Fans op ASUS MB.

Pagina: 1
Acties:

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dus in mijn manual geken van ASUS mobo boekje (a7v266-e) d8 ik, en daar stond niets speciaals in. Alle connectoren op mobo heb ik nu in gebruik, maar ik wil er meer fans in hebben, deze moeten dus op de voeding aangesloten worden... maar hoe? Ik zou graag weten waarmee, en waar/hoe ik het kan kopen/maken.

* dream0r werd niets wijzer van de search..

• EnsconcE
  • Laatst online: 15-08 10:40
Volgens mij heb je tegenwoordig fans die je direkt kan aansluiten op de voeding.

Verwijderd

op je asus bord zit nog een 3-pins aansluiting, daar kan je nog 1 extra Fan op aansluiten, anders direct op je voeding

en anders, heb laatst ergens gezien

op je koeler zitten 3 draadjes
rood
zwart
geel

moet ik heel hard nadenken welke je ookalweer nodig had

van de draadjes haal je de coat er vanaf, zelfde met uiteinde van een voedingskabeltje, vast solderen en klaar

• dream0r
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 14:26 schreef EnsconcE het volgende:
Volgens mij heb je tegenwoordig fans die je direkt kan aansluiten op de voeding.
Zoals welke bijv?

• EnsconcE
Ik had ooit eens een fan voor een DELL precission in handen en die kon je aansluiten op de voeding.

Ik denk dat je ff bij een computer winkel langsmoet, kijken of die wat hebben.

Verwijderd

aansluiten via een male molex op een female molex
??

Verwijderd

Alletwee mijn fans zijn direct op me voeding aangesloten :)
Bij mij kreeg ik gewoon een voeding kabeltje bij me koelertje erbij :). En dat voeding kabeltje deed ik gewoon op me voeding :)

Verwijderd

kep ook nog een 4 pins molex naar 3 pins verloop stukkie

Verwijderd

Misschien te simpel, hoor...maarruh...ik heb gewoon 2 stukjes van een paperclip afgeknipt (ongev.1 cm per stuk), die in een FDD molex gestoken (1 in 12V+ en 1 in 12V-) en daar het plugje van mijn extra fan opgeprikt....female op female met verbindingkje dus..... :) :)

• EnsconcE
Op dinsdag 02 april 2002 14:46 schreef Rimajo het volgende:
Misschien te simpel, hoor...maarruh...ik heb gewoon 2 stukjes van een paperclip afgeknipt (ongev.1 cm per stuk), die in een FDD molex gestoken (1 in 12V+ en 1 in 12V-) en daar het plugje van mijn extra fan opgeprikt....female op female met verbindingkje dus..... :) :)
Wat je tegenwoordig al niet moet doen om een computer beetje koel te houden >:)
Pagina: 1