24 volt > hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kk wou nog n topic starte waar duidelijk instaat hoe je een 24 volt uit een 12v voeding haalt
en dit keer n duidelijke topic
Dus als je het niet weet aleen comentaar
want anders blijvd ie nie duidelijk..
en ook omda k nie weet hoe je 24v eruit moet halen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:25

Super_ik

haklust!

24v krijg je door je -12 lijn als massa te gebruiken en je +12 lijn als plus, maar of je voeding dit echt lekker vindt, aangezien alleen je mobo -12 krijgt :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 14:46

Twarp

just grin...

Je kan bijvoorbeeld eerst zelf eens duidelijk schrijven dan is de drang om er een onzin topic van te maken ook minder groot. Bovendien als jij je als serieuze poster wil profileren dan zou ik ook maar eens goede en nuttige reacties geven, je weet zelf wel waar ik het over heb. Dit moest ik even kwijt.

Maar goed in je pc is er een -12V en uiteraard een +12V aansluiting. Waar tussen dus 24V verschil zit. Alleen kan je die niet zo zwaar belasten (de -12V bedoel ik). De meeste voedingen hebben overigens wel een kleine beschrijving met welke draad wat voor spanning bevat. Een multimeter zou in jou geval, wanneer er geen beschrijving is een goede oplossing zijn.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 14:25 schreef Twarp het volgende:
Je kan bijvoorbeeld eerst zelf eens duidelijk schrijven dan is de drang om er een onzin topic van te maken ook minder groot. Bovendien als jij je als serieuze poster wil profileren dan zou ik ook maar eens goede en nuttige reacties geven, je weet zelf wel waar ik het over heb. Dit moest ik even kwijt.
k nam aleen t iniatief
en k moest t ff weten.. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
btw wat als mn voeding t nie aankan ??
kan r iest doorbrande ofzo ?
doet de 24v "ding"
ofwat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 14:19 schreef dahaaz het volgende:
kk wou nog n topic starte waar duidelijk instaat hoe je een 24 volt uit een 12v voeding haalt
en dit keer n duidelijke topic
Dus als je het niet weet aleen comentaar
want anders blijvd ie nie duidelijk..
en ook omda k nie weet hoe je 24v eruit moet halen |:(
Mijn god! Als je een duidelijk topic wilt starten, kun je dan op zijn minst je nederlands eens bijschaven? Ik tel in die paar regels maar liefst 20 taalfouten. Het lijkt wel alsof je het met opzet moeilijk leesbaar wilt maken. :(

[edit, dislexie]
Oh, sorry, ik pluis niet iedereen uit voordat ik opmerkingen maak over taalgebruik, het leek alsof je wel erg veel aan het afkorten was gegaan zoals sommigen bewust doen.
Sja, misschien zit het openen van een duidelijk topic er voor jou dan gewoon niet in :'(
[/edit]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je om te beginnen al 24V voor nodig?

Enne ben je gruwelijk dyslectisch, of gewoon te lui om normale zinnen te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Pfff nieuwkomer, moet nog leren praten/schrijven. >:)

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:35 schreef DaBit het volgende:
Waar heb je om te beginnen al 24V voor nodig?

Enne ben je gruwelijk dyslectisch, of gewoon te lui om normale zinnen te bouwen?
Voor n ventilator

en ik heb waarscheinelijk het hernstigste geval van dislexie in noord-brabant (6soorten |:( )
aleen als tege pool een iq die geschat word op 140 *D
edit:

en daar maak k geen grapjes over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

Op dinsdag 02 april 2002 15:39 schreef dahaaz het volgende:

[..]

Voor n ventilator

en ik heb waarscheinelijk het hernstigste geval van dislexie in noord-brabant (6soorten |:( )
is niet te merken :{
Op dinsdag 02 april 2002 15:39 schreef Bart-01 het volgende:
Pfff nieuwkomer, moet nog leren praten/schrijven. >:)
wel meer dan dat :{

8<------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:40 schreef Super_ik het volgende:

[..]

