[NT4] Netwerkverbinding onder ander account

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik wil dus een netwerkverbinding maken in de verkenner met een map waar ik zelf geen toegangsrechten op heb, maar ik heb ook een andere account die daar wel rechten voor heeft.

Nu zit ik dus de hele tijd opnieuw in te loggen als ik daar iets vandaan nodig heb..

Maar als je een netwerkverbinding maakt, dan kan je bij de optie "Verbinden als.." de gebruikersnaam van een ander account invullen zodat je dus niet steeds hoeft te wisselen, maar dit werkt niet bij mij!

Als ik dat doe en op OK klik krijg ik de melding "De opgegeven referenties zijn strijdig met een bestaande groep referenties"

Weet iemand hier een oplossing voor? Volgens mij zit het probleem al in mn lokale policy van NT want als ik op OK klik komt die error gelijk, hij gaat niet op de PDC controlleren of die account bestaat ofzo.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

code:
1
net use * \\ip-adres-server-\share-naam /user:domain\usernaam

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Dan heb je al een verbinding naar die share (of zelfs de server)onder een andere user zijn naam. Dan kan je niet meer "verbinden als"

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/schaaijw/pix/mapdrive.jpg

En dan bij Connect As gewoon een andere user invullen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op dinsdag 02 april 2002 14:35 schreef sjouken het volgende:
Dan heb je al een verbinding naar die share (of zelfs de server)onder een andere user zijn naam. Dan kan je niet meer "verbinden als"
heuh ??
Ik weet niet waar jij op doelt, maar mijn bovenstaande reply is *de* truuk om hier doorheen te komen.
Door het feit dat je op IP naar die server gaat, zal hij niet in de gaten hebben dat je ophet zelfde domain al aangelogd bent.
Op dinsdag 02 april 2002 14:56 schreef Gunner het volgende:
[afbeelding]

En dan bij Connect As gewoon een andere user invullen?
Ik denk dat dus niet gaat lukken als het om een server gaatdie in hetzelfde domain hangt als waarophe al aangelogd bent, en dat is dus wat t.starter aangeeft

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op dinsdag 02 april 2002 14:56 schreef Koffie het volgende:

[..]

Ik denk dat dus niet gaat lukken als het om een server gaatdie in hetzelfde domain hangt als waarophe al aangelogd bent, en dat is dus wat t.starter aangeeft
Dan wordt het m.i wel een beetje lastig
Ook omdat hij al aangeeft dat het best in een policy zou kunnen zitten

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lees nou maar gewoon, als je die net use syntax in een CMD box intikt, kom je er echt wel op hoor ;)
Verder weinig met policy te maken IMHO

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1