Might & Magic IX

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tweetyfrk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03-2025
Op de dynabyte website staat dit:

Release verwacht : 03-04-2002

Ik kan niet wachten tot morgen, ga hem meteen halen!!! Nou maar hopen dat hij weer wat leuker is, want ik vond MM6 wel heel cool, maar mm7 en 8 waren een heel end minder.

Verwijderd

Requirements
Hard Disk: 1 GB HD SPACE
Required RAM: 64 MB RAM REQUIRED.128 MB RAM RECOMMENDED.
Operating System: WIN /95 / 98 / 2000 / Me / XP
Processor: PENTIUM II 400 MHz OR LATER

>:) 1 Gb? :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 12:50 schreef ItSnows het volgende:
Requirements
Hard Disk: 1 GB HD SPACE
>:) 1 Gb? :P
Das eigenlijk ook niet veel bijzonders.. dat heb je bij zo veel spellen. :Z

🌞🍃

• Tweetyfrk
Cool, ik zie net dat er nu ook een boek uit is :) Ga ik strax ff bestellen, is toch maar $5,95

http://store.3do.com/cgi-bin/details.cgi?product_id=130

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op dinsdag 02 april 2002 12:51 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Yup, Commandos II bijvoorbeeld. Vergeet ook MS Trainsim niet met z'n 1.8 GB.

Ik vind trouwens Heroes 9 er stom uit zien ;) Heb tientallen screenies gezien en het spreekt me echt niet aan, ik denk dat het toch Dungeon Siege wordt voor mij.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 12:51 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Weet ik maar ken je mm8? Zag er slecht uit. Simpel.
Als je een game van 1Gb maakt en zoiets aflevert als mm8(!) ben je fout aan het programmeren ;)

• Tweetyfrk
Je moet Might and Magic niet vergelijken met Dungeon Siege, das een hack 'n slash, dit is een rpg :) Maar ik bekijk nog wel hoe het er uit ziet, gaat het bij mij niet om, de gameplay van mm6 rulez nogsteeds maar het spelletje ziet er natuurlijk niet meer uit, en mm4 en 5 zijn helemaal phat maar kan je nog spelen op een 386. Graphics boeien niet bij dit soort spelletjes :D

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op dinsdag 02 april 2002 13:35 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Weet ik maar ken je mm8? Zag er slecht uit. Simpel.
Als je een game van 1Gb maakt en zoiets aflevert als mm8(!) ben je fout aan het programmeren ;)
Tja, dat is idd zo, maar het was toch de zelfde engine als M&M 6 en 7... dat M&M 8 flopte lag denk ik niet alleen aan de engine maar zeker aan de hoeveelheid bugs.... Zelf speel ik RPG voor de verhaallijn, niet om de graphs... Maar dan nog M&M 9 maakt gebruik van de lithtech engine en die is wel ok dacht ik :) ik hoop dat ie een beetje meer lijkt op M&M 6 (de voorgaande delen heb ik niet echt met intresse gespeeld, zaten wel bij M&M 6), M&M 6 was zo ontzettend groot, dat beviel me wel :) en het was meer RPG...

Verwijderd

kep hem al aantal weekjes hier liggen, maar nog niet aan spelen toegekomen. Wel heel eventjes sneak preview en zag er redelijk gelikt uit(vrolijke draaiende molentjes enzo)

eerst ff tentamentjes maken dan weer volop gamen :)
kep nog 5 releases liggen ofzo, maar nu geen tijd :(

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 09:46

westergas

rikkie_pc

Tja...daar heb ik nu ook last van. Ben Grandia 2 aan het spelen en Wizardry 8, Dungeon Siege en Might and Magic IX liggen nog op de plank. Waar moet ik aan beginnen?
Ik denk M&M IX

En dan moet ik ook nog verhuizen ook :(

T*ring, ik denk dat ik me baan maar opzeg. Tenminste tyd om te spelen 8-)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
heb hem net voor het eerst gespeel vond het eigenlijk beetje tegenvallen is niet zo overzichtelijk maar wle ff wennen denk ik

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 18:42 schreef White Dust het volgende:

[..]

