Printerkabel kleurcode

Pagina: 1
Acties:

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Topicstarter
Ik heb net m'n printerkabel in tweëen geknipt,want ik ga een LCD op m'n printerpoort zetten
Voordat ik begin door te meten, wil ik graag weten of de kleuren van de kabel universeel zijn, dus oranje pen 1, bruin pen 2 etc..., en staat deze code ergens op een site?
Of is dit gewoon willekeur van de fabrikant?

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

hier staat nog wel wat extra info! gaat namelijk over hetzelfde onderwerp!!

[topic=390724/1/50]

denk dat er nog wel meer info te vinden is als je even de search gebruikt :)
misschien dat je meer kans van slagen hebt in het OCM forum

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Volgens mij zijn er voor printerkabels geen standaards... Voor UTP-kabels bijvoorbeeld wel (twee, om precies te zijn, bijna hetzelfde alleen groen,groen-wit verwisseld met oranje, oranje-wit).
Ik zou 'm maar gewoon eventjes doormeten. Zelfs als er een standaard is zou je niet de eerste zijn die erachter komt dat niet iedereen zich daaraan houdt.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 13:10 schreef JF_ het volgende:
Volgens mij zijn er voor printerkabels geen standaards... Voor UTP-kabels bijvoorbeeld wel (twee, om precies te zijn, bijna hetzelfde alleen groen,groen-wit verwisseld met oranje, oranje-wit).
Ik zou 'm maar gewoon eventjes doormeten. Zelfs als er een standaard is zou je niet de eerste zijn die erachter komt dat niet iedereen zich daaraan houdt.
voor utp is er toch geen standaard wat betreft de kleur??zolang pin 1 maar naar pin 4 gaat (welk kleurtje dat is, maar niet uit!)

ik heb hier namelijk aantal verschillende utp kabels... en dan bedoel ik niet cross of patch!! de ene begint met oranje en een ander begint met groen :?

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Topicstarter
Heb hem net door gemeten, zijn wel allemaal verschillende kleuren, geen dubbele kleuren in de kabel.
Maar goed, thnx voor de tips
8-)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Volgens mij heeft een LPT kabel ook geen standaard kleuren.
Dus kan ik je opbasis daarvan niet vertellen wat wat is
maar ik kan wel de pinout voor je opnoemen:

1 - Strobe
2 t/m 9 Data 1 t/m 8
10 - Ack
11 - Busy
12 - Paper Empty
13 - Select
14 - Auto line feed
15 - Error
16 - Init
17 - Select printer