Toon posts:

[Audio CD] Waar zijn ze nou helemaal mee bezig?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een CDtje gekocht, Jewel - This way.
Kom ik thuis, stop ik het in m'n CD-Rom drive, en tot m'n verbazing krijg ik een menutje met een muziekje voor m'n snuit.
Allemaal heel leuk enzo, maar de CD wil gewoon NIET afspelen in m'n PC.
Als ik op de CD browse zie ik ook geen tracks staan, 2 flash filmpjes, een quicktime filmpje en 2 vage bestandjes.
Wat ik niet snap is dat wanneer ik "Play CD" klik in het menutje, Winamp opend, en vervolgens gebeurd er niks.
De CD zou dus wel geschikt moeten zijn voor gebruik in PC's, neem ik aan... |:(
In m'n CD speler doet ie het trouwens wel, het is dus wel een echte audio CD.

Fantastische CD, trouwens :9~

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36
En je kan niet vanuit dat menutje het relevante liedje af laten spelen?

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Grappig he, die kopieerbeveiliging.....
Zal wel Cactus 100 zijn, die is niet afspeelbaar op je pc. Cactus 200 wel via een aparte player, als die er niet opstaat houdt het op.

Ik vraag mij trouwens af, staat dit niet op de hoes? Stel je bent een student en je hebt een pc, dus geen interesse in een complete stereo dan ben je mooi gena*** als je dit koopt, je zou bwvs de cd zelfs terug kunnen brengen omdat die niet wil spelen.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Standaard windows cdspeler geprobeerd?

Edit: of afspelen via de "play" knop op je cdrom speler?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als het goed stond het op het hoesje van de cd. Als dit niet zo is zou je hem terug moeten kunnen brengen. Wel een behoorlijke naaistreek. :(

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de mediaplayer nog wel ff proberen. Op de CD zelf zit geen playertje, als je op "Play CD" klikt opend ie Winamp. Dus ik neem aan dat ie toch wel geschikt zou moeten zijn om in je PC af te draaien.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
koop je 's een cd, kan je em niet eens meer normaal afspelen

damn... |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
This enhanced CD is also playable on your computer! Just pop the disk in your CD-Rom Drive!
Minimum system requirements: allemaal ruim voldoende.

|:( |:( |:( |:( |:( |:(

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Pak gewoon audio catalyst of EAC dan heb je een aantal tracks staan en de laatste track is dan data. probleem op gelost.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Marv
Play knopje op je cdrom nu al geprobeerd?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Huzzah! EAC ziet keurig alle tracks.
Play knopje op m'n CD-Rom doet niets, maar dat maakt ook weinig uit nu.
Thanks voor de tips :7

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Houd er wel ff rekening mee dat de laatste audiotrack soms kan overlopen in je data track, hier heeft catalyst nog wel is last van. EAC heb ik het ook al een keer meegemaakt... moet je um nog wel ff luisteren ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 13:39 schreef Skinkie het volgende:
Houd er wel ff rekening mee dat de laatste audiotrack soms kan overlopen in je data track, hier heeft catalyst nog wel is last van. EAC heb ik het ook al een keer meegemaakt... moet je um nog wel ff luisteren ;)
Eh... Ik vat em niet precies, kun je het op een newbie vriendelijke manier uitleggen? :+

• Marv
Op dinsdag 02 april 2002 13:49 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Eh... Ik vat em niet precies, kun je het op een newbie vriendelijke manier uitleggen? :+
Op die cd van jou staat muziek en data.... 't kan zijn dat de speler doorloopt van het laatste liedje naar de data... misschien gaat ie dan over z'n nek of zo :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 14:54 schreef Marv het volgende:

[..]

Op die cd van jou staat muziek en data.... 't kan zijn dat de speler doorloopt van het laatste liedje naar de data... misschien gaat ie dan over z'n nek of zo :P
Ah, op zo'n manier. Nou, ik heb er niks van gemerkt dus het zal wel goed zitten :9

Verwijderd

even een vraagje over dit onderwerp: hoe zit het met die kopieerbeveiligingen van audio-cd's, ben je echt de lul als je een cd koopt die het niet doet in je pc? ik kan me namelijk niet voorstellen dat daar geen software voor is...

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
zit er wel een kabeltje tussen je cd-rom speler en je geluidskaart? en staat je cd in je mixer goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 16:27 schreef Clithopias het volgende:
zit er wel een kabeltje tussen je cd-rom speler en je geluidskaart? en staat je cd in je mixer goed ingesteld?
/me schaamt zich...
Er zit wel een kabeltje tussen m'n geluidskaart en CD-Rom maar hij stond gedempt in de geluidsmixer :+

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op dinsdag 02 april 2002 16:36 schreef Roefoes het volgende:

[..]

/me schaamt zich...
Er zit wel een kabeltje tussen m'n geluidskaart en CD-Rom maar hij stond gedempt in de geluidsmixer :+
hahahaha :D
kan de beste overkomen :)

specs

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lolz
ik had een keer de driver niet helemaal goed
dan zoek je je ook wel rot O+

Tweakers Discord

Verwijderd

als je een iets oudere cdrom speler hebt, 3 - 4 jaar. zo'n standaard geval, merkloos. daarin doen die zogenaamd beveiligde cd's het wel, rippen met audiocatalyst. bij nieuwere cd/dvd players doen ze het niet.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57
Die cd heb ik ook, origineel. Een kopie maken voor in de auto lukte niet met Nero. Gelukkig dacht CloneCD er anders over en die kopieerde em zonder problemen. Rippen lukte ook niet. Niet met mijn Asus 50 speed en niet met mijn Pioneer 106S met Wavelab. Andere rip software heb ik niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Schopt em toch nog ff omhoog :P
Vreemd dat sommige drives hem gewoon niet kunnen rippen, m'n AOpen 50x is nou ook niet bepaald 'oud' te noemen, of wel :?
Hij ripte hem iig zonder enkel probleem. :9
Pagina: 1