Vreemd toetstenbord probleem - Messenger - XP / 98

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Laatst was ik op een Thinkpad 390E aan het experimenteren onder Windows XP met hulp op afstand via de messenger. Opeens veranderde de layout van het toetsenbord, de rechterkant (hjkluiopnm,) geeft nummers of andere tekens in plaats van letters.

Ditzelfde heb ik ook gehad in de Messenger onder Windows 98 op dezelfde computer, vreemd genoeg gebeurde dit alleen wanneer ik een teletekst-viewer installeerde (hm overbodig ook...) Daar hielp het de-installeren van die viewer, maar onder windows XP helpt alleen het inloggen op een andere account.

Vaag probleempje niet :?
Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het op te lossen (telkens een andere account aanmaken is een beetje omslachtig)... :)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

toetsenbord stuk :?

Verwijderd

Weleens gedacht aan numlock??
Op een laptopje zit het nummerieke gedeelte in het qwerty gedeelte verwerkt, om precies te zijn idd aan de kant die jij beschrijft. Waarschijnlijk zetten die porgjes je numlock op de een of andere manier aan.

• pinockio
Toetsenbord is gewoon helemaal in orde. Numlock is ook uit. (Dat laatste was het eerste waar ik aan dacht...)

Weird.

(Edit: ook de 'punt' verandert, wordt een komma.)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En toch heb ik ook het vermoeden dat het ligt aan de numlock.

Pas ook een keer aan het spelen geweest met hulp-op-afstand. Ik had hetzelfde 'probleem'

Standaard staat m'n numlock uit. Maar toen de verbinding met de andere pc tot stand kwam (ik weet niet meer of ik nou host of client was), had ik ook dat gedram dat m'n numerieke gedeelte was ingeschakeld (ook laptop hier)

Beide partijen kunnen de numlock in- en uitschakelen.

De andere partij heeft de numlock standaard wel aan.
Nu weet niet niet meer het het direct na de verbinding was; of m'n lampie van de laptop ging branden of niet... maar ik zou er toch nog maar eens goed op gaan letten. Handmatig gewoon numlock aan/uitschakelen.....

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 18:57
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn laptop (xp/msn) --> ff computer opnieuw opstarten en prob is opgelost !

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• pinockio
Herstarten loste het niet op... Het was WEL de numlock-toets |:( - sorry mensen, ik had niet gezien dat je die (de)activeert met SHIFT ScrLK/NumLK. (Ik gebruik zelf namelijk geen NumLock op deze laptop.)

Toch wel vaag dat dat zich in je instellingen nestelt - vind ik eigenlijk een bug :). Ik heb er nog geen verklaring voor, en ook niet voor het feit dat iets dergelijks gebeurde toen ik die teletekst-viewer installeerde.

Bedankt voor de suggesties!

Pagina: 1