Werken in de 3D Scene

Pagina: 1
Acties:
  • 4.546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Vraagje, ik ben nu al een tijdje actief bezig met 3D en wil eigenlijk ook in de scene gaan werken. Echter ik ben nu al een aantal dagen bezig om sites, en bedrijven te achterhalen die dergelijke vacatures hebben.

Uitzendburo's en arbeidsburo's kunnen me niet verder helpen omdat ik geen opleiding heb gehad in deze richting maar me alles zelf heb moeten leren (en jah dat is wel aardig gelukt denk ik).

Ik sta al maanden ingeschreven bij diverse sites (zoals stepstone) maar daar heb ik ook nog nooit wat van gehoord.

Zouden jullie me op weg kunnen helpen ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Hier in Nederland heb je sowieso al Davilex, Lost Boys Interactive en Triumph Studios, dat zijn alle drie game-studios die 3d-ontwerpers in dienst hebben. In België heb je ook nog een groter bedrijf, ik weet de naam ff niet, maar die van Outcast in ieder geval.

Ik denk dat veel werkt met open vacatures.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• C.44

C.44

Topicstarter

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• C.44

C.44

Topicstarter
iemand anders nog ideeen ?

• Oogst
Trouwens: als je in het buitenland wilt werken en bereid bent daarvoor te verhuizen zijn er bergen banen waarop je kunt soliciteren. Ik kom ze op internetzites regelmatig tegen, pas nog één voor Noorwegen.

En als je daartoe dus bereid bent: op 3D Cafe schijnen ook banen te staan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• C.44

C.44

Topicstarter
Probleem is dat ik graag wil verhuizen, alleen ontbreekt het geld me er een beetje grandioos voor. Ik had op 3D Cafe ook al gekeken, maar dat zijn banen in the states e.d. en ik denk dat ik dat compleet kan vergeten qua verhuizen met mijn huidige financiele staat.

Maar op wat voor sites kom jij ze zoal tegen dan ?

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
kijk eens bij DPI

www.dpi.nl

heb je wat werk van je online staan???

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
Op dinsdag 02 april 2002 13:01 schreef Oogst het volgende:
In België heb je ook nog een groter bedrijf, ik weet de naam ff niet, maar die van Outcast in ieder geval.
Appeal(.be) en die zijn franstalig, succes ;)

• Oogst
Ik houd niet echt bij welke sites ik ze tegen kom, maar ik bedoel dus gewoon de sites van bedrijven die ermee bezig zijn. Links zoals deze bij Blizzard, die zie je heel vaak op sites van developers, zowel grote als kleine. En ik denk dat jij kleine developers moet hebben, want groten zitten niet hier in de buurt.

En misschien ben je wel zó goed dat een bedrijf je verhuiskosten onder bepaalde voorwaarden wil betalen/voorschieten? :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• C.44

C.44

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 13:54 schreef DJ-FreSh het volgende:
kijk eens bij DPI

www.dpi.nl

heb je wat werk van je online staan???
Ik heb inderdaad wat werk online staan, maar da's nog allemaal spul wat experimenteel is geweest.

http://www.venomnetwork.cjb.net
http://members.home.nl/atf/recent.htm

• ddZ
  • Laatst online: 24-08 15:14

ddZ

Op dinsdag 02 april 2002 14:27 schreef C.44 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad wat werk online staan, maar da's nog allemaal spul wat experimenteel is geweest.

2 dingen vielen me op aan je online portfolio:

-je hebt alleen maar auto's qua moddels (op dat ene glas na); correct me if I'm wrong !!
-je hebt alleen maar stills online staan.

Ik zou: a.) wat meer varieren qua moddels (hetgene wat je al hebt ziet er overigens goed uit), b.) voeg bij je stills ook wat 'wire-frame renders' bij & c.) zet een paar animaties online, laat je ook zien dat je kunt animeren.

Zie maar wat je ermee doet. Suc6 in ieder geval ;)

* ddZ is op dit moment ook keihard aan het werk om z'n portfolio uit te breiden/online te krijgen

• C.44

C.44

Topicstarter
mjah ik ben inderdaad hard bezig om een reel te maken, alleen moet ik nog een beetje inspiratie opdoen voor de objecten. Ik heb verder wel een animatie, maar die laat alleen model van binnen en buiten zien, en is ook nog lang niet af(en gezien zijn experimentele staat ook niet een van mijn prioriteiten).

Ik ben van plan nog wat gebouwen neer te zetten en een animatie te maken van dat geheel. Maar ik wil nog meer laten zien, alleen is even de vraag waarvan ;)

• Oogst
Dé manier om indruk te maken is, zo denk ik zelf, door een korte film te maken. Bedenk een script voor een paar minuten en werk dat uit. Dan moet je dus veel tijd hebben, maar ik denk dat je dan meer indruk maakt dan met alles een aantal auto's als portfolio. Die auto's zijn namelijk heel eenzijdig, terwijl je in zo'n filmpje al je skills laat zien op allerlei gebieden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ddZ

ddZ

Op dinsdag 02 april 2002 14:50 schreef Oogst het volgende:
Dé manier om indruk te maken is, zo denk ik zelf, door een korte film te maken. Bedenk een script voor een paar minuten en werk dat uit. Dan moet je dus veel tijd hebben, maar ik denk dat je dan meer indruk maakt dan met alles een aantal auto's als portfolio. Die auto's zijn namelijk heel eenzijdig, terwijl je in zo'n filmpje al je skills laat zien op allerlei gebieden.
Just my words...

Zorg er idd. voor dat je meer hebt dan alleen maar auto's, maar probeer te varieren. Laat zien dat goed kan animeren, modelleren en goed bent qua texturing.

Zoals Oogst al zegt; de beste manier voor al deze ingredienten is een filmpje te maken van hoogstens 2 minuten (liefst minder) waarin je je skills laat zien qua 3d. Zorg ervoor dat dit filmpje ook goed inelkaar zit qua montagewerk! Zou zonde zijn als je uiteindelijk een short-movie hebt die strak is qua 3d, maar kut is om naar te kijken omdat het montagedeelte slecht is..

