Toon posts:

-= Het Grote 17" en 18" TFT Topic =-

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuw TFT scherm kopen, en daarom ook af en toe vragen of iemand ervaring heeft met een bepaald scherm, of iemand de responsetime weet van het scherm etc.
En om niet voor elk beeldscherm een nieuw topic te moeten openen, heb ik het maar zo gedaan :)

Op het moment heb ik mijn oog laten vallen op de Sony SDM-M81: Afbeeldingslocatie: http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0001767.gif

Dit scherm heeft een brightness van 200cd/m2, contrast van 300:1, DVI, kan 1280x1024 aan op 85 Herz en is 18" groot :9

Heeft iemand ervaring met dit scherm en weet iemande de responsetime?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

sorry...dubbel post

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

je kan ook bij de fabrikanten zelf de specs vinde...

www.sony.com
www.eizo.??
www.iiyama.com

:)

Zie sig

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb van sony al een heel mooi PDF'je gedownload, maar daar staat geen responsetime bij, en ook geen gebruikerservaringen :)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb de 16" model , op lagere resoluties is die vrij bagger maar op 1280*1024 is die haarscherp.

...

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Die van mij (AS4316UTC) heeft response van 40ms... niet waarneembaar naar mijn idee.....
games gaan zeer lekker en superscherp

Als Sony er niks heeft staan lijkt mij de response tijd om te huilen.... als je een snelle hebt dan zeg je het toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 14:23 schreef AwesomE het volgende:
ik heb de 16" model , op lagere resoluties is die vrij bagger maar op 1280*1024 is die haarscherp.
Weet je ook de responsetime? En hoe lopen games erop?
Op dinsdag 02 april 2002 14:32 schreef AleXtc het volgende:

Als Sony er niks heeft staan lijkt mij de response tijd om te huilen.... als je een snelle hebt dan zeg je het toch ?
Ik heb wel eens gelezen dat bij een hoge refreshrate (bij deze dus 85Hz) de responsetime als gevolg ook goed is. Maar waar dit nou was en of het waar is weet ik niet..

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 14:41 schreef Vinsane het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat bij een hoge refreshrate (bij deze dus 85Hz) de responsetime als gevolg ook goed is. Maar waar dit nou was en of het waar is weet ik niet..
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt maar het klopt beslist niet. De refresh rate van het scherm heeft niets te maken met de response time.
De response time is de snelheid waarmee een pixel reageert als hij aangestuurd wordt.
De refresh rate is hoeveel maal per seconde het beeld ververst wordt.

Als hetgeen jij gelezen hebt klopt zou dat willen zeggen dat als je de refresh rate van een scherm op 60 Hz i.p.v. 85 Hz zet de response time hoger wordt?

De sony schermen hebben allen een response time tussen de 50 ms en 40 ms wat niet echt goed is.

Maar dit is ook iets subjectief, de ene zal het hinderlijk vinden en de ander zal er niets van merken.

Voor een goed LCD scherm raad ik je volgende merken aan:
- NEC
- Eizo
- Samsung
Er zijn natuurlijk nog veel andere maar deze merken behoren tot de beste inzake LCD schermen.

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024

?? wat is hier zo groot aan? verander je onderwerp dan liever in wat voor tft ofsow.. maar niet zo super interesaant doen.. wekt een beetje ergenis op

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Op dinsdag 02 april 2002 15:24 schreef henkjansen het volgende:

?? wat is hier zo groot aan? verander je onderwerp dan liever in wat voor tft ofsow.. maar niet zo super interesaant doen.. wekt een beetje ergenis op
agree... want het gaat maar over 1 TFT scherm dus zo groot is hij niet

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:24 schreef henkjansen het volgende:

Lekker boeien. Iedereen die effe een kort vraagje heeft kan hier z'n vraag dumpen, dan hoef je niet meteen een topic te openen. En zulke topics zijn in het begin toch nooit meteen groot?!

Ik probeer niet interessant te doen, ik wil een mooi algemeen topic creeeren met veel info over TFT's.

Je kan je ook ergeren aan niks hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:22 schreef Thommy het volgende:

[..]
De sony schermen hebben allen een response time tussen de 50 ms en 40 ms wat niet echt goed is.
Hmmz, das jammer. Dan valt ie voor mij af. Er komt nl een Radeon8500 onder te hangen en er zullen dus ook vrij veel FPS op het beeld verschijnen.

Nou ja, ik ga weer verder zoeken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zit nu te denken over de NEC 1700V 17".

Specs:

1280x1024 @ 60-75Hz
0.264mm pixel pitch
Contrast Ratio: 400:1
Brightness 250 cd/m2

Responsetime staat er wederom niet bij. Iemand ervaringen met dit scherm?

Er zit ook geen DVI op, dat vind ik wel jammer. Heeft iemand wel eens het verschil gezien tussen DVI en Analoog op hetzelfde scherm? Is er echt zichtbaar verschil?

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#ervaring en ik heb op irc al overleg met je erover (gehad)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.