moederbord is volgens mij via je atx connector geaard, want in een normale kast zitten er spacers tussen het mobo en de kast zodat het mobo geen contact maakt met de rest want dan krijg je kortsluiting.
Correct me if I am wrong
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
eeh cool een systeemkast van hout 
laatst zag ik ook wat beeldschermen van hout...
zag er wel flex uit
laatst zag ik ook wat beeldschermen van hout...
zag er wel flex uit
Ik denk dat het van hout veel makkelijker is dan van (een) metaal. Veel makkelijker te bewerken.
\_Specs_/
Verwijderd
Ik ga flitecasehout gebruiken. Je kent dat wel: dat spul waar ze ook die stage-kisten van maken. Dat spul is oersterk, en maar een mm of 6 dik.
Nee ken ik niet. Is dat spul duur? Ik heb zelf triplex van 12mm gebruikt, kost niks en is stevig genoegOp dinsdag 02 april 2002 17:19 schreef DaBit het volgende:
Ik ga flitecasehout gebruiken. Je kent dat wel: dat spul waar ze ook die stage-kisten van maken. Dat spul is oersterk, en maar een mm of 6 dik.
ook wel hardboard genaamtOp dinsdag 02 april 2002 17:21 schreef Gizz het volgende:
[..]
Nee ken ik niet. Is dat spul duur? Ik heb zelf triplex van 12mm gebruikt, kost niks en is stevig genoeg
Dat is idd kei hard en sterk spul
En meestal maar 6mm dik.
Maar mij lijkt Aluminium of een Ander metaal ook cooler, lijkt jullie hout niet minder mooi? Ik zou voor meer tijd maar mooi resultaat gaan.
Ik heb m'n houten cube zilver gespoten, is ook mooi hoorOp dinsdag 02 april 2002 17:34 schreef Exercy het volgende:
Maar mij lijkt Aluminium of een Ander metaal ook cooler, lijkt jullie hout niet minder mooi? Ik zou voor meer tijd maar mooi resultaat gaan.
Deze heb ik gemaakt.. Ik zou beginnen met een gedetailleerd ontwerp te tekenen, dus alles wat je erin gaat zetten precies opmeten etc. Hou er vooral rekening mee dat je overal makkelijk bij moet kunnen als het in elkaar zit. Let er ook op dat je de kast ruim genoeg houdt zodat je eventueel later een onderdeel kan vervangen door een met iets grotere afmetingen. Ow ja : MDF trekt NIET krom en gaat NIET rotten. Allemaal zwaar overdreven. Je zet je pc toch niet buiten, althans ik niet. Zolang het maar droog blijft.
/edit : nog effe een foto gemaakt (open)
/edit : nog effe een foto gemaakt (open)
Concrete Loop Watercooling
Pagina: 1