En het is een goed idee om een paar stills toe te voegen van architectuur; simpel te modelleren, maar als je het goed aanpakt is het scoren geblazen...

Kortom: zorg voor variatie in je werk & dus niet alleen maar auto's. Want wat je nu hebt is ongeschikt als online portfolio, maar je gaf zelf al aan dat je nog met dingen bezig bent..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
niet echt veel scene in nederland. Ik zelf doe visualisaties van ontwerpen (bouwkundig, industrieel), en daar is wel meer markt voor. Maar als je ECHT wilt, dan moet je naar het buitenland denk ik.

Kijk een beetje naar profi lui om te zien hoe je een demoreel maakt, en op blizzard.com staat ook wat info die breed inzetbaar is.

specs

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Zelf ben ik vanaf dec verleden jaar ook op zoek naar een baantje in de 3d scene. Ik heb twee afgeronde opleidingen, hts weg- en waterbouwkunde en een Maya4 opleiding.

Ik heb een uitgebreide portfolio cd gemaakt met mijn beste werk en ook een showreel (afstudeerproject van de Maya opleiding).

Tot nu toe weinig respons gehad van 3d bedrijven, wel van Lost Boys, die geen "passende functie op het moment" hadden, waarschijnlijk ook niet in de toekomst, want ik kreeg de cd ook weer terug.

Ik sprak vandaag iemand van Ultimate, die zei dat het aanbod van 3d lui veel groter was dan de vraag op het moment. Ze kijken niet eens meer naar cd's die bij open sollicitaties zitten.

Ik denk dat ik nu gewoon de weg en waterbouw inga, mijn 3d hobby blijf beoefenen en misschien later nog es probeer.

• ddZ

ddZ

Op dinsdag 02 april 2002 15:29 schreef MJC het volgende:
Zelf ben ik vanaf dec verleden jaar ook op zoek naar een baantje in de 3d scene. Ik heb twee afgeronde opleidingen, hts weg- en waterbouwkunde en een Maya4 opleiding.

Ik heb een uitgebreide portfolio cd gemaakt met mijn beste werk en ook een showreel (afstudeerproject van de Maya opleiding).

Tot nu toe weinig respons gehad van 3d bedrijven, wel van Lost Boys, die geen "passende functie op het moment" hadden, waarschijnlijk ook niet in de toekomst, want ik kreeg de cd ook weer terug.

Ik sprak vandaag iemand van Ultimate, die zei dat het aanbod van 3d lui veel groter was dan de vraag op het moment. Ze kijken niet eens meer naar cd's die bij open sollicitaties zitten.

Ik denk dat ik nu gewoon de weg en waterbouw inga, mijn 3d hobby blijf beoefenen en misschien later nog es probeer.
Gaat ook niet zo goed met de economie, en in deze branche merk je dat meteen; resulteert o.a. in minder vraag naar 3d-artists enz ;(

• Oogst
Als je écht goed bent en een opleiding kunt laten zien kun je denk ik toch wel aan de bak komen, maar door de lage werkvraag momenteel is 'écht goed' ook wel écht heel erg super goed, zo van "Woha, dat is geweldig zeg!" Zo goed ongeveer.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• MJC

MJC

Inderdaad, een tijdje geleden werd iedereen die de "render"-button kon vinden al aangenomen.
Verder komt er gewoon niet meer werk beschikbaar, de 3d markt groeit niet meer zo hard en de meeste mensen die nu al een baan in de 3d branche hebben, zijn vrij jong en gaan natuurlijk ook niet weg.

• ddZ

ddZ

Wat dat aangaat kun je maar beter zorgen dat je wat meer allround bent in animatie algemeen...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

In België heb je ook nog een groter bedrijf, ik weet de naam ff niet, maar die van Outcast in ieder geval.
www.appeal.be game was www.outcast-thegame.com

http://home.wanadoo.nl/~mkeulen/ en dit een van mijn allereerste sites. En wat heeft ome cutter nog staan op die website:
http://home.wanadoo.nl/~mkeulen/jobinfo.htm

wel 2,5 jaar oud, maar wie weet...

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

De speler in Belgie op het gebied van 3D character modelling is natuurlijk Imagination in Motion. In Nederland is het idd vooral veel visualisaties betreffende architectuur wat de boot slaat. Wil je echt veel broadcasting work gaan doen, dan word het toch al snel Londen of Bay Area ( USA dus..) .

Helaas maar waar...

"You're only as good, as what you did last week."

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

en wat als je eerst nog eens een opleiding moet kiezen ?
wat raden jullie dan aan ? :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Oogst
Op dinsdag 02 april 2002 17:22 schreef Atgast het volgende:
en wat als je eerst nog eens een opleiding moet kiezen ?
wat raden jullie dan aan ? :)
Ik zelf ga een hele leuke zelfbedachte combinatie doen: Algemene Informatica (afstudeerrichting: 3d algoritmen) in Utrecht aan de universiteit en Computergraphics (ik weet niet meer hoe die richting exact heette, maar ze deden veel 3d) aan de Hoge School voor de Kunsten Utrecht (HBO dus) in de dépendance in Hilversum.

Dan doe ik er wat langer over (minstens zes jaar in totaal voor deze twee studies), maar dan ben ik dus helemaal de ideale werknemer voor elk games-bedrijf, lijkt me zo. :P En als ik dan niet in de games of films kan, kan ik ook nog gewoon richting IT.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• C.44

C.44

Topicstarter
Probleem is dat ik zelf nooit een opleiding in 3D gehad heb, of ook maar in de grafische richting... Ik heb MBI gedaan (medewerker beheer informatiesystemen) maar dat heb ik nu een 2 jaar gedaan, en daar ben ik nu compleet op uitgekeken om eerlijk te zijn, maar erger nog is dat er momenteel alleen maar helpdeskwerk beschikbaar is hier in de buurt. En als ik verder weg moet gaan om aan een goede IT job te komen dan doe ik liever wat ik echt graag doe, en dat is 3D.