[..]

wel meer dan dat :{
zoals ?
enne..
da was echt geen grapje
edit:

en da k erg slordig schrijf komt ook omdat ik op mn werk zit
en dit sneaky tusse door moet doen

en iq 140 - 6x dislexie = iq van 89 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Voor n ventilator

edit:

en daar maak k geen grapjes over
Als je dyslectisch bent, dan zal ik niet te hard oordelen over jouw taalgebruik. Maartoch, voor dyslectische mensen zijn woorden gewoon plaatjes, maar ze kunnen wel die plaatjes onthouden. Dus zou je kunnen zien dat het niet 'voor n ventilator' is, maar 'voor een ventilator'. Zeker met een IQ van 140 moet je die link kunnen leggen. Dat het fout gaat voor de complexere woorden, vooruit dan maar.

Ik raad je toch aan om wat meer aandacht te besteden aan je taalgebruik.

Verder moet je met een IQ van 140 prima in staat zijn om te bedenken dat een voeding die 0.5A op de -12 kan leveren, ook gelijk de stroom die je van je 24V af kunt trekken beperkt tot 0.5A, en dat je dus maximaal 12W aan fans kunt installeren. Om je volgende vraag maar vast te beantwoorden :P

/ontopic:

Kapotgaan doet je voeding niet als je 'm overbelast. Daar zijn ze bijna allemaal tegen beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 19:46
Je kan toch ook 2 voedingen aan elkaar koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:47 schreef DaBit het volgende:

[..]

Als je dyslectisch bent, dan zal ik niet te hard oordelen over jouw taalgebruik. Maartoch, voor dyslectische mensen zijn woorden gewoon plaatjes, maar ze kunnen wel die plaatjes onthouden. Dus zou je kunnen zien dat het niet 'voor n ventilator' is, maar 'voor een ventilator'. Zeker met een IQ van 140 moet je die link kunnen leggen. Dat het fout gaat voor de complexere woorden, vooruit dan maar.

Ik raad je toch aan om wat meer aandacht te besteden aan je taalgebruik.

Verder moet je met een IQ van 140 prima in staat zijn om te bedenken dat een voeding die 0.5A op de -12 kan leveren, ook gelijk de stroom die je van je 24V af kunt trekken beperkt tot 0.5A, en dat je dus maximaal 12W aan fans kunt installeren. Om je volgende vraag maar vast te beantwoorden :P

/ontopic:

Kapotgaan doet je voeding niet als je 'm overbelast. Daar zijn ze bijna allemaal tegen beveiligd.
toon volledige bericht
Tnx voor begrip en zal minder snel typen
maar kwa woorden = plaatje(s) dat klopt echt niet
en bij mij ligd dat nog complexer want k heb 6soorten die elkaar doorkruisen en opheffen en extra omlaag helpen blabla
any way k zal meer mn best doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

Op dinsdag 02 april 2002 15:44 schreef dahaaz het volgende:

[..]

zoals ?
enne..
da was echt geen grapje
edit:

en da k erg slordig schrijf komt ook omdat ik op mn werk zit
en dit sneaky tusse door moet doen

en iq 140 - 6x dislexie = iq van 89 |:(
dat je dislectisch bent zal best, maar dan is er naast spel fauten nog de taalfouten en helemaal de manier waarop en met een iq van 140 zou je heel goed in staat moeten zijn zelf s iets te redenenen en zelf ergens over na te denken, we hebben nog steeds de got search en google, en als je een vraag stelt hoef je jezelf nie achtelijk te voelen dus geen |:( graag , want da ziet er al zo negatief uit, net alsof je t antwoord eigelijk helemaal niet wil weten ofzo.
[edit] en op je werk moet je niet sneaky dingen doen, das nie goed voor de werk sfeer, doe t nie, of nie sneaky, :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
got it
en als ik thuis ben kan ik een betere beschrijving geven van mijn voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 15:52 schreef dahaaz het volgende:
en bij mij ligd dat nog complexer want k heb 6soorten die
Doe je het weer...

'ligd' in plaats van ligt is prima, daar valt niemand hier over. Maar 'k' in plaats van 'ik' is weer niet okee, want dat kun je wel goed doen als je wilt.

Ik hou erover op: ik ben tenslotte geen mod of ander controlerend figuur :) . Welkom op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 16:00 schreef DaBit het volgende:

[..]

Doe je het weer...

'ligd' in plaats van ligt is prima, daar valt niemand hier over. Maar 'k' in plaats van 'ik' is weer niet okee, want dat kun je wel goed doen als je wilt.