Tja, dat is idd zo, maar het was toch de zelfde engine als M&M 6 en 7... dat M&M 8 flopte lag denk ik niet alleen aan de engine maar zeker aan de hoeveelheid bugs.... Zelf speel ik RPG voor de verhaallijn, niet om de graphs... Maar dan nog M&M 9 maakt gebruik van de lithtech engine en die is wel ok dacht ik :) ik hoop dat ie een beetje meer lijkt op M&M 6 (de voorgaande delen heb ik niet echt met intresse gespeeld, zaten wel bij M&M 6), M&M 6 was zo ontzettend groot, dat beviel me wel :) en het was meer RPG...
Ik vond het met de bugs in 8 wel meevallen eigenlijk (vanwege een of andere reden werken spellen bij mij altijd of gewoon helemaal of helemaal niet :P ).

Enige goede aan MM: dat het niet lineair is :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op dinsdag 02 april 2002 13:31 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]
Ik vind trouwens Heroes 9 er stom uit zien ;) Heb tientallen screenies gezien en het spreekt me echt niet aan, ik denk dat het toch Dungeon Siege wordt voor mij.
Mwah.. Dat is pas een deel of 4 ;)

Ik bedoel, ik vind het nog steeds op VRML lijken (voor degene die dat nog kennen ;) )

Het verhaal vond ik ook maar wat vaag

Verwijderd

Een ding kan ik er van zeggen: Might & Magic 9 zuigt echt!! Ik heb nog noooit zo'n slecht spel gespeeld! Ik ben eigenlijk best diehard fan van 3d rpg's (zoals Betrayal in Antara, ongelovelijk gaaf spel, Dungeon Siege is gewoon te goed voor woorden) maar toen ik gisteren het spel speelde had ik zo'n gevoel van: hoe lang hebben de makers hier wel aan gewerkt, 2 dagen ofzo :? Echt ongelovelijk slecht gameplay, veel bugs en matige graphics. Het spel heeft gewoon geen verhaal en mist de sfeer van een echte rpg. Als het turn-based vechten was, zou ik het misschien nog enigzins leuk vinden maar dit is echt zoooo klote, sommige van je leden hebben nog niet eens een wapen dus je moet wel 100x met je muis klikken zodat er een stuk of 6 pijltjes worden afgevuurd :(

Gewoon niet kopen dus, probeer als het kan de illegale versie te krijgen en ff te spelen en je zult zien wat ik bedoel. Misschien vinden de mensen die de eerdere Might & Magic games leuk vonden dit wel gaaf maar ik vind het maar niks. Vergeleken met Betrayal in Antara, rotzooi ;)

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 21:31 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ik vond het met de bugs in 8 wel meevallen eigenlijk (vanwege een of andere reden werken spellen bij mij altijd of gewoon helemaal of helemaal niet :P ).

Enige goede aan MM: dat het niet lineair is :)
Dan ben jij zeker nooit naar de seer geweest (of hoe dat ding in MM8 ook maar heet :+ in deel 7 was het de Judge, in iedergeval, dat persoon wat je hints geeft en je een quest item terug geeft als je dat verliest :P) als je een Quest item gewoon op de grond gooide en dan aan de seer zei dat je een item verloren had krijg je precies het zelfde quest item terug wat je daarvoor op de grond had laten vallen :P of dan als een bepaalde dungeon voor een item quest weer werd gereset kon je gewoon naar binnen lopen en het zelfde quest item opnieuw pakken, ook al had je de quest daarvoor al afgerond...
En uiteindelijk hadden ze er toen al een nieuwe engine voor moeten gebruiken, voor MM7 was ie nog net goed maar niet voor MM8, wat ik wel aan MM8 goed vond is dat je een combi van goed en kwaat machten kon maken, in deel 6 was het toch nog voornamelijk goed, in deel 7 kon je de keuze maken tussen goed en kwaat maar in deel 8 kon je een beetje goed hebben en een beetje kwaat... maar een spreuk als inviceble was te overpowerd voor MM8...

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 21:42 schreef Cyberboy het volgende:
Vergeleken met Betrayal in Antara, rotzooi ;)
en dat was al rotzooi :+no offence ;) Ik heb BiA heel even gespeeld maar ik kreeg niet het gevoel wat ik had bij Betrayal at Krondor...