Verwijderd

Wil je echt serieus kans maken op een 3D CG baan, zelfs in Nederland, dan moet je een demo-reel hebben.

Alleen bedrijven hebben hier niet zoveel ervaring met hoe die dingen in zijn werk gaan.
Toen ik bij Davilex solliciteerde wilden ze absoluut een 3D CG diploma zien.
Probleem is, ze willen dat diploma, maar er zijn nauwelijks of geen scholen die dat in Nederland onderwijzen.
Het is rottig om te zien hoe nederlandse bedrijven zich keihard vastklampen aan diploma's.
In andere landen op het gebied van CG gaat het gewoon om talent.

Maar dat was nog niet alles, Davilex wilde een demo-reel van jawel 15 MINUTEN!!!!!!!
Zucht...
Hoeveel jaar ben je daar mee bezig?

Terwijl bedrijven in het buitenland zeggen QOUTE;"Better a mindblowing demo-reel of 60 seconds, than a dull and continues reel of 5 minutes"

5 minuten is al verdomd lang en dan willen die lui van Davilex wel 15 minuten zien!
De serie "Roughnecks" van Starship troopers duurde per aflevering alleen al 20 minuten, en men werkte per aflevering wel 2 maanden eraan met 130 mensen.
En dan komt Davilex met hun 15 minuten demo-reel.

Zucht wanneer leren ze het nou....diploma is in deze industrie meer uitzondering dan regel en korte maar krachtige demo-reels zeggen meer dan lange draadloze documantaires van elk model dat ooit hebt gemodeld.

• C.44

C.44

Topicstarter
Kelere 15 minuten... alsof het niets is, maar keej als het graphics mogen zijn op het niveau van A2 Racer 1...

Neej wat dat betreft moet ik inderdaad beamen dat nederland een beetje diplomahappy is. Daarom werk ik toch echt liever bij iemand die me waardeert om m'n werk en niet om m'n diploma.

• ddZ

ddZ

Op woensdag 03 april 2002 17:21 schreef TheRademaker het volgende:
Wil je echt serieus kans maken op een 3D CG baan, zelfs in Nederland, dan moet je een demo-reel hebben.

Alleen bedrijven hebben hier niet zoveel ervaring met hoe die dingen in zijn werk gaan.
Toen ik bij Davilex solliciteerde wilden ze absoluut een 3D CG diploma zien.
Probleem is, ze willen dat diploma, maar er zijn nauwelijks of geen scholen die dat in Nederland onderwijzen.
Het is rottig om te zien hoe nederlandse bedrijven zich keihard vastklampen aan diploma's.
In andere landen op het gebied van CG gaat het gewoon om talent.

Maar dat was nog niet alles, Davilex wilde een demo-reel van jawel 15 MINUTEN!!!!!!!
Zucht...
Hoeveel jaar ben je daar mee bezig?

Terwijl bedrijven in het buitenland zeggen QOUTE;"Better a mindblowing demo-reel of 60 seconds, than a dull and continues reel of 5 minutes"

5 minuten is al verdomd lang en dan willen die lui van Davilex wel 15 minuten zien!
De serie "Roughnecks" van Starship troopers duurde per aflevering alleen al 20 minuten, en men werkte per aflevering wel 2 maanden eraan met 130 mensen.
En dan komt Davilex met hun 15 minuten demo-reel.

Zucht wanneer leren ze het nou....diploma is in deze industrie meer uitzondering dan regel en korte maar krachtige demo-reels zeggen meer dan lange draadloze documantaires van elk model dat ooit hebt gemodeld.
Een demo-reel van 15 minuten Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/eek.gif
Op zo'n manier niet zo vreemd dat 3d hier niet echt van de grond komt, zeg maar |:(

Heb trouwens ook nog een ander verhaal gehoord; de broer van een maat van mij was aangenomen bij Davilex na een sollicitatiegesprek (hij had geen demo-reel mee). Alleen; die gasten van Davilex hadden begrepen dat het om een vaste baan ging ipv. een stageplek.

Vervolgens hebben ze hem de laan uitgestuurd |:( . Stelletje vinken daaro bij Davilex :(

Verwijderd

Ok en nu ter zake :P

Ik zou zeggen ga ervoor!
3D CG is da sh!T!
Ik ben er zelf ook helemaal weg van.

In nederland werkt men vooral met Maya.
Ook zo nu en dan 3DS Max.
Ze maar 40% Max en 60% Maya.
Maya is erg populair in Nederlandse bedrijven.(Maar max ook)

Lightwave wordt zelden gebruikt hier en Softimage XSI is gewoon non-existent.

Ok hier wat tips!
Als je toch alleen maar still images hebt PRINT ZE DAN UIT!
En niet op CD zetten of diskette.
Je moet begrijpen dat als je gaat solliciteren je tegenover een manager komt te zitten die weinig tijd heeft.
Hij wil resultaten zien en snel ook.
En met uitprinten bedoel ik niet met een lullige 600 DPI printer...nee glanzend fotopapier van A4 formaat of A4+!
Laat het drukken bij je lokale professionele drukkerij.

Koop een mooi uitziend mapje, het liefst blanco, zodat je je logo op de voorkant kan laten drukken.

Zorg dat het er netjes, verzorgd en professioneel uitziet.
Als ze gaan vragen naar een diploma moet je je eronderuit lullen.

Wat ik heb gezegd was:Hoewel ik geen diploma heb in de speciefieke richting van 3D CG heb ik wel een HBO diploma in de richting van Media Art en Design.
De kennis in deze industrie komt mij zeer goed van pas in 3D CG.

Zo kan je daar dus onderuit, zonder dat je het nederlands schoolsysteem weer eens enorm onderuit haalt.

