Toon posts:

HELP !! Celeron 550 Mhz overclocken....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat overclocken betreft geheel een newbie, hoe zou ik aan het werk moeten gaan als ik een Celeron 550 wil overclocken ??
Hoe ver kan ik het zonder ingrijpende koelings veranderingen overclocken ??

TNX

Verwijderd

Ten eerste hen ik nog nooit gehoord van de celeron 550mhz ;) wel van de 533 of 566!!! Tis misschien wel handig als er dan bij zet of het een ppga of een fc-pga is. Als je wilt oc'en moet je de fsb opkrikken, deze staat standaard op 66mhz.

Verwijderd

Topicstarter
PPGA / FC-PGA ??
Ik heb het gevoel dat ik met deze forum weinig opschiet. Niets persoonlijks van het is allemaal goed bedoeld. Ik ben gewoon ECHT een [b]NEWBIE[/b]. Is er mischien ergens een "overclock handleiding" ??
P.S. Het is een Celeron 566.

Verwijderd

Ik weet niet waar je een handleiding voor nodig hebt? Je moet alleen wel weten of je pc66, pc100 of pc133 geheugen hebt. De celeron 566 wil bijna altijd wel op 850 lopen (100fsb)!

edit:
het is een fc-pga want het is een celly II, maar wat voor een mobo heb je?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat betreft handleiding- lees maar in je moederboard handleiding over de bussnelheid (FSB speed) en hoe je die verandert. Als je de bussnelheid niet kunt instellen kun je met een Celeron niet overlklokken. Boards van ASUS, ABIT, AOPEN zijn sinds jaar en dag daartoe in staat, andere kan ook soms, maar moet je wel even kijken in de handleiding. Post anders hier maar welke moederboard je hebt, dan kunnen we een stapje verder.

Oslik, blyat! Oslik!