• Tweetyfrk
Op dinsdag 02 april 2002 21:42 schreef Cyberboy het volgende:
Een ding kan ik er van zeggen: Might & Magic 9 zuigt echt!! Ik heb nog noooit zo'n slecht spel gespeeld! Ik ben eigenlijk best diehard fan van 3d rpg's (zoals Betrayal in Antara, ongelovelijk gaaf spel, Dungeon Siege is gewoon te goed voor woorden) maar toen ik gisteren het spel speelde had ik zo'n gevoel van: hoe lang hebben de makers hier wel aan gewerkt, 2 dagen ofzo :? Echt ongelovelijk slecht gameplay, veel bugs en matige graphics. Het spel heeft gewoon geen verhaal en mist de sfeer van een echte rpg. Als het turn-based vechten was, zou ik het misschien nog enigzins leuk vinden maar dit is echt zoooo klote, sommige van je leden hebben nog niet eens een wapen dus je moet wel 100x met je muis klikken zodat er een stuk of 6 pijltjes worden afgevuurd :(

Gewoon niet kopen dus, probeer als het kan de illegale versie te krijgen en ff te spelen en je zult zien wat ik bedoel. Misschien vinden de mensen die de eerdere Might & Magic games leuk vonden dit wel gaaf maar ik vind het maar niks. Vergeleken met Betrayal in Antara, rotzooi ;)
Kom op he, jij neemt niet de tijd om het spelletje te spelen. In de MM serie wordt het verhaal OPGEBOUWD in plaats van voorgekauwt. Als je begint weet je eigenlijk nog amper wat, je komt er later geleidelijk achter. Dus er zit best wel verhaal in (mag ik hopen, ben zelf ook nog niet zo lang aan het spelen) en je kan je muisknop inhouden hoor gloof ik. (ff checken)

[edit]

ff gecheckt, en je kan dus je muisknop gewoon inhouden.

Tip: bekijk een spel is eerst echt goed voordat je bullshit loopt uit te kramen, en neem er ff de tijd voor |:(

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Sceptisch, maar met open blik zal ik dit binnenkort eens checken. Ik heb M&M 4, 6 en 7 uitgespeeld, en 3, 5 en 8 gedeeltelijk gespeeld, dus een M&M-fan mag je me wel noemen. Sterker nog, ik heb 1-7 hier allemaal legaal staan. :)

(Nee, 1 en 2 heb ik niet langer dan een paar minuten gespeeld - als je ze ooit ziet zul je snappen waarom. ;) )

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
installer is brakjes ;(
Afbeeldingslocatie: http://130.89.208.240/mm9.png
magoed, instaleren doet hij wel :) (nu nog eens spelen ooit ;))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
Jezus, heb jij 2 Gb RAM in je PC :?

*faints* ;)

Die test dinges werkt altijd klote, met Direct X 8 failed hij bij mij ook als je 6 moet hebben ;)

There is no magic.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 21:21 schreef Tweetyfrk het volgende:

[..]

Kom op he, jij neemt niet de tijd om het spelletje te spelen. In de MM serie wordt het verhaal OPGEBOUWD in plaats van voorgekauwt. Als je begint weet je eigenlijk nog amper wat, je komt er later geleidelijk achter. Dus er zit best wel verhaal in (mag ik hopen, ben zelf ook nog niet zo lang aan het spelen) en je kan je muisknop inhouden hoor gloof ik. (ff checken)

[edit]

ff gecheckt, en je kan dus je muisknop gewoon inhouden.

Tip: bekijk een spel is eerst echt goed voordat je bullshit loopt uit te kramen, en neem er ff de tijd voor |:(
Goh ik geef maar mijn mening en onderbouw die netjes. Ik heb er ongeveer 1 1/2 besteed aan zo'n :r spel. Je reageert alsof je het spel zelf gemaakt hebt en ja, waarom zou ik er geen kritiek op mogen leveren? Smaken verschillen eenmaal, ik vind het spel een beetje zwakjes uitgewerkt. Je kunt nog niet eens iets instellen dat te maken heeft met graphics maar goed, de die-hard M&M fan zal het toch leuk vinden :Z

/me pakt zijn Dungeon Siege cd'tje en speelt gezellig verder :P

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
2G, nee.. 1.5G op het moment, maarja 1.5 afgerond = 2G :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

Bezulba

Formerly known as Eendje

tis gewoon kut

nixs meer, of nixs minder

kheb het even volgehouden... maar echt, geen verhaal, slechte grafics, absoluut waardeloze grouphandeling...

dan speel ik nog liever baldurs gate 1... dat heeft nog mooiere grafics en iig een verhaal!

ben toch nog een stukje doorgegaan maar het is echt niets.