Blijf zo bescheiden mogelijk, maar zeg niets verkeerds over jezelf!
Stel je geeft 1000 redenen om jezelf aangenomen te krijgen en je geeft 1 klein lullige negatieve opmerking over jezelf dan gaan ze juist dat ene negatieve dingetje aanhalen en als argument gebruiken om je niet aan te nemen.
Dus zoals met dat diploma, als je dat niet hebt is dat iets negatiefs voor hun, maar je kunt het zo omvormen tot juist iets positiefs!

Toon motivatie!
Mensen in deze branche zijn enorm gemotiveerd, they love their job.
Slijmen mag...maar doe het subtiel :P

Tsjah, dat is het zo'n beetje, meer kan je niet doen.

Oh ja nog een tip:Lost Boys, daar wil je niet werken, trust me.
Die lui zijn daar o zooo arrogant.
Als je daar new bent wordt je echt als vuil behandeld, je verdient er weinig en je gaat de rotklusjes doen.

Je hebt daar van die lui die hele simpele inetpaginas maken met flash enzo en die zich dan top-designer noemen en denken dat ze GOD zijn.

Ik heb 2 kennissen gehad die dara hebben gewerkt, ik wilde daaro ook werken, maar toen ik voor het sollicitiegesprek uitgenodigd was ben ik gewoon niet komen opdagen.
Van wat ik heb gehoord hoe ze daar met werknemers omgaan tssss.
Je krijgt een verrotte CAO en je kan er niets aan doen, omdat je geen vakbond achter je hebt staan zoals bij andere beroepen en bedrijven.
En daar maakt LB heel mooi gebruik van.

• C.44

C.44

Topicstarter
Mag ik vragen wat jij momenteel doet ? Als ik je post zo lees begin het idee te krijgen dat jij momenteel wel aan de slag bent :)

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 03 april 2002 17:49 schreef TheRademaker het volgende:
...maar toen ik voor het sollicitiegesprek uitgenodigd was ben ik gewoon niet komen opdagen.
Aha..
...Van wat ik heb gehoord hoe ze daar met werknemers omgaan tssss.
Jaja..

Dus jij vindt het wel normaal dat je gewoon niet komt opdagen bij een sollicitatiegesprek. Sjemig. Rare visie op communicatie.

Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat LB niet bepaald schoolvoorbeeld is van hoe het zou moeten, maar niet komen opdagen zonder je gewoon af te melden kan ook in de categorie kansloos.

Nog even een note, iets met een oplage van 1, 2 etc wordt nooit gedrukt.

Ždruk·ken [inf.]

I {ov.ww.}
6 [ook abs.] (letters, tekeningen enz.) d.m.v. een pers op papier e.d. overbrengen

Neem van mij aan, dat is niet te betalen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 17:54 schreef C.44 het volgende:
Mag ik vragen wat jij momenteel doet ? Als ik je post zo lees begin het idee te krijgen dat jij momenteel wel aan de slag bent :)
Dat zou je denken.
Op het moment ben ik slechts Media designer.
Ik heb wel baantjes gehad in de 3D, maar die waren van zo laag niveau dat ik alleen maar 3D letters mocht maken enzo.

Dat vond ik niets aan.
Ik heb zelf al een HBO media design diploma, maar toendertijd heb ik 0 les gekregen in 3D.
Het was er gewoon niet.
Ik moet nu opnew naar school(wel verkort) om een diploma te krijgen waar ik wel 3D als les krijg.
Terwijl ik dat allang kan, de meesten hier kunnen wel 3D letters maken hiero zonder diploma.
Maarja ze doen er zoo moeilijk over.

Ik heb tallooooze baantjes gehad als emdia designer, web designer...
Allemaal werk met flash, photoshop en Illustrator.

Maar niet echt een super 3D CG baan.
Dat is eigenlijk omdat we dat in Nederland gewoon niet hebben.
Tjsah Davilex...maar zie die 15 min demo-reel maar eens in elkaar te bastelen.

Eerlijk gezegd, ik ga nu nog die 2 jaar HBO doen met alleen die 3D CG vakken(om toch dat diploma te halen die ze zo graag willen) en als ik daarna nog geen fatsoenlijke baan krijg dan probeer ik het in Belgie of in Duitsland.
Als ze hier dan weer orde op zaken hebben kom ik gewoon weer in Nederland werken.

Ik had het beter getroffen als ik denk ik Grafisch Lyceum had gedaan.
Daar krijg je tenminste 3D vakken en erkennen bedrijven je kennis tenminste.

Maar tot nu toe was het gewoon verdomde moeilijk om een baan in 3D CG te krijgen.
Het is er gewoon bijna niet:(
Ik wil wel bij Davilex, maar die verdomde demo-reel...
Maarja, wie weet wat de toekomst brengt.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:11 schreef OzBoz het volgende:

Dus jij vindt het wel normaal dat je gewoon niet komt opdagen bij een sollicitatiegesprek. Sjemig. Rare visie op communicatie.

Ždruk·ken [inf.]

I {ov.ww.}
6 [ook abs.] (letters, tekeningen enz.) d.m.v. een pers op papier e.d. overbrengen

Neem van mij aan, dat is niet te betalen.
Ja maar daar had ik goede redenen voor.
2 van mijn vrienden waren net bij LB ontslagen en de verhalen die ik toen hoorde, ik kreeg er helemaal de rillingen van.
Het is niet alsof LB mij had gemist ofzo.
Die lui kunnen zelf niet eens communiceren, maar alleen commandos geven.

Hondje af!
Hondje zit!

LB is verrekte groot, je verdwijnt daar zo in de massa.
Dat is geen media bedrijf meer imho, maar een Media Machine.
Dus daarom ben ik niet komen opdagen voor dat gesprek.
Je moet wel met plezier naar je werk gaan, anders hoeft het van mij niet meer.

