Praxis precisie tool --> Dremel compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 07:51
Kzag net op de site van praxis dat ze een precisie tool in de aanbieding hadden voor E 34,50.

http://www.praxis.nl/servlet/WebShop?page=prd_view&id=1261

Volgens mij is het een Black & Decker. Zijn de Dremel accesoires ook voor dit ding geschikt? Iemand verder ervaring ermee?

Lijkt mij wel een fijn (en vooral goedkoop) tooltje.

(Als deze al langs is geweest... search gebruikt en niet gevonden :) )

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Wow vet goedkoop :D Helaas hebben we volgens mij geen praxis in zoetermeer :(

iStockphoto

Verwijderd

Je moet ff kijken wat voor spantangen je erbij krijgt en welke je erop kunt gebruiken, de spantang bepaalt meestal of de accessoires uitwisselbaar zijn.

Verwijderd

Met de meeste klonen kan het m.i. wel...

Verwijderd

Oow, en met de search kun je toch redelijk wat vinden hoor :)

Query: "dremel accessoires" (onderwerp + inhoud)

geeft onder meer:
[topic=357024/1/100]

Verwijderd

Ben er van de week geweest, is inderdaad black en dekker. =is goed ding zeggen ze en er kunnen de dremel accesoires op. Ik heb zelf de mannesman gekocht, die is 10euro duurder, maar dan heb je wel ook een flexibele as erbij en dit is voor de tweaker heel handig. >:) Antwoord op je vraag is dus ja.

• Vimana
Op dinsdag 02 april 2002 13:33 schreef Overdrive_AMD het volgende:
Ben er van de week geweest, is inderdaad black en dekker. =is goed ding zeggen ze en er kunnen de dremel accesoires op. Ik heb zelf de mannesman gekocht, die is 10euro duurder, maar dan heb je wel ook een flexibele as erbij en dit is voor de tweaker heel handig. >:) Antwoord op je vraag is dus ja.
Ja, ik zat ook al te denken aan zo'n Mannesman, maar ik hoor dat de accesoires daarvan van wat mindere kwaliteit zijn :?

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 13:05 schreef Vimana het volgende:
Kzag net op de site van praxis dat ze een precisie tool in de aanbieding hadden voor E 34,50.

http://www.praxis.nl/servlet/WebShop?page=prd_view&id=1261

Volgens mij is het een Black & Decker. Zijn de Dremel accesoires ook voor dit ding geschikt? Iemand verder ervaring ermee?

Lijkt mij wel een fijn (en vooral goedkoop) tooltje.

(Als deze al langs is geweest... search gebruikt en niet gevonden :) )
Als het een eigen merk is van Praxis, dan is het bijna altijd Kinzo, dat heb ik uit betrouwbare bron, wat niet wil zeggen dat het niet werkt natuurlijk, maar ik heb niets met Kinzo. :r

• Vimana
Op dinsdag 02 april 2002 13:36 schreef JJMeatloaf het volgende:

[..]
Is dus B&D :) Zie boven

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Op dinsdag 02 april 2002 13:34 schreef Vimana het volgende:

[..]

Ja, ik zat ook al te denken aan zo'n Mannesman, maar ik hoor dat de accesoires daarvan van wat mindere kwaliteit zijn :?
Accesoires van ALLE cloontjes zijn kwalitatief beneden peil, maar met het geld dat je bespaart op een echte Dremel, kun je hier weer Dremel accesoires voor halen.
(EN dat allemaal in 1 zin :P )

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

Kwaliteit van toolz zal iets lager zijn dan bij dremel, maar dat scheelt ook in prijs. En zoals gezegd kun je er gewoon de dremel tools op zetten. Voor de rest zitten er redelijk veel accesoires bij. Ik geloof al 5 slijpschijfjes, dus een gat in je kast moet lukken. en zo'n flexibele slang van dremel kost iets van 60 euro ofzo, da's meer dan het hele apparaat van mannesman. Mannesman is een appart merk en geen kinzo en geen praxis. wel in die kwaliteitsklasse. Hij heeft gewoon garantie en 130 wat, ding werkt prima. (wel getest, niet echt gebruikt)

• Vimana
D'r zou eigenlijk een Dremel enDremel kloon round-up moeten komen :D !
Nou zie ik weer dat de Mannesman 130 Watt is en de B&D 90 Watt. Wat maakt het verschil... en NIET aankomen met 40 Watt! :P :P :P

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Wow.. wel lekker goedkoop. Misschien toch ook maar eens ff langs de praxis gaan.

Volgens mij passen al die hulpstukjes er gewoon op, die werken toch allemaal met zo'n soort snelkoppeling of zoiets.

En volgens mij is B&D niet eens zo'n heel slecht merk hoor.

Verwijderd

/me gaat ook ff langs bij de praxis :P

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17
Heb zelf bij de Kijkshop (r) een Ferm gekocht. En daar stond in het boekje dat je alle andere hulpstukjes van de echte Dremmel en Black & Dekker, etc. gewoon kan gebruiken :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op dinsdag 02 april 2002 13:08 schreef BlizzarD het volgende:
Wow vet goedkoop :D Helaas hebben we volgens mij geen praxis in zoetermeer :(
'k heb de beroemde aldi-dremel....die was nog een STUK goedkoper hoor :)

2x zo goedkoop ofzo...

• Vimana
Ben ik weer.
Net de Black & Decker bij de Praxis gehaald. Ondanks dat de Mannesman wat meer accesoires heeft en een mooi koffertje, ben ik toch voor de B&D gegaan (goedkoper, langere garantie, meer goede ervaring met het merk, iets betere kwaliteit meegeleverde acc.).

Ik kan helaas nog niet vertellen hoe ie 't doet, ik heb 'm wel ff aangesloten (maakt een vet geluidje :D ).
Vanavond ga ik waarschijnlijk een poging doen een blowhole achter in m'n case te Dremele... euh BlackAndDeckerPrecisionTooleren...

Dan laat ik wel evt. wat meer weten ;)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 14:42 schreef Overdrive_AMD het volgende:
Kwaliteit van toolz zal iets lager zijn dan bij dremel, maar dat scheelt ook in prijs. En zoals gezegd kun je er gewoon de dremel tools op zetten. Voor de rest zitten er redelijk veel accesoires bij. Ik geloof al 5 slijpschijfjes, dus een gat in je kast moet lukken. en zo'n flexibele slang van dremel kost iets van 60 euro ofzo, da's meer dan het hele apparaat van mannesman. Mannesman is een appart merk en geen kinzo en geen praxis. wel in die kwaliteitsklasse. Hij heeft gewoon garantie en 130 wat, ding werkt prima. (wel getest, niet echt gebruikt)
ik heb ook zo`n mannesman ding gekocht de slijpschijfjes slijten als de hel maar het apparaat doet het verder wel goed leker sterk
Pagina: 1