blup

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 00:53 schreef eendje het volgende:
tis gewoon kut

nixs meer, of nixs minder

kheb het even volgehouden... maar echt, geen verhaal, slechte grafics, absoluut waardeloze grouphandeling...

dan speel ik nog liever baldurs gate 1... dat heeft nog mooiere grafics en iig een verhaal!

ben toch nog een stukje doorgegaan maar het is echt niets.
Amen Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/worshippy.gif

• White Dust

White Dust

Op woensdag 03 april 2002 22:35 schreef Lord Daemon het volgende:
Sceptisch, maar met open blik zal ik dit binnenkort eens checken. Ik heb M&M 4, 6 en 7 uitgespeeld, en 3, 5 en 8 gedeeltelijk gespeeld, dus een M&M-fan mag je me wel noemen. Sterker nog, ik heb 1-7 hier allemaal legaal staan. :)
Ik heb delen 6, 7 en 8 uitgespeeld... mag ik me dan ook en fan noemen :) deel 6 heb ik als laast uit gespeeld... ooit vast ergens waar ik een password in moest vullen... kwam er toen niet uit, nadat ik 7 en 8 uitgespeeld had was ik maar weer es opnieuw met deel 6 gespeeld en ineens kwam ik (na een 2 jaar :P) achter het password... zo simpel en toch zo moeilijk :P
(Nee, 1 en 2 heb ik niet langer dan een paar minuten gespeeld - als je ze ooit ziet zul je snappen waarom. ;) )
Dat waren nog eens graphs :) pure CGA gaphs, van die mooie blauw/paarse kleuren... :P maar wel 3D ;)

Verwijderd

M&M IX is bagger, neem dat maar van mij aan :'(

• White Dust

White Dust

Op donderdag 04 april 2002 21:42 schreef jdvanwijk het volgende:
M&M IX is bagger, neem dat maar van mij aan :'(
Ik vind een game pas bagger als ik het bagger vind ;) niet wat anderen zeggen... :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

zeker niet zonder enige uitleg of motivatie..

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

Bezulba

Formerly known as Eendje

mwa zoals ik ook al op de vorige pagina vertelde het IS gewoon bagger!

sorry voor al die m&m fans maar tis gewoon zo

blup

• White Dust

White Dust

Op vrijdag 05 april 2002 09:55 schreef Bosmonster het volgende:
zeker niet zonder enige uitleg of motivatie..
Kweet niet op welk bericht je reageerd, ik veronderstel die van mij :? als dat het geval is, een game is iets persoonlijks, ik heb MM9 nog niet gespeeld maar een ander hoeft niet te zeggen dat een game bagger is, dat is tenslotte een mening, er zijn heel veel mensen die Monkey Island 4 slecht vonden vanwege het 3D gebeuren, ik heb me prima vermaakt met MI4, ik heb MM8 gespeeld, iedereen zij dat die slecht was, er waren echt wel een aantal zeer goede punten aan MM8... dus zolang ik MM9 niet heb gespeeld kan ik niet zeggen of ik hem bagger vind of dat ik het een goed spel vind... :) dus... het blijft een mening ;)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
White Dust, als ik jou was zou ik het niet spelen, om de reputatie van M&M in jouw verstand te behouden.

Dit spel is gewoon een f*cking shooter met zwaardjes geworden :( |:(

Serieus, ik heb er gewoon spijt van dat ik hier mijn tijd aan heb verspild om te downloaden :(

There is no magic.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Mijn reactie was juist op jdvanwijk :P Zonder motivatie zeggen dat het bagger is vinnik niet echt betrouwbaar zeg maar...

Maar goed.. er zijn nogal wat mensen die het niks vinden dus... Maar wachten op een volgende goeie RPG..

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik ben opzich wel fan van de Might and Magic spellen, ik heb M&M 6, 7 en 8 allen uitgespeeld.
Maar de graphics van 8 waren voor die tijd al bar slecht, en het is er niet veel beter op geworden in IX.
Ik heb even op internet gekeken naar reviews van Might & Magic IX, en deze wordt gewoon overal gigantisch de grond in geboord.
De graphics zijn bar en bar slecht, de geluidseffecten zijn waardeloos en het verhaal is erg slap.

Voor mij een reden om mijn might and magic collectie van 1 t/m maar niet aan te vullen met versie 9.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Pagina: 1