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 19:51

Error323

d-_-b

Op dinsdag 02 april 2002 15:53 schreef Oogst het volgende:
Als je écht goed bent en een opleiding kunt laten zien kun je denk ik toch wel aan de bak komen, maar door de lage werkvraag momenteel is 'écht goed' ook wel écht heel erg super goed, zo van "Woha, dat is geweldig zeg!" Zo goed ongeveer.
mmm... ik ben nu 18 jr en doe 2.5 jr 3D heb nooit echt 2D getekend daarvoor maar 3D vind ik gewoon zooooooooo vet en wil ik ook gewoon 2d voor kunnen tekenen.

Ik wil graag weten of ik hiermee verder kan erin... of ik hiermee op een Grafisch Lyceum kom e.d. wat denken jullie??
http://www.glowfx.nl/~fhuizinga/renders/
Dit zijn een beetje de dingen die ik gemaakt heb zover nog wel veel meer maar dit is selectie zegmaar :)

github.com/Error323

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 03 april 2002 18:17 schreef TheRademaker het volgende:

[..]

Ja maar daar had ik goede redenen voor.
2 van mijn vrienden waren net bij LB ontslagen en de verhalen die ik toen hoorde, ik kreeg er helemaal de rillingen van.
Zo groot is LB niet meer ;) . Maar ik ken ook mensen die er ontslagen zijn, wie niet. En sja, als je lekker laat maken door mooie babbels van bv een LB dan ben je wellicht wat te naief voor de huidige maatschappij en zul je je kop nog vaker stoten. Wat dat betreft is het altijd slim je niet door de eerste de beste babbel/aanbod gek te laten maken.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:12 schreef TheRademaker weer een heel verhaal met van die ongelooflijk irritante line-breaks overal en nergens...
Ben ik nu de enige die dit ongelooflijk storend, vervuilend en onleesbaar vindt?

• C.44

C.44

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 20:13 schreef SpiritX het volgende:

[..]

Ben ik nu de enige die dit ongelooflijk storend, vervuilend en onleesbaar vindt? |:(
Dit soort posts vind ik persoonlijk irritanter dan die van TheRadeMaker. Hij komt tenminste met iets waardevols aanzetten...
NOFI

• Oogst
Op woensdag 03 april 2002 18:17 schreef Error323 het volgende:
mmm... ik ben nu 18 jr en doe 2.5 jr 3D heb nooit echt 2D getekend daarvoor maar 3D vind ik gewoon zooooooooo vet en wil ik ook gewoon 2d voor kunnen tekenen.

Ik wil graag weten of ik hiermee verder kan erin... of ik hiermee op een Grafisch Lyceum kom e.d. wat denken jullie??
http://www.glowfx.nl/~fhuizinga/renders/
Dit zijn een beetje de dingen die ik gemaakt heb zover nog wel veel meer maar dit is selectie zegmaar :)
Is heel erg cool, maar ik denk dat je wat meer complete scenes moet maken om indruk te maken. Net als die benen van die robot, maar er een omgeving bij met leuke lichtval (hoeft helemaal niet complex, maar gewoon een omgeving) en ik persoonlijk vind het tien keer zo indrukwekkend. Dan zou ik het namelijk zo als achtergrond willen hebben in Windows :P.

(Maar dat neemt niet weg dat die robot erg cool is en blijft.)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• maratropa
  • Niet online
ja die robot is cool en die hand ook. De rest is niet echt speciaal.

Zorg dat je een zooi afgemaakte scenes hebt, want A, het voelt goed als je een scene afhebt, en B, het geeft een goeie indruk van wat je kan, want het komt allemaal bij elkaar, belichting, texturing en modelling.

specs

Verwijderd

Nee jongens, Lost Boy's rulen alle 3d bedrijven rulen in Nederland (ik zoek werk ;) ).

Een demoreel van 15 minuten klinkt alsof ze zich vervelen bij Davilex.
Ik denk dat het toch het beste is om je portfolio/demoreel te baseren op wat je kan, niet op wat je denkt dat ze willen zien, is modelen je sterkste kant focus daarop en verpest het niet met een slechte animatie en ander dingen waar je niet goed in bent want dat zal ze dan meer opvallen dan wat je wel goed kan.

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 03 april 2002 23:28 schreef cris77 het volgende:
Nee jongens, Lost Boy's rulen alle 3d bedrijven rulen in Nederland (ik zoek werk ;) ).
Gewoon lekker emigreren naar een land wat groot genoeg is voor veel 3D bedrijven.

• C.44

C.44

Topicstarter
Je kunt ook proberen een eigen 3d toko te beginnen, maar om goed van de grond te komen heb je toch wat kapitaal nodig, en ik weet niet of het zich loont aangezien je weg geconcureert zal worden door bedrijven als LB.

Verwijderd

LostBoys bestaat niet meer :+ Het is IconMediaLab LostBoys :P

Wat betreft die sfeer bij LostBoys, die verhalen doen inderdaad de ronde in ons al zo kleine webwereldje, maarja als je op de LostBoys manier groot (nu klein) moet worden ga je je inderdaad wel schamen als werknemer.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:06
En wat zou er allemaal nodig zijn om een eigen 3D bedrijf te starten? Zou er hier in Nederland genoeg markt zijn om zulke dingen op te starten? Of zitten ze hier niet te wachten op nieuwkomers?

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 09:54 schreef GoTzilla het volgende:
En wat zou er allemaal nodig zijn om een eigen 3D bedrijf te starten? Zou er hier in Nederland genoeg markt zijn om zulke dingen op te starten? Of zitten ze hier niet te wachten op nieuwkomers?
Ik denk dat er zeker wel vraag zal zijn naar 3D CG. Wellicht dat Valkieser ook 3D CG doet.