Ik hou erover op: ik ben tenslotte geen mod of ander controlerend figuur :) . Welkom op GoT.
ikke ben er al langer,
aleen nie zo actief
en ja k moet er aan wenne
anyway tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mannetje..
koop dan gewoon een simpel 24volt gelijkstroom adaptertje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 16:11 schreef TweakMaster het volgende:
mannetje..
koop dan gewoon een simpel 24volt gelijkstroom adaptertje ofzo.
MANNETJE ik wil m toch van mijn voeding af halen
da heb k al gezegd
en plaats je eige nie bove mij
dat ben k ook nie van plan
lets be nice *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Zet geen 24 volt ventilator op de -12 en +12 van je voeding.

2a) Probeer de ventilator eens op 12 Volt. Doet ie het? Klaar.

2b) Doet ie het niet?
Koop een 12 Volt ventilator, of maak een kleine 24volt voeding (kortsluitvast trafo'tje, diodebrug, elko, eventueel LM317+potje+R+C of 7824+C), of maak een spanningsverdubbelaar (schema), of....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaHaaz, ik weet hoe je je voelt hoor, ik heb een lichte vorm van dislexie en ik weet hoe dom dat over kan komen. |:(

Jongens geef nou maar gewoon antwoord op zijn vraag en basta. :(

Ik wil namelijk ook een
2 x 120 MM 24 v in mijn pctje plaatsen. :? ;(

-= KAN HET OF KAN HET NIET =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 17:54 schreef TT79 het volgende:
DaHaaz, ik weet hoe je je voelt hoor, ik heb een lichte vorm van dislexie en ik weet hoe dom dat over kan komen. |:(

Jongens geef nou maar gewoon antwoord op zijn vraag en basta. :(

Ik wil namelijk ook een
2 x 120 MM 24 v in mijn pctje plaatsen. :? ;(

-= KAN HET OF KAN HET NIET =-
Augustus heeft je net een schemaatje gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wikkel zelf je ringkern trafo alleen heb je dan het probleem dat daar wisselspanning in moet :? toch :? (trouwens ik heb ook Dyslectie / Dysfasie en ik haal m'n taalfouten er meestal uit door gewoon alles nog even door te lezen voordat ik als een gek ga posten |:()

ringkerntrafo:

300 wikkelingen primary
600 wikkelingen secundaire is meer dan zat voor 12 naar 24 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 18:20 schreef mast3r het volgende:
wikkel zelf je ringkern trafo alleen heb je dan het probleem dat daar wisselspanning in moet :? toch :?
ringkerntrafo:

300 wikkelingen primary
600 wikkelingen secundaire is meer dan zat voor 12 naar 24 volt
Volgens mij kan dat ook gewoon met gelijkspanning. Je kunt zo'n transformatortje zelf al een beetje inelkaar flansen door zo'n kern te nemen als die je ook wel in je kast, bij je LED-draadjes vindt. Als je daar nou een spoeltje om kunt fixen, kun je een heel eind komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 20:16 schreef cheezo het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat ook gewoon met gelijkspanning. Je kunt zo'n transformatortje zelf al een beetje inelkaar flansen door zo'n kern te nemen als die je ook wel in je kast, bij je LED-draadjes vindt. Als je daar nou een spoeltje om kunt fixen, kun je een heel eind komen...
Nee man, een trafo transformeert alleen wisselspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ergens een andere trafo zoeken. maar je kan idd je -12v gebruiken, maar ik zou het niet proberen.

over dyslexie: zie mijn post in [topic=456918].
mensen moeten er niet over z**ken, als je dyslexie hebt kan je er ook nix aan doen(ik acsepteer mensen zoals ze zijn, dat is wel een goeie eigenschap van mij ;) )

het is laat, dus let even niet op tiepfout(en) :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

[..]

Voor n ventilator

Oke dat je schrijffouten maakt kan ik nu begrijpen, mijn excuses voor de dan toch wel harde reactie. Maar begrijp mij goed, ik heb meerdere replies van je gelezen en die sloegen dan dus nergens op. Let daar een beetje op. Verder vroeg ik mij af waarvoor je 24V nodig heb, het is best wel link als je begint te klooien in een voeding. De beste tweaker is nog steeds een levende!!!