• ddZ

ddZ

Op woensdag 03 april 2002 18:12 schreef TheRademaker het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]
Dan zal ik je even wakker schudden wat Grafisch Lyceum betreft: qua 3d valt dat gewoon zwaar tegen. Alles wat ik nu van 3ds Max weet heb ik voornamelijk mezelf 'geleerd' dmv. het lezen van boeken enz. Wat ik op het Grafisch Lyceum Utrecht geleerd heb is voornamelijk 'mijn allereerste stapjes' in 3d, meer niet --> advanced moddeling enz. heb ik mezelf allemaal aangeleerd door het lezen van boeken, maken van tutorials, zelf uitproberen enz.
En niet in opdracht van school, maar puur omdat ik 3d zo kick-ass vind !

Al met al kan ik rustig stellen dat mijn werk met kop & schouders boven mede-klasgenoten uitsteekt die niet aan zelfstudie hebben gedaan. Logisch natuurlijk, maar ik had het niveau vd. lessen wel iets hoger verwacht...

Dus om een lang verhaal kort te maken: wil je echt iets leren qua 3d, dan is het Grafisch Lyceum nix meer dan een lullig opstapje. Denk dat je meer zou leren op een hbo-opleiding.

* ddZ zal binnenkort ook even wat werk online knallen

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik ben echt van plan om iets met 3d te gaan doen, maar ik heb geen idee wat voor een opleiding ik het beste kan volgen.

Ik heb 3D Max4 behoorlijk goed door, maar ben van plan om me ook maya te gaan leren ivm met organische vormen crieeren. En nu wil ik dus een opleiding waarin ik heel veel met 3d aan de slag kan en vooral een beetje praktisch dus. Ook heb ik geen zin om een verouderde versie van max/maya opnieuw aangeleerd te krijgen, die grapjes zie je in nederland ook nog wel eens ;)

Bestaat zo'n opleiding in nederland? of iig een opleiding die hier een beetje aan voldoet ?

• ddZ

ddZ

Op donderdag 04 april 2002 10:34 schreef Atgast het volgende:
Ik ben echt van plan om iets met 3d te gaan doen, maar ik heb geen idee wat voor een opleiding ik het beste kan volgen.

Ik heb 3D Max4 behoorlijk goed door, maar ben van plan om me ook maya te gaan leren ivm met organische vormen crieeren. En nu wil ik dus een opleiding waarin ik heel veel met 3d aan de slag kan en vooral een beetje praktisch dus. Ook heb ik geen zin om een verouderde versie van max/maya opnieuw aangeleerd te krijgen, die grapjes zie je in nederland ook nog wel eens ;)

Bestaat zo'n opleiding in nederland? of iig een opleiding die hier een beetje aan voldoet ?
Zou wel aan een hbo-opleiding denken. Want wat heb je qua vooropleiding/diploma's :?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op donderdag 04 april 2002 10:39 schreef dadinanduZ het volgende:

[..]

Zou wel aan een hbo-opleiding denken. Want wat heb je qua vooropleiding/diploma's :?
nog niks, zit nu op 4 vwo, voor de 2e keer... :r

maar das mijn eigen schuld...

• Oogst
De Kunstacademie Utrecht (HKU) heeft een richting in zijn dépendance in Hilversum die dus écht veel met 3d doet, die zijn ook serieus bezig met een film met een koe of zoiets. Dat is dus HBO.

Maar reken er maar op dat iedere studie in Nederland van MBO, HBO of universiteit er ook veel andere dingen dan 3d bij doet, ze zijn allemaal breder, want bijvoorbeeld andere technieken heb je gewoon nodig, dus niet zeuren als het veel minder dan de helft praktisch 3d is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 14:27 schreef C.44 het volgende:

[..]

Hehe... die zilverkleurige Audi TT moet je mee naar Davilex gaan... is een goeie (past goed in a2 racer :P)

• C.44

C.44

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 12:04 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Hehe... die zilverkleurige Audi TT moet je mee naar Davilex gaan... is een goeie (past goed in a2 racer :P)
Als er 1 spel is waar ik dus nooit een model voor wil maken is het toch wel voor A2 Racer... Zodanig low quality, dat de engine ook niet bepaald geweldig kan zijn waar dat alles op draait. En ik denk dat veel mensen wel weten ondertussen wat voor model die Audi TT is geworden... niet bepaald low quality, zitten meer poly's in dan je zou durven dromen ;)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

• C.44

C.44

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 14:28 schreef Atgast het volgende:
http://www.hku.nl/usadb/fac/fac-nl/kmt/kmt-course/art-tech-gdd.html

ziet er wel lekker uit ja :)
Hoelang duurt die opleiding ? En weet iemand of er ook een stageperiode bij hoort ? En zo ja, krijg je een stageplek toegewezen of moet je die zelf zoeken ?

• Oogst
HBO, dus gewoon vier jaar. Het laatste jaar bestaat uit een half jaar eigen idee uitwerken en een half jaar stage bij een bedrijf. En waar je een stageplek krijgt, dat is dus afhankelijk van je eigen initiatief. Als jij niks doet wordt ie gezocht door anderen, je kunt ook zelf dingen aandragen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

MJC: op je site, bij portfolio staan je eerste twee thumbnailtjes naar dezelfde page gelinkt (bike.html)
Tis maar even dat je het weet :)

• MJC

MJC

Op donderdag 04 april 2002 15:06 schreef Nietzman het volgende:
MJC: op je site, bij portfolio staan je eerste twee thumbnailtjes naar dezelfde page gelinkt (bike.html)
Tis maar even dat je het weet :)
Thanx voor de tip, zal het vanavond even fixen.
Het wordt overigens eens tijd voor een nieuw site, deze is al 3 jaar oud ofzo (98-stijl) :)

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Misschien niet zo heel erg on-topic maar toch...

Lees hier in de PC Zone een stuk over een stel Nederlandse 'developers' die bezig zijn aan het spel 'The New World'. Het is een heel aardig concept (ik heb geen zin om dat hele verhaal over te typen), wat imo -als het goed wordt uitgevoerd- niet zoveel problemen met het vinden van een uitgever zou moeten hebben.
...Omdat we alles op vrijwillige basis doen en we nog geen commerciele instantie zijn, kunnen we niet van de teammembers verwachten dat zij 60 uur per week draaien om aan The New World te werken.We kunnen overigens wel nog teamleden gebruiken. Iedereen met een beetje kennis van 3D Studio Max, of met verse ideeen om het spel nog beter te maken kan me een mailtje sturen -j.lesnussa@chello.nl-
Er staan een aantal screenies bij van oa een low-poly dolfijn in 3dmax, maar ook scenery enzo denk ik dat men nodig heeft.

Dus ook al krijg je er (nog) niet voor betaald, het staat altijd leuk als je ergens wilt gaan solliciteren :).

• Oogst
Klinkt leuk en na mijn eindexamen heb ik tijd zat, wat is de bijbehorende site?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• MJC

MJC

Je kunt zeggen van Lost Boys wat je wilt, maar tot nu toe zijn zij het enige bedrijf die gereageerd heeft op mijn sollicitaties , maw, die tijd vrij gemaakt heeft om uberhaupt te kijken.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op donderdag 04 april 2002 21:05 schreef Oogst het volgende:
Klinkt leuk en na mijn eindexamen heb ik tijd zat, wat is de bijbehorende site?
Die hebben ze (nog) niet I guess.

Je zult dus een mailtje moeten sturen.

Misschien ook mooi als iemand hier -die dat een beetje fatsoendelijk kan- een site voor ze zou willen bouwen.

• ddZ

ddZ

Op donderdag 04 april 2002 20:59 schreef handige_harrie het volgende:
Misschien niet zo heel erg on-topic maar toch...

Lees hier in de PC Zone een stuk over een stel Nederlandse 'developers' die bezig zijn aan het spel 'The New World'. Het is een heel aardig concept (ik heb geen zin om dat hele verhaal over te typen), wat imo -als het goed wordt uitgevoerd- niet zoveel problemen met het vinden van een uitgever zou moeten hebben.
[..]

Er staan een aantal screenies bij van oa een low-poly dolfijn in 3dmax, maar ook scenery enzo denk ik dat men nodig heeft.

Dus ook al krijg je er (nog) niet voor betaald, het staat altijd leuk als je ergens wilt gaan solliciteren :).
Link :? ---> heb al ff op pczone.nl gekeken, maar heb nix kunnen vinden.

Lijkt me leuk om aan mee te werken, alleen tijd is een probleem :(

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

het Grafisch lyceum is echt crap, ik heb me opleiding nu bijna afgerond, maar om nou te zeggen dat ik wat heb geleerd.. nope.. ze hebben me zelfs aangeboden om een cursus maya tegeven aan een aantal leraren :D (kan je nagaan!)

en over de HKU, ik heb er ook na zitten kijken (opendagen en zo..) maar dit is net zo'n trieste school als het grafisch lyceum.. ze kunne het allemaal leuk vertellen in zo'n informatie boekeje, maar als je daadwerkelijk gaat kijken op zo'n opendag dan laten ze een aantal filmpjes zien uit de film SHREK.. en dan vraagje of ze wat kunnen laten zien wat ze zelf hebben gemaakt.. nope.. (ja een voorbeeldje hoe je gras moet maken in maya lol.. stelletje lamers.)

dus ik ga lekker werken... opleidingen in nederland zijn crap, in het bedrijfleven daar leer je 1000x zoveel.. (en in je eigentijd natuurlijk..)

He who drop shit in toilet, have shitty time

• ddZ

ddZ

Op vrijdag 05 april 2002 13:50 schreef _Richard het volgende:

[..]

het Grafisch lyceum is echt crap, ik heb me opleiding nu bijna afgerond, maar om nou te zeggen dat ik wat heb geleerd.. nope.. ze hebben me zelfs aangeboden om een cursus maya tegeven aan een aantal leraren :D (kan je nagaan!)

en over de HKU, ik heb er ook na zitten kijken (opendagen en zo..) maar dit is net zo'n trieste school als het grafisch lyceum.. ze kunne het allemaal leuk vertellen in zo'n informatie boekeje, maar als je daadwerkelijk gaat kijken op zo'n opendag dan laten ze een aantal filmpjes zien uit de film SHREK.. en dan vraagje of ze wat kunnen laten zien wat ze zelf hebben gemaakt.. nope.. (ja een voorbeeldje hoe je gras moet maken in maya lol.. stelletje lamers.)

dus ik ga lekker werken... opleidingen in nederland zijn crap, in het bedrijfleven daar leer je 1000x zoveel.. (en in je eigentijd natuurlijk..)
* ddZ klapt in z'n handen

Goed gesproken; die zgn. 'leraren 3d' daar snappen er geen f*k van ---> het kwam er bij ons op een gegeven moment op neer dat ik en een handjevol mensen de vraagbaak vd. klas werden omdat de leraar het antwoord niet wist |:(

En zo'n knakker moest ons wat leren ?! My ass |:(

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op vrijdag 05 april 2002 14:11 schreef dadinanduZ het volgende:

[..]

* Arjan klapt in z'n handen

Goed gesproken; die zgn. 'leraren 3d' daar snappen er geen f*k van ---> het kwam er bij ons op een gegeven moment op neer dat ik en een handjevol mensen de vraagbaak vd. klas werden omdat de leraar het antwoord niet wist |:(

GVD en ik was toch al zo'n voorstander van school... damn

nu wordt t dus echt butt want wat moet ik dan gaan doen ?
als ik weer in een opleiding terechtkom die me niet kan boeien dan weet ik al hoesnel ik daarvanaf wordt gekicked...

• Oogst
Bij een opleiding als de HKU moet je er rekening mee houden dat veel initiatief uit jezelf moet komen. De vakken zijn misschien slecht (zelf niks van gemerkt op open dagen, trouwens), maar er is wel een enorme bende apparatuur en de mensen die er studeren zijn allemaal kunstenaar-achtige figuren en zo met heel veel creativiteit en daar kun je dus mee samenwerken. Zelf dingen opzetten kan ook.