Die -12V is waarschijnlijk te zwak voor een ventilator, probeer anders een 230V of gewoon 12V ventilatoren, dan weet je zeker dat het je gaat lukken, bovendien kan je hier ook meer voorbeelden vinden en schema's voor 12V ventilatoren.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 10:34 schreef Twarp het volgende:

[..]

Oke dat je schrijffouten maakt kan ik nu begrijpen, mijn excuses voor de dan toch wel harde reactie. Maar begrijp mij goed, ik heb meerdere replies van je gelezen en die sloegen dan dus nergens op. Let daar een beetje op. Verder vroeg ik mij af waarvoor je 24V nodig heb, het is best wel link als je begint te klooien in een voeding. De beste tweaker is nog steeds een levende!!!
o.k
enne ik doe mijn best
en ja ik heb besloten toch maar te gaan kijken naar andere oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Op woensdag 03 april 2002 10:39 schreef dahaaz het volgende:

[..]

o.k
enne ik doe mijn best
en ja ik heb besloten toch maar te gaan kijken naar andere oplossingen
He, dit ziet er al heel erg goed uit, keep up the good work!!! Had je iets speciaals in gedachten dan? Vertel nog eens wat meer, wellicht kunnen we helpen.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wa's dat nou weer voor een onzin dat je met je -12V en +12V niet een fannetje van stroom zou kunnen voorzien? Gaat prima, zolang je maar niet boven de maximale stroomcapaciteit uitkomt.

Die -12V zit er, dus kun je 'm ook maar beter gebruiken. Tot 500mA (0.5A, 12W fan) heb je zowiezo geen probleem. Daarboven moet je even kijken hoeveel je -12V kan leveren (staat op je voeding).

Een trafootje, bruggelijkrichter en elco kosten samen weer een berg geld. Niet doen dus; gewoon je ATX voeding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 20:44 schreef exter het volgende:

[..]

Nee man, een trafo transformeert alleen wisselspanning.
ok, ff nagekeken, je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 13:53

msentinelb

Arghhhhh!

Op het moment heb ik 2 fans van 24 volt op 24 volt lopen in me case. een van 12cm bij 12cm aan de bovenkant voor de exhaust en een van 9cm bij 9 cm aan de voorkant voor de intake.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 13:53

msentinelb

Arghhhhh!

Ow en ik heb het op deze manier gedaan. ik heb een trafo die 230 volt omzet in 24 volt wisselspanning. dan nog een gelijkrichter die er gelijkspanning van maakt er tussen. en nog een transistor (spanningsregelaar van 24 volt). en dan ben je klaar. dus het is best mogenlijk.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 13:22

M14

Je meet op een computervoeding wel 24 volt tussen de -12v en +12v lijn, maar als je em belast (ook al is het een fietsenlampje), dan springt ie op kortsluitingbeveiliging (en ja, ik heb het zelf geprobeerd! Het werkt echt niet)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Nederlands sucks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op zondag 07 juli 2002 21:56 schreef G_SHOCK het volgende:
offtopic:
Nederlands sucks!!!
Ja, anders post je nuttige dingen ofzo :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 09:42

ReseTTim

Chocolate addicted

plaats die 24V fan toch gewoon op een 12V aansluiting.. meestal werken die fannetjes dan nog perfect. ok ze draaien misschien wat minder snel maar ze zijn iig wel stiller :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 21:13 schreef msentinelb het volgende:
Ow en ik heb het op deze manier gedaan. ik heb een trafo die 230 volt omzet in 24 volt wisselspanning. dan nog een gelijkrichter die er gelijkspanning van maakt er tussen. en nog een transistor (spanningsregelaar van 24 volt). en dan ben je klaar. dus het is best mogenlijk.
Standaardvoedinkje,
geen bufferelco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-08 10:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dit is al ff geleden, maar ik wil ff kwijt dat IQ niet meteen betekent dat je alles perfect kan enzo.
Ik ben op het VWO 2 keer blijven zitten omdat ik me niet op de stof kon concentreren ondanks mijn IQ van rond de 130...
Nu doe ik MBO Informatica en dat gaat prima, omdat de stof me interesseert. Waarschijnlijk zou ik ook het HBO wel aankunnen, maarja daar heb je een HAVO of MBO diploma voor nodig :(
Dus denk alsjeblieft ff na voordat je een reactie als dit post:
Daar kan je mensen heel erg mee kwetsen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al 3 maanden geleden...
Pagina: 1