En trouwens, die studie draait nog maar een paar jaar en een essentieel deel ervan is wel degelijk het ontwerpen: je moet elke periode met een andere groep iets maken. En dat dat niet allemaal 3d is, is niet erg, een echte ontwerper wil ook met andere dingen werken. Mensen die ALLEEN 3d willen zijn absoluut niet geschikt voor een kunstacademie.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:17 schreef Atgast het volgende:

[..]

GVD en ik was toch al zo'n voorstander van school... damn

nu wordt t dus echt butt want wat moet ik dan gaan doen ?
als ik weer in een opleiding terechtkom die me niet kan boeien dan weet ik al hoesnel ik daarvanaf wordt gekicked...
Ondanks het feit dat leraren in bepaalde richtingen minder deskundig zijn dan hun leerlingen, zijn er op school nog een heleboel andere dingen te leren. Het kan nooit zijn voor je inzicht en algemene ontwikkeling. Bovendien zorg je met een diploma voor een stukje veiligheid. Op dit moment is de martk nog niet echt krap (toch?), maar je kan er niet om heen dat veel bedrijven nog steeds erg gebrand zijn op papiertjes, zeker wanneer banen niet voor het oprapen liggen. Denk ook een beetje verder in de toekomst, wil jij je hele leven als 3D developer aan de slag?

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 14:11 schreef dadinanduZ het volgende:

[..]

/me klapt in z'n handen

Ben ik het volledig mee eens.
Het is echt erg in deze sector in de educatie.
Tegenwoordig weten warez kiddies nog meer dan een afgestudeerd hoogleraar op het geboed van 3D CG.
Dat is gewoon echt heel triest.
Ik weet dat men natuurlijk zelf veel moet doen, dat is ook geen probleem.
Maar als het echt moeilijk begint te worden en ik wil vragen hoe iets moet, dan staan de leraren met de mond vol tanden.

Op de opendag van Saxxion zei zo'n jongen het nog het best:
"Educatie op dit gebied in Nederland is een zooitje ongeregeld"

Ik wed dat de helft van de Maxers hier alleen al les kan gaan geven aan hoogleraren op het gebied van max ofzo.

En dan ga je solliciteren en dan zeiken ze over diploma's die gewoon weg niet bestaan.
Ik wil echt heel graag een diploma gaan halen op dit gebied, maar dan moeten ze wel eerst de opleidingen er voor openstellen.

Het bedrijfsleven wil wel diploma's zien, maar de scholen ervoor hebben ze niet.
Erg tegenstrijdig en frustrerend.
En als ze dan een opleiding hebben, dan weet je zelf al meestal meer dan de leraar.
Dus dat betekent dat je 4 jaar op die school alles mooi zelf kan uitfigeruren.
Nou dat kan ook wel zonder school.
Maarja, dan heb je weer geen diploma in die richting.

Waar het uiteindelijk op neer komt is dat je 4 jaar voor niets naar school moet.
Dan krijg je een diploma, dan kun je eindelijk aan de slag.
Terwijl je dat 4 jaar geleden ook wel kon.
Die leraar heeft je meestal toch niets nieuws kunnen leren.

Er is hier een enorme vraag naar deze opleidingen en in de USA kampen ze met werkloosheid in deze sector.
De minister van onderwijs zou best eens wat mensen uit de USA hierheen kunnen halen en voor de klas zetten.
Dan los je het lerarenprobleem op, het leergehalte komt dan op een acceptabel niveau en de voorheen werkloze Amerikaanse CG mensen zijn ook weer blij dat ze werk hebben .

Klinkt mij als een een fair deal.

• Oogst
Als het echt zo is dat de gemiddelde Tweaker het allemaal beter weet dan de gemiddelde hoogleraar, waarom soliciteerd dan niet een Tweaker naar een baan als docent? :P Alleen ff een halfjaar lerarenopleiding doen, verder kunnen we alles al, als ik het hier zo een beetje lees?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar sommigen willen daar zijn "where the action is".
Stel je voor dat we in nederland een bedrijf hadden als Pixar of ILM oid.(stel)
En je hebt een zooi CG mensen die aan de slag willen, die willen dan liever bij zo'n gaaf bedrijf gaan werken dan leraar worden.

Het is de afweging "leraar" of "Artist", dan is de keuze bij de meeste mensen snel gemaakt.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op vrijdag 05 april 2002 18:38 schreef TheRademaker het volgende:
Het is de afweging "leraar" of "Artist", dan is de keuze bij de meeste mensen snel gemaakt.
amen :)

ik denk dat ik toch maar eens een lichtje ga opsteken daar bij de hku

Verwijderd

Zoals ik een stukje terug al postte: Buiten het 'lage niveau' 3D-werk zijn er nog een heleboel meer dingen die je leert en waar je jezelf in ontwikkeld op een goede opleiding. Dus het niveau van de opleiding is niet af te lezen aan enkel het niveau van een deelvak.

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

Op vrijdag 05 april 2002 18:51 schreef SpiritX het volgende:
Zoals ik een stukje terug al postte: Buiten het 'lage niveau' 3D-werk zijn er nog een heleboel meer dingen die je leert en waar je jezelf in ontwikkeld op een goede opleiding. Dus het niveau van de opleiding is niet af te lezen aan enkel het niveau van een deelvak.
ok, je heb gedeeltelijk gelijk, maar hoe wouje in nederland aan de slag komen bij een 3d bedrijf zonder goed te zijn in 3d??..(aangezien er al zo weinig 3d bedrijven zijn) ik neem aan dat je tochbij zo'n functie moet beginnen, je kan namelijk niet meteen al lead artist/technicaldirector/producer whatever of zo beginnen.. dan mag je misschien wel beter zijn in al die andere vakken, maar als je in het 3D gedeelte niet goed ben, dan kom je nooit op zo'n andere positie..

He who drop shit in toilet, have shitty time

Pagina: 1